ویرگول
ورودثبت نام
علیرضا باکمال
علیرضا باکمال
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

اهمیت تجربه کاربری | قسمت اول

من علیرضام و سعی میکنم خیلی کوتاه در چند سری نوشته در مورد تجربه کاربری و اهمیت اون صحبت کنم. تلاشم اینه مواردی که بیان میکنم در قالب مثال های واقعی باشه. این پست اولین قسمت سری نوشته های

" اهمیت تجربه کاربری " هست .

حتما میدونید که درصد خوبی از کاربران تلفن های همراه زمانی که با گوشیشون کار میکنند، از انگشت شست بیشترین استفاده رو میکنند.
خب اگه تا به حال تصویر زیر رو ندید، محدوده ای که رنگ سبز داره نقاطی رو نشون میده که ما به عنوان یک کاربر به راحتی میتونیم با استفاده از انگشت شست زمانی که گوشی خودمون رو در دست داریم کار کنیم. نقاط که کمی رنگ متمایل به نارنجی رو داره نقاطی هستند که نیاز هست کمی انگشت خودمون رو بکشیم و جابه جا کنیم. اما برای نقاط قرمر رنگ به کلی نیاز هست که کمی گوشی رو در دستمون جابه جا کنیم.
میتونیم در طراحی هایی که انجام میدیم این نکته مهم رو در نظر بگیریم و آیتم هایی که برای کاربر اهمیت بیشتری دارند و نیاز هست بیشتر در دسترس باشن رو در جای مناسب قرار بدیم.

اهمیت تجربه کاربری
اهمیت تجربه کاربری


توی نوشته بعدی در مورد اهمیت اطلاعاتی که از کاربر میگیریم مخصوصا زمانی که فرم ثبت نام رو پر میکنه صحبت کردم. میتونید نوشته بعدی رو اینجا ببینید و نظر و تجربه خودتون رو توی کامنت ها راجب این موضوع به اشتراک بزارید تا بیشتر در موردش صحبت کنیم.

تجربه کاربریرابط کاربریuxux چیستاهمیت تجربه کاربری
علاقه مند به دیزاین و هنر خوب زیستن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید