ویرگول
ورودثبت نام
علیرضا فراهانی
علیرضا فراهانی
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

معرفی سایت چی خوبه راهنمای انتخاب انیمیشن برای کودکان

chikhoobeh.com
chikhoobeh.com

تلویزیون روشن هست و کودکم جلوی تلویزیون نشسته و میخ شده به تصاویر آن. 
چندبار که صداش می کنم روشو برنمیگردونه و فقط میگه بله؟ حتی حاضر نیست یه لحظه نگاهش رو از صفحه تلویزیون برداره.
کنجکاو میشم میرم چند دقیقه میشینم کنارش ببینم چی نشون میده که اینهمه فکر و نگاهش رو به خودش جلب کرده. داره کارتونی اکشن نشون میده که رفتار بین شخصیت هاش رو زیاد نمی‌پسندم که بچم بخواد یاد بگیره. 
در حین تماشای کارتون به این فکر می کنم لازمه بچم نسبت به اون ها آگاهی داشته باشه و رفتار درست و نادرست رو بشناسه.
همونجوری که کنارش نشستم توی 20 دقیقه ای که کارتون نشون داده می شه خوب نگاه می کنم و بعد که کارتون تموم میشه باهاش در مورد رفتار شخصیت ها صحبت می کنم و سعی می کنم اون رو نسبت به مسائلی که توی کارتون مطرح میشه آگاه کنم و می‌بینم چقدر حرف های من تونسته دیدگاهش رو در مورد اون چیزی که یادگرفته عوض کنه و حتی اصلاح کنه.

اونقدر زمان ندارم که بخوام همه این کارتون ها رو بشینم و نگاه کنم و در آخر در مورد اونها با کودکم صحبت کنم. 
خوب و بد اونها رو از کجا می تونم تشخیص بدم؟؟ 
با همین تفکرات سراغ اینترنت رفتم و با یه سرچ ساده، سایتی به نام «چی‌خوبه» پیدا کردم که خیلی از کارتون‌ها رو معرفی کرده بود و  اطلاعاتی از قبیل:
رده‌بندی سنی، داستان انیمیشن، معرفی شخصیت‌های انیمیشن، نکاتی که والدین باید بدانند، حتی میزان رفتارهای درست و نادرست کارتون‌ها در حوزه‌های آموزشی، تربیتی، ترس و خشونت رو هم درجه بندی کرده بود و در نهایت می‌تونستم خود انیمیشن رو هم اونجا برای بچه‌م بذارم و ببینه و لذت بببره.

انیمیشنتربیت کودکچی خوبهانارستانکودک
در جستجوی خلق ارزش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید