ویرگول
ورودثبت نام
علیرضا کهن
علیرضا کهن
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

معرفی شبیه ساز بلاکچین (بیت کوین)!

سلام دوستان:

من یه سره میرم سر اصل داستان!!

برای نوشتن پایان نامه ام در زمینه سیستم های مبتنی بر بلاکچین نیاز داشتم شبیه سازی و پیدا کنم که آزمایشات را بر روی آن انجام دهم و سپس بررسی و ارزیابی های لازم از نتایج آزمایشات را داشته باشم.

از این که موضوع پایان نامه من چی هست و اینکه میخواستم چکار کنم بگذریم... شاید در مقالات بعدی راجبش صحبت کردم!

اگر میخواهی تا حد زیادی متوجه عملکرد شبکه های مبتنی بر بلاکچین بخصوص بیت کوین بشی کافی این شبیه ساز که با جاوا اسکریپت نوشته شده است را کلون بگیری و ازش روی مرورگر خودت استفاده کنی.

گیت هاب:

https://github.com/simewu/blockchain-simulator

هدف من از معرفی این شبیه ساز این است که با داغ شدن موضوع ارزهای دیجیتال متخصصان غیر متخصصی در این حوزه مثل قارچ سبز شده اند که حتی نمیدانند ارزهای دیجیتال یا بهتر بگم سیستم های مبتنی بر بلاکچین چگونه کار میکنند. این شبیه ساز میتونه برای این دوستان کمک باشه که تا حدی با این سیستم ها آشنا بشوند. البته این شبیه ساز بسیار برای دانشجویانی که موضوع پایان نامه ی آنها بلاکچین است هم می تواند مفید باشد.

از مزیت های این شبیه ساز اینکه شما میتوانید به صورت گرافیکی توپولوژی و نحوه اتصال نود ها را تنظیم و مشاهده کنید.

نمایی از شبیه ساز
نمایی از شبیه ساز


شاخص های متنوعی در این شبیه ساز وجود دارد که امکان تنظیم کردن آن ها وجود دارد. برای مثال

  • difficulty-level
  • Power (H/s)
  • Latency (ms)
  • Downlink (MBps)
  • Uplink (MBps)
  • In peers
  • Out peers
  • Block height
  • Total blocks
  • Stale blocks
  • Max fork length
  • Block Size

نحوه کار با شبیه ساز آسونه و کار چندانی نداره برای همین توضیحی راجبش نمیدم. میتونید فایل README.md را هم مطالعه کنید.


بلاک‌چینشبیه سازبیت‌کوینکریپتوblockchain
back-end engineer
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید