ویرگول
ورودثبت نام
علیرضا کهن
علیرضا کهن
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

چگونه در شرکت دانش بنیان امریه بگیریم؟

در این مقاله میخوام تجربه ی خودمو در خصوص گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان باهاتون به اشتراک بگذارم.

در ابتدا میخواهم در خصوص مزیت های امریه صحبت کنم. به نظر من ارزش امریه سربازی به کاری است که شما در آن سازمان انجام میدهید. البته باید این مورد را هم ذکر کرد که اهداف افراد مختلف از گرفتن امریه متفاوت است. بر فرض مثال یکسری افراد فقط برای اینکه لباس نظامی به تن نکنند و با موهای بلند و لباس های راحت ۲ سال خدمت را بگذرانند به دنبال گرفتن امریه هستند. اما به شخصه هدف من از گرفتن امریه به روز نگه داشتن دانش، یادگیری، اتلاف نکردن زمان در ۲ سال و ... بود.

من به شخصه با رفتن سربازی در محیط پادگان مخالف بودم و هر کاری برای گرفتن امریه انجام دادم، از مشاوره های پزشکی برای معافیت تا گرفتن امریه!

قبل از اینکه داستان امریه گرفتن در شرکت دانش بنیان را شروع کنم باید بگم که من در یکی از ارگان های دولتی امریه ام مورد پذیرش قرار گرفت اما از آنجایی هدف من از گرفتن امریه کسب دانش بیشتر، به روز بودن بود و موارد دیگر بود آن ارگان را جای مناسبی برای خودم و اهدافم ندیدم و به همین دلیل از رفتن به آن سازمان دولتی منصرف شدم و تصمیم گرفتم در یک شرکت دانش بنیان امریه بگیرم. من در همین زمان با یکی از دوستان و همکاران قدیم که سالهاست از دوستی و همکاری ما میگذرد در این باره صحبت کردم و منو به یک شرکت دانش بنیان معرفی کرد. شرکت دارای سطح بالایی بود و دقیقا همان چیزی بود که من میخواستم. در نهایت در مصاحبه شرکت کردم و قبول شدم.

خب بریم سر اصل مطلب برای اینکه شما در یک شرکت دانش بنیان بتوانید امریه بگیرید باید حداقل ۶ ماه در آن شرکت کار کنید ( به شرط رد شدن بیمه) و حداقل ۸۰ امتیاز کسب کنید. این ۸۰ امتیاز شامل موارد مختلفی از جمله کارکرد ماهانه( هر ماه ۷ امتیاز)، میزان فروش شرکت، تاهل و ... میباشد. تا جایی که در خاطرم هست در سال ۱۴۰۰ سه یا چهار دوره امریه شرکت دانش بنیان برگزار میشد و متقاضیان میتوانستند در آن شرکت کنند.

اما نکته ی حایز اهمیت این است که آوردن حداقل امتیاز ۸۰ به منزله قبولی ۱۰۰٪ شما نمیباشد زیرا هر دوره ظرفیت مخصوص به خود را دارد.

نکته بعدی که میخواستم خدمتتون بگم این است که اگر میخواهید ۱۰۰٪ درخواست امریه شما مورد پذیرش قرار بگیرد حداقل یکسال در شرکت دانش بنیان کار کنید و برایتان سابقه بیمه رد شود.

نکته دیگر اینکه سعی کنید در دوره های طلایی( مثل بهمن ماه) اقدام نکنید. زیرا حجم شرکت کننده زیاد میباشد و احتمال رد شدن شما هم بیشتر میشود. ( به دلیل محدودیت ظرفیت).

امریهسربازیامریه سربازیشرکت دانش بنیان
back-end engineer
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید