ویرگول
ورودثبت نام
Alisad
Alisad
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

ایران جای موندن نیست! بریم آلمان عشق و حال



چند روز پیش که تو کتابخونه یه بحثی شد و درباره هدفامون صحبت میکردیم.. بچه ها میگفتن ما هدفمون مهاجرته میخوایم بریم.. اصلا ایران جای موندن نیست که...
یه استاد دانشگاه هم داریم که چند وقت یه بار میاد اونجا.. اون موقع ایشون هم اونجا بود..میگفت : ما هم همسن شما بود از این رویاهای الکی زیاد داشتیم ولی هر چی بزرگتر که میشی ازدواج که میکنی اصلا دیگه فکرشم نمیاد سراغت.. تو ببین بابات چی داره.. تو هم تهش همونو حالا یخورده بهترشو خواهی داشت.. پول پول میاره.. همه ی ادمای پولدار معروفی که میبینین باباهاشونن پولدار بودن و با سرمایه گذاری روی کار و حرفه شون الان این شدن یکیش همین بیل گیتس! البته تلاش خودشون هم تاثیر خیلی زیادی داشته و این دو تا کنار هم سبب موفقیت شده..!

من گفتم خب الان خیلی هاهم هستن که از خانواده های فقیر بودن و الان معروف و موفقن.. گفت آره هستن ولی خیلی کمن! و به خاطر اینکه کمن به چشم میان!

  خب نمیدونم چقدر از حرفاش درسته.. شاید ما هم به سن و تجربه اون برسیم بفهمیم که واقعا همینه شایدم برعکسش!
خب نمیدونم چقدر از حرفاش درسته.. شاید ما هم به سن و تجربه اون برسیم بفهمیم که واقعا همینه شایدم برعکسش!

حالا اگه شرایط رفتن فراهم بشه شما میری؟

ایران ما خیلی مشکل داره. از پایه و اساس آموزش و پرورش گرفته تا این اقتصاد داغون..
ولی به نظرم رفتن یجور خودخواهیه.. پا میشی میری که یه زندگی راحت واسه خودت داشته باشی((که البته در اکثر مواقع اینطوری نیست.. معلم زبانمون با اینکه با عقاید کسایی مثل من مخالفه ولی خودش تعریف میکرد که داداشش الان 15 ساله امریکاست و از نظر مالی هم خیلی اوکیه ولی هیچکس واسش ارزش قایل نیست با این همه دانش و سابقه وقتی مثلا میره سوپر مارکت به چشم یه سیاه پوست خارجی بهش نگاه میکنن همین! همه چی پول نیست دوست عزیز)) و بگی بیخیال کشورم این همه ادم من چی کارم؟ نخیر دقیقا خود شمایی که باید بمونی و درستش کنی. شما و امثال شما که همتون به خاطر پول به جای خدمت به مردم کشورتون رفتین و گفتین گورباباشون! بعد خود شما میای اعتراض میکنی که چرا وضع اینطوریه.. تو اگه واست مهم بود ول نمیکردی بری?

البته بین خودمون بمونه دولتم برا رفتن نخبه ها بی تقصیر نیست.. خب یکی از عامل های اصلی پیشرفت هر کشور نخبه هاشن.. همه مثل من و شما فکر نمیکنن که.. شما باید حمایتشون کنی و یکاری کنی انگیزه واسه موندن داشته باشن..ولی متاسفانه اینطور نیست...

من میمونم.. میمونم چون وطنمو دوست دارم.. میمونم چون مردم کشورمو دوست دارم..
درسته نخبه نیستم ولی میمونم و به جای پاک کردن صورت مسیله سعی میکنم یه گوشه ای از این کشور به مردمم خدمت کنم و در حد و توان خودم باعث پیشرفت کشورم بشم..!




آموزش و پرورشبیل گیتسایرانمهاجرتنخبه
در این جهان نامرد ، بر دل عجب نشستی...!
اکنون میدان جنگ: رسانه است. هدف: ذهن و فکر است. سلاح: قلم است. جمعی از متون دغدغه مند، مطالبه گر، بیدار کننده و آگهی بخش!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید