ویرگول
ورودثبت نام
Last Chemist
Last Chemist
خواندن ۳ دقیقه·۸ ماه پیش

فاجعه انسانی در فلسطین | اسرائیل یا آیفون ۱۵؟

آقا سلام اینبار با یه پست کاملا متفاوت خدمتتون هستم.

من اصلا نظری درمورد جنگ فلسطین و سیاست های پشتش ندارم، جنگ من نیست، متخصص مسائل فلسطین و آسیا هم نیستم ولی یه چیزی رو به عنوان انسان میفهمم، خبرنگاری که به عنوان سفیر حقوق بشر میره تا خبر تهیه بکنه اومده از وضعیت افراد جنگ زده برای من گزارش تهیه بکنه یا آیفون ۱۵ رو به رخ من بکشه؟!
دیروز اتفاقی از جلوی تلویزیون رد میشدم که یهو یه گوشی با سه تا دوربین درشت و فریم تیتانیم نظرم رو جلب کرد، اولش فکر کردم که داره ریکورد میکنه اما ریکوردی در کار نبود، فقط خودنمایی، در اوج جنگ آیفون ۱۵ داره تبلیغ میکنه، اونم در زاویه های مختلف از برعکس گرفتن گوشی بگیر تا حرکات دست با همین گوشی.

حالا شما قضاوت کنین، خبرنگار حقوق بشری که اینطوری بیاد فخر فروشی بکنه واقعا خبرنگار هست اصلا؟!

پی نوشت : نمیگم فلان گوشی رو نداشته باش یا اصلا پنت هاوس داشته باش خود بیل گیتس با اون همه ثروتش توی آفریقا نیکوکاری میکنه و تشویق هم میشه و کسی نمیگه بیا مثلا مثل دکتر چمران کلا قید زندگی رو بزن ولی این یکی برای من قابل قبول نیست.

پی نوشت ۲ :‌ من دقت کردم این گزارش مال یه زمان دیگست و اون چیزی که توی تلویزیون دیده بودم فرق داشت (کامل نشستم نگاه کردم) انگار داستان ادامه دارد و یکبار تکرار نشده.

پی نوشت ۳ : (آپدیت ۱۴۰۲/۰۸/۱۱) : افرادی که قبل از اینکه به اصل پست دقت کنن شروع کردن به هیت دادن که عه وا این چه حرفیه باید هر جنگی که اتفاق میفته یاد بنی آدم اعضای یک دیگرند بیفتی، خب در جواب میپرسم لیموشو بدم یا هلوشو بدم؟! جنگ اوکراین؟ کودتای نیجر؟ اعتصابات فرانسه؟ (شنبه های سیاه) در این موارد شما کجای قضیه قرار دارین؟ موضع گیری شما چیه؟ چونکه پوشش خبری ایران توی فلسطین انقدر زیاده که شما ازش به عنوان هولوکاست یاد میکنین حالا یه سوال توی جنگ های دیگه آدم کشته نمیشه یا فقط زن و بچه آدمن؟ یا بهتره بگیم هرکسی که توی قاب دوربین اومد و بدبختی هاش به تصویر کشیده شد اونا آدمن و بقیه شاید اصلا کشک هم به حساب نیاد؟ از اینجا به همتون میگم که واقعا حوصله بحث ندارم، تحلیلگر سیاسی هم نیستم که اظهار نظر بکنم.

به جای اینکه به من اتهام دیدن از عینک خودم بزنین بهتره یه اتهام هم به خودتون بزنین و بگین که چرا جنگ فلسطین رو انقدر جدی گرفتین که فقط این جنگ هست، به احترام کامنت هایی که باهم تبادل کردیم انرژی هایی که بهم دادیم این نوع Force کردن قابل قبول نیست، حالا باش بهترین فردی که در کامیونیتی ویرگول میشناسم یا باش یه فردی که اصلا ندیدمش، پس:

کامنتتون رو نخوندم???

قبل از ادامه دادن (این کامنت دلیل آپدیت بود)

پی نوشت ۴ : بدیهیات رو همه میتونن بگن، محکوم بکنن و ... ولی عده خیلی کمی به جزئیات مهمی که باعث شکل گیری بدیهیات میشه توجهی نمیکنن.


تصمیم با خودتونه من کسی رو مجبور برای تغییر رویه هاش نکردم، اگر دوست دارین چیزی رو بهش بپردازید یا اصلا داوطلبانه شرکت بکنین و به نظرتون درسته بکنین و برای شما ارزش داره انجامش بدین.
آیفون 15حقوق بشرغزهفلسطینجنگ
It is an unpopular opinion, but I am surrounded by idiots (38.218001983314785, 48.29344900439249)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید