ویرگول
ورودثبت نام
aliturk5827
aliturk5827
خواندن ۷ دقیقه·۴ سال پیش

بهترین سیستم گیمینگ میان رده با بودجه $600


مادربرد:

Gigabyte z370 hd3 / 110$

این مادربرد در سری z370 مناسب ترین قیمت رو به خودش اختصاص داده و دارای امکاناتی بسیار زیادی هست . که میتونم به ساپورت رم تا 4000mhz ، ساپورت 2 عدد کارت گرافیک و cpu های نسل 9 (با یک اپدیت بایوس) اشاره کنم . اما یه نقطه ضعف این مادربورد ساپورت فقط 7 رنگ از طریق نرم افزار rgb هستش و فقط از سوکت 12v g r b پشتیبانی میکنه .


سی پی یو :

Intel i5 9400f / 140$

دلیل انتخاب این cpu قیمت بسیار اقتصادی و دارای خنک کننده و نسل 9 بودنش هست این cpu شش هسته ای و 6 ریشتر هست و دلیل پایین بودن قیمتش ، عدم استفاده از کارت گرافیک مجتمع هست که حتما به یک کارت گرافیک جهت استفاده نیاز داره . در مقابل حریف این cpu در طرف مقابل ryzen 5 3600 هست که 30 الی 40 دلار از این گرون تر هست اما اگه سایت های بنجامرک رو برسی کنید می بینید که این cpu باوجود قیمت پایین تر نتایج بهتری نسبت به حرف خودش (ryzen 5 3600 ) کسب کرده همچنین تمامی CPU های اینتل در ایران گارانتی ندارن اما همیشه intel برای من قابل اطمینان هست در مقایل سری amd در ایران گارانتی میشن .


کارت گرافیک :

Zotac 1650 super Twin Fan / 170$

این کارت گرافیک بسیار منو شگفت انگیز کارت با قیمت عالیش بازده بسیار بالایی داره و از امکاناتش میتونم به استفاده از مموری GDDR6 (در PS5 و XBOX جدید از این سری مموری استفاده شده ) و همچنین استفاده از سرعت 12 Gbps منو متحیر خودش کرد . از نقاط ضعف استفاده از حافظه ی 4GB اون میتونم اشاره کنم طبق معمول سری بزنیم به حریف این کارت گرافیک که RX 580 8GB هست اما اگر برای شما حافظه الویت پایین تری داره حتما 1650 super رو توصیه میکنم این کارت گرافیک رو حتما حتما با 1650 اشتباه نگیرید که 1650 super از 1650 بدون شک خیلی بهتره . توجه شما رو به تصاویر زیر جلب میکنم

دلایل انتخاب من برند zotac این بود که فقط در ایران زمانی که من میخریدم فقط zotac 1650 super موجود بود و شما میتونید در صورت موجود بودن از برند های msi ، ایسوس ، گیگابایت نیز استفاده کنید . تفاوت چندان زیادی در سخت افزار ندارن و در فریم ریت بازی ها کلا شاید 2 فریم تفاوت داشته باشن .
در صورت داشتن بودجه بیشتر پیشنهاد من 1660 super هست.


رم

Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 3000 mhz / 40$

بی شک یکی از بهترین شرکت های جهان در ساخت رم Corsair هستش و من به همین دلیل این شرکت رو انتخاب کردم من فرکانس 3000mhz رو از این سری رم خریداری کردم . (مادربردی گفتم تا فرکانس 4000 ساپورت میکنه)

در صورت داشتن بودجه یکی دیگه از همین رم ها رو تهیه کنید تا بتونید از دوال چنل استفاده کنید .


پاور

GP650A-UK Plus / 1000,000 toman

بنده من با برسی که کردم پاور 450 وات برای این سیستم به نظر کافی میومد اما برای اینده که بتونیم از پاور خیالمون راحت باشه من این پاور 650 واتی رو انتخاب کردم همچنین استفاده از خازن های آلمانی و ژاپنی در این پاور بسیار عالیه و دارای تاییده 80plus gold هست البته البته استفاده از کابل های فلت رنگ سیاه مارو از اسمبل راحت میکنه و به کیسون زیبایی خودش رو میده در مقابل حریف این پاور از شرکت ایرانی green ، در این بودجه پاور کولر مستر بود که از خازن های تایوانی استفاده کرده بود و همچنین دارای تاییده 80plus bronze بود که صد البته بازده gold از bronze بیشتره . یکی دیگر از نقاط قوت این پاور گارانتی 3 ساله اون هستش اما از نقاط ضعف این پاور ظاهرش به نظر من هست اگه کلا مشکلی بود به نظر من بهتر بود البته برای این مشکل در انتخاب کیس از کیسی انتخاب کردم که پاور گارد داشته باشه و اصلا پاور دیده نشه !


کیس

sharkoon flow rgb / 50$

sharkoon flow rgb
sharkoon flow rgb

من روی ظاهر کیس حساسم و به نظرم انتخاب کیس زیبا بسیار مهمه (زیبایی کیس در تعداد فن ها و.. ملاک اصلی نیست) در طراحی مدرن تمامی برند های نام اشنا سعی میکنن طراحی ساده ای داشته باشن و من زمانی که میخواستم کیس بخرم کیس خوبی در بازار ایران موجود نبود من این کیسو با واسطه به سختی خریدم دلیل انتخاب هم استفاده از پنل پایینی جهت مخفی شدن پاور و هارد و... استفاده از هاب 5v 3pin در پشت خود کیس هست و همچنین پنل شیشه ای زیبا که در مدل های ایرانی پنل های شیشه ای کیفیت برند های خارجی رو ندارن در کل اگه این کیسو زیر 1 ملیون تومن بود توصیه میکنم بخرید اگه بیشتر از این قیمت بود به نظر برید سراغ گزینه ای که میگم :

گرین کیس های جدید خودش رو وارد بازار کرده که کیفیت و ظاهر نسبتا خوبی دارن ( z5 , z6 ) که پیشنهاد من برای شما GREEN Z5 SURENA هست در بودجه نزیک به 1 ملیون تومن
GREEN Z5 SURENA
GREEN Z5 SURENA
انتخاب کیس صلیقه ای هست که میتونید بین این دو گزینه یکی رو انتخاب کنید


خنک کننده CPU :

به دلیل نرسیدن بودجه من در این سیستم از خنک کننده خود CPU استفاده کردم که در صورت داشتن بودجه خنک کننده های بادی کولر مستر مناسب هستن برای این CPU .


فضا های ذخیره سازی :

SSD : Green PC WDS120G2G0A /25$

HDD : Western Digital Blue WD10EZEX 1TB /40$

خب هارد SSD برای درایو C لازیم داریم هارد HDD ام برای نصب کردن بازی ها و...

در صورت داشتن بودجه از SSD 240GB استفاده کنید در اینجا من از 120GB استفاده کردم.
در آینده میتونید یه M.2 یک ترا بخرید برای راحت شدن از لودینگ و... (مادبرد M.2 ساپورت میکند)


همچنین من یک فن RGB هم برای زیبا تر شدن و سیستم تهویه هوا خریداری کردن در صورت انتخاب کیس شارکن این فن هم توصیه میشه (وصل میشه به هاب خود کیس ): RAIDMAX NV-R120FB Case Fan

و یک نوار RGB برای داخل کیس که به مادربرد وصل میشه و میتونید از بین 7 رنگ ، رنگ مورد نظرتون رو انتخاب کنید ! msi phanteks rgb led strip 400MM

جمع این دوتا با اسمبل کیس 25 $ / درکل شد 700$ (11000,000 تومان )

امیدوارم از این مطلب استفاده ببرید هرگونه کپی برداری حرام هست و رضایت بنده رو ندارد . در ضمن اینا فقط پیشنهاد من بودند و هیچ گونه مسئولیتی ندارم .


عکس سیستم ساخته شده در این مطلب
عکس سیستم ساخته شده در این مطلب
بهترین سیستم گیمینگ میان رده با بودجه $700
بهترین سیستم گیمینگ میان رده با بودجه $700



اتمام / 8 فروردین 99 / به قلم ali joei

بهترین سیستم گیمینگکامپیوتر پشنهادیسیستم گیمینگکامپیوتر گیمینگسیستم گیمینگ میان رده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید