ویرگول
ورودثبت نام
محمد علیزاده
محمد علیزاده
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

ثبت موسسه آموزشی را چطور انجام دادم!

مدت‌ها بود که دغدغه تاسیس موسسه آموزشی داشتم. همون سال‌های اولیه که این ایده در ذهنم نقش بست با یک شرکت در خصوص اجرایی کردن هدفم صحبت کردم و مشاوره گرفتم. این مشاوره گرفتن هزینه و زمان زیادی ازم گرفت، اما متاسفانه کاربردی نبود و در نهایت هم با نتیجه مطلوب همراه نشد.

تجربه شخصی من از
تجربه شخصی من از


این موضوع باعث شد که از همون ابتدای کار تا حدودی دلسرد بشم. اما بعد یک مدت تصمیم گرفتم تا یک مرتبه دیگه شانسم رو امتحان کنم. البته این بار به دنبال یه راه مطمئن بودم. راهی که من رو در کوتاه‌ترین زمان به هدفم که تاسیس موسسه آموزشی بزرگ و موفق با شعبات زیاد هست، برسونه. به عبارتی دیگه دنبال مسیری میانبر می‌گشتم که به ازای صرف زمان، انرژی و هزینه، من رو به خواسته ام برسونه.

ادامه راه ثبت موسسه آموزشی

بعد از کمی تحقیق متوجه شدم که به خاطر حساسیت بالای این موضوع و وجود فراز و فرودهای زیادی که در مسیر تاسیس موسسه آموزشی وجود داره، باید از افراد متخصص و کاربلد این راه کمک بگیرم. افرادی که با راه و چاه این حوزه اشنایی دارند و می‌تونند من رو در کوتاه‌ترین زمان در جریان قوانین مربوطه قرار بدهند و راهکارهای سریعتری رو بهم معرفی کنند.

برای همین برای پیدا کردن یک بلد راه تحقیقاتم رو شروع کردم. در ادامه و با کمی جستجو در فضای اینترنت و پرس و جو از یکی از دوستانم که پیشتر تجربه تاسیس مجموعه آموزشی رو داشت به نام مجموعه مشاورین اندیشه آسیا برخوردم.

از اونجایی که دوستم از خدمات این مجموعه رضایت کامل داشت، تحقیقاتم رو ریزبینانه‌تر ادامه دادم. در اولین مرحله به سایت این مجموعه مراجعه کردم و متوجه شدم که مجموعه مشاورین اندیشه آسیا متشکل از چندین کارشناس متبحر در حوزه تاسیس موسسه آموزشیه و تا حالا تعداد زیادی پروژه مختلف را با موفقیت به سرانجام رسونده و حتی اسامی مدیران این موسسات رو هم خیلی شفاف و صادقانه داخل سایت نوشته

بی شک دیدن رزومه این مجموعه در سایت، دلگرمی و اطمینان اولیه خوبی رو برام ایجاد کرد و مشتاق شدم تا از نظرات کارشناسان اندیشه آسیا استفاده کنم.

اولین اقدامی که انجام دادم، بررسی سایت www.andisheasia.ir تماس با شماره تلفن 02188906532 بود. در همین مرحله با یکی از مشاوران اندیشه آسیا صحبت کردم و ایشون را در جریان خواسته‌ام قرار دادم. این مشاوره اولیه کمک خوبی به من کرد. چون متوجه شدم که برای پا گذاشتن در فرآیند تاسیس موسسه آموزشی باید پیش مقدمه‌هایی رو به مرحله انجام برسانم. یکی از مهم‌ترین پیش مقدمه‌ها، ثبت موسسه آموزشی برای تاسیس یک آموزشگاه زبان بود.

کارشناس مجموعه اندیشه آسیا به من گفت که برای گسترش کارم به ثبت موسسه آموزشی نیاز دارم. در واقع فهمیدم بدون انجام این کار، امکان تاسیس شعبه و نمایندگی در نقاط مختلف کشور و خارج از اون برام وجود نداره.

این موضوعی بود که من تا به حال به اون توجه نکرده بودم. پس از این مشاوره اولیه تصمیم گرفتم تا با مراجعه حضوری به دفتر مجموعه مشاورین اندیشه آسیا، بیشتر در جریان جزئیات کار قرار بگیرم. به همین خاطر زمانی رو برای ملاقات حضوری تنظیم کردم تا در ادامه راه، با اطلاعات جامع‌تری در مسیر ثبت موسسه آموزشی پیش برم.

باید اعتراف کنم که شرکت در جلسه مشاوره حضوری ثبت موسسه آموزشی در دفتر مجموعه مشاورین اندیشه آسیا یکی از بهترین کارهایی بود که پیش از شروع فرآیند تاسیس، انجام دادم. بعد از شرکت در این جلسه، با چشم بازتر و آگاهی بیشتری اقدامات لازم برای تاسیس موسسه آموزشی رو شروع کردم.

کارشناس مجموعه مشاورین اندیشه آسیا گفت که باید در مراحل اولیه مشاوره، نیازسنجی و هدف متقاضی به درستی مشخص بشه تا در ادامه با توجه به خواسته مشتری برای ثبت موسسه آموزشی اقدام کنند. به همین خاطر شروع کرد به پرسیدن سوال‌های مختلفی در خصوص تخصص، هدف و انگیزه‌های من در این راه.

مشاور اندیشه آسیا، معتقد بود که هدف مهم‌ترین دلیل و محرک برای پا گذاشتن در مسیر تاسیس یک آموزشگاه زبان که هدف من بود هست ایشون گفت مجلس از سال 1387 با هدف ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، قانون جدید تاسیس مدارس غیر دولتی رو مصوب کرده. علاوه بر اینکه در پی این ثبت، موضوع فعالیت موسسات آموزشی نیز مشخص شده.

طبق گفته‌های مشاور اندیشه آسیا حوزه‌های فعالیتی مصوب از سوی مجلس شورای اسلامی به شرح زیره:

  • تمامی مدارس آموزشی غیردولتی می‌توانند با تبعیت از قانون نظام جدید مدارس در مقاطع پیش دبستانی، دبستانی، راهنمایی، متوسطه و هنرستان فعالیت داشته باشند.
  • مجموعه‌های آموزش زبان‌های خارجی
  • آموزشگاه‌های علمی آزاد
  • مجموعه‌های آموزشی برای تقویت درس دانش آموزان و آمادگی برای شرکت در کنکور
  • مجموعه‌هایی که قصد ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و پرورشی دارند.
  • و ...

بعد از اینکه کارشناس مجموعه، هدف من برای تاسیس موسسه آموزشی رو به درستی تحلیل کرد، اقدامات تازه شروع شد. .همسو کردن اهداف و خواسته من با قوانین و تبصره‌های موجود مهم‌ترین گامی بود که باید در ادامه راه برداشته می‌شد.

به عنوان مثال برای من که هدفم تاسیس آموزشگاه زبان بود، دریافت موافقت نامه اصولی از وزارت آموزش و پرورش از مهم‌ترین اقداماتی بودکه باید بهشون توجه میکردم.

طبق نظر و پیشنهاد کارشناس، پا داخل این فرآیند گذاشتیم و برای اینکه کارها به درستی و دقت پیش بروند، تمامی کارهای ثبت موسسه آموزشی را برون سپاری کردم.

در میان راه متوجه شدم که برای تاسیس موسسه آموزشی به سرمایه بیشتری نیاز دارم.

از اونجایی که چنین مبلغی رو در دسترس نداشتم، دلسرد و نا امید شدم و تصور کردم که همه چیز متوقف میشه. موضوع را با مشاور اندیشه آسیا درمیون گذاشتم و ایشون گفت که می‌تونم با پیروی از مقررات و با در نظر گرفتن صلاحیت‌های موسسه، در بخش‌های دولتی، عمومی و ... اقدام به جذب سرمایه گذار کنم و در ادامه هم می‌تونم از اعتبارات و تسهیلات بانکی استفاده کنم و با سرمایه کافی اهدافم را پیش ببرم. خوبیش این بود که خودشون تمامی فرآیندهای لازم برای اخذ وام و تسهیلات بانکی رو طی می‌کردند و من توی این مسیر کوچکترین دردسری رو تجربه نکردم.

بعد از اینکه از فراز و نشیب‌های مربوط به سرمایه مورد نیاز عبور کردم، تمامی کارها بدون کمترین میزان درگیری من با موفقیت به اتمام رسید. در ادامه کار هم کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به من کمک کرد تا با برنامه‌های دقیق و مشخص برای جذب نیروی کار، تهیه ساختمان آموزشی، تبلیغات و... پیش ببرم. من در هیچ کدوم از این حوزه‌ها تجربه کافی نداشتم اما تونستم با کمک کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا بهترین تیم کاری رو جذب کنم. در حال حاضر سه سال از تاسیس آموزشگاه زبان من می‌گذره و خوشبختانه از اونجایی که از همون ابتدای کار تمامی کارها به صورت اصولی و قانونی پیش رفت، تا کنون به هیچ گونه مشکلی بر نخوردم و همه چیز خوب و بدون نقص پیش می‌ره.

راستی خالی از لطف نیست که بگم من الان 3 تا شعبه دارم، برای همتون آرزوی موفقیت دارم.
ثبت موسسه آموزشیثبت موسسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید