ویرگول
ورودثبت نام
علی شیرالی
علی شیرالی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

داستان تولد پلتفرم حمایت مالی (دونیشن) دارمت

همه چیز از توییتر شروع شد، من همیشه به ساختن سرویس هایی که خدمات کلیدی به کاربر ارایه میدن یا یه جوری مشارکتی هستن علاقه داشتم و البته هرروز این علاقه بیشتر میشه، مثل نوشتن سرویس Object Storage یا مثلا شبکه اجتماعی و سرویس های مشابه اینشکلی. این روزها خوشحالم که پلتفرم حمایت مالی یا همون به اصطلاح فرنگی اش "دونیشن" دارمت رو ساختم و تا با ساختنش یه جورای درکنار مشغله زیاد کمی هم به علایقم رسیدگی کنم. حالا همزمان با ریلیز فیچر Embed دریافت حمایت مالی، تصمیم گرفتم این پست رو راجع به شکل گیری و تولد دارمت بنویسم.

ایده پلتفرم حمایت مالی از کجا شکل گرفت؟

یادم میاد داشتم توی یوتیوب یه ویدیو می دیدم که توی توضیحاتش یه لینک دیدم که مربوط به یکی از سرویس های حمایت مالی معروف خارجی بود،‌ لینک رو باز کردم و کمی بالا پایین کردم و به خودم گفتم من باید یه همچین سرویسی بنویسم، البته به سبک و سلیقه خودم :D

مدتی گذشت و من دنبال وقت آزاد بودم که به این ایده فکر کنم، البته من بعد از شکل گیری هر ایده ای همون موقع مدلش رو توی ذهنم میسازم و صرفا نیازه روی کاغذ بیارم تا ببینم دقیقا باید چه کارهایی انجام داد و قراره این پلتفرم چجوری باشه و چیکار کنه،‌ راستش رو بخوایید به این هم فکر میکردم با این همه مشغله چطور وقت مناسب و آزاد گیر میارم تا بتونم انجامش بدم و شک داشتم که فرصتش پیش بیاد...

نمایی از صفحه اصلی دارمت
نمایی از صفحه اصلی دارمت


استیج کمرنگ شدن ایده با فروکش کردن هیجان

یه مرحله با یه اسم من درآوردی دارم به نام مرحله کمرنگ شدن ایده زمانی که هیجان اولیه اش فروکش می کنه و همزمان با این کمرنگ شدن و فروکش کردن هیجان،‌ واقع نگری از سمت مقابلش رشد میکنه و موضوع رو روشن و روشن تر میکنه تا اینکه درنهایت تورو به تصمیم نهاییت سوق بده..

وقتی وسط این مرحله بودم، بدون مقدمه و خیلی یهویی یه نظر سنجی توییت کردم که البته کلا برام جنبه فان داشت و میخاستم ببینم ادمای اطرافم درباره این موضوع چطور فکر می کنن با توجه به اینکه کم و بیش از شرایط و مشغله ام آگاهن.

خب، نتیجه اون نظرسنجی کوچولو این بود که !Go get it

من همیشه یه دیدگاهی دارم که میگه تا وقتی که یه چیزیرو از ته دلت نخوای، برای دور شدن ازش هزارتا بهونه پیدا میکنی! من اما اینو میخواستم و بجای بهونه اوردن، برنامه ریزی رو انتخاب کردم، یه اسکجول سفت محکم نوشتم و با خودم عهد بستم بهش پایبند بمونم چون اساسا چیزی که زمانبندی رو به نتیجه و غایت میرسونه همین پایبند بودن به اونه.

دارمت اینجاست...

حدودا سه هفته است از ریلیز رسمی پلتفرم حمایت مالی دارمت روی کانال بتا می گذره و نوشتنش خیلی فان، جذاب، نفس گیر بخاطر فیلدش که حوزه مالیه و خیلی آموزنده بود برام. توسعه دارمت از تولدش برام هیجان انگیز تره، میدونی، وقتی یه استارتاپ می سازی بهش یه حسی داری، مثل حسی که به بچه ات داری.. البته من هیچوقت بچه نداشتم اما می تونم بفهممش و لمسش کنم...

دارمت هیچ منفعت مالی نداره و کاملا رایگانه و قراره کلی خوش بگذرونه و برای کمک کردن اینجاست...

راستی بخاطر انتشار این پست توی ویرگول درباره دارمت، کد معرف مورد نیاز برای ثبت نام صدتا شارژ کردم ?

کد معرف : DARMT

حمایت مالیپلتفرم حمایتاستارتاپبرنامه نویسی
A Workaholic Creator and CEO at Awizhe.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید