⭕️ دستور تغییر #تکسچر نمایشی یک #آبجکت
? همانطور که بارها تأکید شده است، به کمک #کامپوننت MeshRenderer می توان به ظاهر یک آبجکت دسترسی داشت. یکی از عوامل نمایشی توسط MeshRenderer تکسچر ها می باشند. در صورتی که به هر دلیل بخواهیم تکسچر نمایشی یک آبجکت در یک زمان خاص تغییر کند، می توانیم از دستور زیر برای اینکار استفاده نماییم /?
#جاوا اسکریپت
GetComponent(MeshRenderer).material.mainTexture
#سی_شارپ
GetComponent<MeshRenderer> ().material.mainTexture
? نوع داده ای این دستور (mainTexture) از نوع Sprite یا Texture2D است و می توان تصویر (تکسچر) مورد نظر را به آن اطلاق کرد. مثلا اگر یک نوع تکسچر تعریف شده به عنوان پارامتر ورودی برای اسکریپت داشته باشیم،/?
#جاوا اسکریپت
var Picture:Texture2D;
#سی_شارپ
public Texture2D Picture;
? با دستور زیر می توان این تصویر را به عنوان تکسچر به آبجکتی که این کد به آن متصل می شود، داد.
GetComponent<MeshRenderer> ().material.mainTexture = Picture;
? در هر زمانی که بخواهیم می توانیم با دستورات فوق تکسچر نمایشی یک GameObject را عوض کنیم، کافی است با دستور GetComponent به #کامپوننت MeshRenderer آن دسترسی پیدا کنیم.