امیر محمد داودآبادی
امیر محمد داودآبادی
خواندن ۱ دقیقه·۶ سال پیش

پیدا کردن نوع ابجکت در یونیتی


⭕️ پیدا کردن آبجکت(ها) از روی نوع آنها


? در صورتی که لازم باشد، در یونیتی آبجکت ها را از روی نوعِ شان شناسایی کنیم، از دستور FindObjectOfType از #کلاس GameObject استفاده می کنیم. این دستور نیز مانند دستورات Find و FindWithTag آرایه ای از آبجکت هایی که پیدا می کند را بر می گرداند.


? مثلا اگر بخواهیم همه آبجکت های دارای GUITexture را در بازی پیدا کنیم به شکل زیر عمل خواهیم کرد. /?


? #جاوا اسکریپت /?

FindObjectOfType(GUITexture);


? #سی_شارپ /?

(GUITexture)FindObjectOfType(typeof(GUITexture));


?هر دو دستور فوق در صورتی که یک آبجکت پیدا کنند، یک متغیر را که معادل همان آبجکت است را بر می گردانند اما اگر بیش از یک آبجکت با شرایط داده شده پیدا شود، دستورات فوق آرایه ای از این آبجکت ها بر می گردانند بنابراین باید توجه گردد که خروجی دستورات فوق با متغیر یا آرایه صحیح (از نوع آن آبجکت) معادل شوند.


[علت لازم بودن تبدیل در سی شارپ دقیقا همین موضوع است چون مقدار خروجی این دو دستور در هر شرایطی ممکن است فرق کند و سی شارپ باید در هر لحظه خروجی مورد نظر ما را بداند بر عکس جاوا اسکریپت که در این طور مسائل به شکل پویا عمل می کند



یونیتیاسکریپت نویسینوع ابجکتسی شارپامیر محمد دوادآبادی
IT engineer and Game developer
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید