ویرگول
ورودثبت نام
Amin Taghikhani
Amin Taghikhani
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

پشتیبان گیری از ssh , pgp

امروز میخواستم بعد از مدت ها سیستم عامل لپ تاپ را مجدد عوض کنم.

بعد دیدم داخل سایت هایی مثل github, gitlab و چندین سرور از پروژه هایی که دارم ssh-key, pgp-key های من وجود دارد و اگر بخوام سیستم عامل عوض کنم و مجدد نصب کنم نیاز هست که کلید های خودم را منتقل کنم برای همین گفتم که این مقاله را بنویسم تا دوستان دیگر هم که میخوان کلید های خودشون را منتقل کنن راحت تر باشند

پشتیبان گیری:

ssh:

برای پشتیبان گیری کافیست کلید های خود را داخل فلش یا هارد کپی کنید

cd ~/.ssh cp id_rsa* ~/Desktop

pgp:

برای پشتیبان گیری از کلید های pgp کافیست کلید مورد نظر خودمون را پیدا کنیم سپس خروجی کلید خصوصی را بگیریم

همینطور نیاز هست خروجی کلید های عمومی ای که داریم هم بگیریم ممکن هست کلید عمومی سیستم های دیگر هم داخل کلیدهای شما باید و نیاز به پشتیبان گیری داشته باشید.

خب اول لیست کلیدهای عمومی و خصوصی

gpg --list-keys --keyid-format LONG gpg --list-secret-keys --keyid-format LONG

حالا نیاز هست تا id کلید مورد نظر خودمون را برداریم و برای پشتیبان گرفتن در کد پایین استفاده کنیم

gpg --export-secret-keys $ID > private-key.asc gpg --export $ID > public-key.asc

حالا در فایل private-key.asc کلید خصوصی مورد نظر ما وجود دارد و میتونیم در سیستم دیگر این کلید را بارگذاری کنیم.

بارگذاری:

ssh:

برای کلید های ssh کافیست کلید هایی که پشتیبان گرفتیم را در ~/.ssh قرار بدیم.

بعد نیاز هست تا سطح دسترسی ها را درست کنیم

chown user:user ~/.ssh/id_rsa* chmod 600 ~/.ssh/id_rsa chmod 644 ~/.ssh/id_rsa.pub

حالا باید ssh-agent را اجرا کنیم

exec ssh-agent bash

و حالا کلید های خودمون را اضافه کنیم

ssh-add ~/.ssh/id_rsa

pgp:

برای این کار کافیست از کد زیر کمک بگیریم

gpg --import public-key.asc gpg --allow-secret-key-import --import private-key.asc


این اولین نوشته من داخل ویرگول هست و امیدوارم تونسته باشم کمک کرده باشم به شما

sshpgpgpgid rsaprivate key
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید