ویرگول
ورودثبت نام
محمد امین رمضانی
محمد امین رمضانی
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

نصب داکر روی سرور اوبونتو

سلام دوباره

چندسالی هست که کلا تمام سیستم هایی که بالا می یاریم توی شرکت خودمون و سایر شرکت ها با داکر کار میکنن

نکته : همه نرم افزار هامون رو داکرایز میکنیم و در نهایت اون رو توی یک دیجستری خصوصی خودمون بارگذاری میکنیم و برای اجرا کافیه اونا رو دانلود و نصب کنیم روی هر سیستم عامل و سروری که لازم داریم ...

خب تو این چند وقته که افراد متفاوت از شرکت ها مختلف کار میکنم و مشاوره طراحی ریز ساخت میدم بهشون اولین چالش همه نصب داکره ! خودمم موندم چرا همه مشکل دارن

یک فایل توی داکومنت های گیت لب دارم خودم براتون میذازم یکی دوسال پیش نوشته شده هنوزم با همین روش کار میکنم ( نکته : من کلا روی ابونتو سرور ۲۰ و ۱۸ کار میکنم پس اینا هم قطعا فقط روی این سیستم عامل ها تست شده )

اولین مشکل فیلتر یا تحریم یه سری از منابع

شما برای حل این مشکل نیاز به یه تحریم شکن دارید اصطلاحا ( البته من خیلی وقته که با پروکسی این کار رو میکنم ولی حس میکنم این روش ساده تره برا همین اینجا میگم) :

استفاده از شکن

با توجه به تحریم بودن کشور عزیزمون نیاز داریم که با روش تغییر dns به منابع علمی خارجی متصل بشیم یکی از وبسایت های اراعه دهنده این سرور شکن هست

توجه داشته باشید از شکن فقط در موراد ضروری استفاده کنید در غیر این صورت باعث کند شدن نتورک سیستم میشه !

فایل زیر رو باز کنید

nano /etc/netplan/00-installer-config.yaml

این دو خط رو به فایل اضافه کنید مطابق عکس

nameservers: addresses: [185.51.200.2,178.22.122.100]


برای اعمال تغییرات فایل مورد نظر رو ذخیره کنید و دستور زیر رو توی ترمینال وارد کنید

netplan apply

غیر فعال کردن

کافیه فایل قبلی رو باز کنید و به حالت قبلی برگردونید و دوباره دستور زیر رو وارد کنید

netplan apply

نصب و راه انداری سرور داکر

sudo apt-get update sudo apt-get install ca-certificates curl gnupg -y sudo install -m 0755 -d /etc/apt/keyrings curl -fsSL https://download.docker.com/linux/ubuntu/gpg | sudo gpg --dearmor -o /etc/apt/keyrings/docker.gpg sudo chmod a+r /etc/apt/keyrings/docker.gpg echo \ &quotdeb [arch=&quot$(dpkg --print-architecture)&quot signed-by=/etc/apt/keyrings/docker.gpg] https://download.docker.com/linux/ubuntu \ &quot$(. /etc/os-release && echo &quot$VERSION_CODENAME&quot)&quot stable&quot | \ sudo tee /etc/apt/sources.list.d/docker.list > /dev/null sudo apt-get update sudo apt-get install docker-ce docker-ce-cli containerd.io docker-buildx-plugin docker-compose-plugin -y sudo groupadd docker sudo usermod -aG docker $USER sudo chown &quot$USER&quot:&quot$USER&quot /home/&quot$USER&quot/.docker -R sudo chmod g+rwx &quot$HOME/.docker&quot -R sudo systemctl enable docker.service sudo systemctl enable containerd.service


خوب با دستور های بالا داکر نصب شده و روی سرورتون بالا امده :)

موفق باشید




سیستم عاملنرم افزارداکرنصب داکرسرور
برنامه نویس و سیستم ادمین شاد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید