ویرگول
ورودثبت نام
AmirTorn
AmirTorn
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

تهدید های امنیتی رایج در دنیای سایبری

ویروس ها :

نرم افزار های هستند که برای صدمه زدن به یک سیستم به ساخته شده اند این نرم افزار ها بدونه اجازه از سیستم بر روی سیستم نصب میشوند و اجرا میشن معملا کاربران متوجه این مدل نرم افزار ها نمیشن و این نرم افزار ها بد افزار گفته میشوند

کرم ها :

یک نوع ویروس هستند که میتواند زیاد شن از یک سیستم به یک سیستم دیگه برند و این مدل ویروس ها معمولا خود را به نرم افزار های دیگر سیستم جا میزنند

اسب تورجان :

این ویروس خود را یک نرم افزار بدونه خطر نشان میدهد و کاربر رو فریب میدن تا نصب کنند و اجرا کنند بعد شروع به آسیب زدن به سیستم میکند مثل تخریب سیستم یا تغیر در ساختار یک نرم افزار خاص یا اجازه دسترسی به هکر یا سرقت اطلاعات یا نابودی اطلاعات سیستم و حتا نشان دادن پیام خاصی در سیستم

DOS (Denial of service) :

این حمله برای از کار انداخت سیستم ها و وب سایت ها استفاده میشود به این صورت که انقدر سیستم رو به کار میگیره تا از کار بندازه سیستم رو

Smurf :

یک نوع حملات داس هست ولی با این تفاوت که آدرس پینگ نامحدود میفرسته تا حجم بالای از درخواست ها ارسال بشه و در آخر سیستم از کار بیفته

مهندسی اجتماعی :

طرف از روابط اجتماعی اعتماد کاربر رو جلب میکنه و ازش اطلاعاتی رو بیرون میکشه یا وادار به نصب یک بد افزار میکنه تش

Man in the middle :

هکر خودش رو بین دو ارتباط قرار میده تا اطلاعاتشون رو شوند کنه

مثل این که من با یک نفر دیگه دارم تلفن حرف میزنم یک نفر بین ما قرار میگیره و حرفای ما رو میشنوه

مارو در شبکه های اجتماعی زیر دنبال کنید ??

یوتیوب

اینستاگرام

تلگرام

ساب ردیت

خب تا مقاله های دیگر خدانگهدار ??

مقاله های پیشنهاد شده
مفاهیم اصلی شبکه , آدرس آی پی چیست ؟ (IPv4 VS IPv6) , پروتکل HTTP چیست؟
ویروسبد افزارهکرتروجاناینترنت
من امیرحسین سلطانی هستم من از بچگی به بازی های ویدیویی علاقه داشتم و اخیرا به برنامه نویسی و هک و امنیت در زمینه تست نفوذ وب و علاقه پیدا کردم. مایلم تجربیاتم را با شما دوستان عزیز به اشتراک بگذارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید