ویرگول
ورودثبت نام
Amir Abbas Roohy
Amir Abbas Roohy
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

خروجی Android از Unity

قراره اینجا درباره چطوری خروجی (بیلد) گرفتن Android از Unity صحبت کنم.

الان تقریبا میشه گفت با توجه به شرایط حال حاضر اینترنت خیلی سخت میشه از خروجی (بیلد) از یونیتی گرفت برای اندروید دلایل مختلفی هم داره.....

خوب اول از همه یه نکته، دوستان از ورژن کرکی یونتی استفاده نکنید واقعا دلیلی نداره.

دوما اکه بتونین از خود Unity Hub ورژنی که میخواین رو دانلود کنین میتونین تا 70% مشکل رو حل کنین.

برای کسایی که مشکل دارن توی دانلود از Unity Hub از قند شکن خوب یا از شکن استفاده کنید ( بسته به اینترنتتون ممکنه به دوتاش با هم نیاز داشته باشید)

اگه بازم نتونستین بیلد بگیرین ادامه رو با دقت انجام بدین (زیاد سخت نیست)



1) اول باید JDK رو اوکی کنیم

  • برای ورژن 2019، 2020 یا 2021 اول Java JDK 8u77 رو دانلود و نصب کنید.

میتونین JDK رو از سایت Oracle دانلود کنید. توجه کنید حتما ورژن 8u77 رو نصب کنید.

بعد از این مرحله به یونیتی برید و مثل تصویر زیر ادرس محلی که JDK نصب شده را وارد کنید.

بعد باید JDK 11 را دانلود و نصب کنید.

بعد از نصب به یونیتی برگردید وارد Build Settings بعد روی Player Settings کلیک کنید. آخر صفحه در Publishing Settings تیک Custom Gradle Properties Template را بزنید.

حالا در پروژه به فولدر Plugins و بعد به Android برید و فایل gradleTemplate.properties را باز کنید.

بعد اول، فایل خط زیر را با توجه به مسیر JDK 11 که نصب کردید، اضافه کنید.

org.gradle.java.home=C:\\Program Files\\Java\\jdk-11

برای مثال مسیر JDK 11 من C:\Program Files\Java\jdk-11 هست.

اگر فایل خطی مثل خط زیر را داشت یک // به اول آن اضافه کنید.

android.enableR8=**MINIFY_WITH_R_EIGHT**


  • برای ورژن 2022 به بالا

اول JDK 11 را دانلود و نصب کنید.

بعد از نصب به یونیتی برگردید وارد Build Settings بعد روی Player Settings کلیک کنید. آخر صفحه در Publishing Settings تیک Custom Gradle Properties Template را بزنید.

حالا در پروژه به فولدر Plugins و بعد به Android برید و فایل gradleTemplate.properties را باز کنید.

بعد اول، فایل خط زیر را با توجه به مسیر JDK 11 که نصب کردید، اضافه کنید.

org.gradle.java.home=C:\\Program Files\\Java\\jdk-11

برای مثال مسیر JDK 11 من C:\Program Files\Java\jdk-11 هست.

اگر فایل خطی مثل خط زیر را داشت یک // به اول آن اضافه کنید.

android.enableR8=**MINIFY_WITH_R_EIGHT**

2) بعد از JDK الان نوبت میرسه به SDK

راه های زیادی برای دانلود SDK هست.

اگر از خود یونیتی SDK رو دانلود کرده باشید میتونید این مرحله رو رد کنید.

در غیر این صورت برای اینکه بتونین یه SDK خوب داشته باشید باید Android Studio رو نصب کنید و از طریق اون SDK رو نصب کنید.

میتونید این ویدیو رو برای اینکه چطوری با Android Studio میشه SDK دانلود کرد، ببینید.

بعد از اینکه SDK رو دانلود کردین برید و اونو مثل مرحله JDK تو قسمت خودش تو External Tools اضافه کنید.


3) الان باید بریم سراغ NDK

دانلود NDK خیلی راحته فقط دانلودش کنید، Extract کنید و مسیرشو به External Tools بدید.

  • برای ورژن 2019 و 2020 NDK r19 دانلود کنید.
  • برای ورژن 2021 NDK r21d دانلود کنید.
  • برای ورژن 2023 و 2022 NDK r23b دانلود کنید.

*قسمت External Tools در مرحله JDK نشان داده شده.


4) و مرحله آخر Gradle

برای ورژن 2019، 2020، 2021 و 2022 Gradle 7.6.2 دانلود کنید.

بعد از نصب به یونیتی برگردید وارد Build Settings بعد روی Player Settings کلیک کنید. آخر صفحه در Publishing Settings تیک Custom Base Gradle Template را بزنید.

حالا در پروژه به فولدر Plugins و بعد به Android برید و فایل baseProjectTemplate.gradle را باز کنید.

بعد باید ورژن 7.2.1 یا هر ورژن دیگه‌‎ای که میبینید را با 7.0.3 تغییر بدید و فایل را ذخیره کنید.

برای ورژن 2023 Gradle 8.4 دانلود کنید.

برای همه ورژن ها بعد از دانلود، فایل را Extract کنید و مسیرش را در External Tools قسمت Gradle اضافه کنید.


الان دیگه میتونید Build رو بزنید و راحت خروجی بگیرید.

خودمش به شخصه تا الان مشکلی با این روش برنخوردم.

امیدوارم براتون مفید بوده باشه.

Good Luck!

unitybuildproblem
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید