ویرگول
ورودثبت نام
amirali.safaie
amirali.safaie
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

برنچ گیتم خراب شده !!!

برنچ شما شکسته!!!
برنچ شما شکسته!!!

این اولین پست که مینویسم و تا الان داشتم فقط میخوندم ولی امروز به ی مشکل برخوردم که گفتم حتما باید بنویسم خب شورع کنیم.

من امروز مثل هر هروز کد هامو زدم و رفتم سراغ گیت که کامیت کنم و کلا ببینم چه خبره که دیدم wow !!!??هر دستور که میزنم درست حسابی کار نمیکنه مثلا وقتی میزنیم git status همه فایل هامو توی استیج گذاشته در حالی که من همچین کاری هیچ وقت نکردم, خب زدم git log که دیدم به من میگه your current branch appears to be broken وای این چیه تا حالا ندیدش هیچ جا, ولی معنی لغوی که کردم دیدم ی جورایی میگه دوست عزیز برنچ شما خراب شده,برنچت شکسته!!!, گیتم نه دیگه add میکرد نه دیگه commit میکرد نه checkout میکرد حسابی کلافه شدم گفتم اخه میشه گیت که اینهمه اطلاعات که خیلی حیاتی که شاید روی زندگی بعضی ادما تاثیر مستقیم بزار و براشون حکم مرگ و زندگی رو داشته باشه یهو کار نکنه و همه اطلاعات دود شده باشه,خب طبق معمول اول ی سرچ فارسی زدم که دیدم وای !!!!هیچی نیست ی لحضه فکر کردم تنهام چون انگار من اولین کسی هستم که این اتفاق براش افتاده,شروع کردم به سرچ انگلیسی که دیدم بله مثل همیشه ?? Stack overflow مثل همیشه کار ادمو راه میندازه دقیقا همون اتفاق افتاده بود و جواب هم بسیار ساده بود .

مشکل توی فایل های اصلی و config گیت اتفاق افتاده در حقیقت یجورایی میشه گفت که head pointer روی هیچ جا نیست برای درست کردن این مشکل فقط کافی برین به مسیرکه توش اسم برنچتون هست git\logs\refs\heads\branch name. و اون فایل که اسم برنچ تون توش هست تو با نت پد یا هر ادیتوری باز کنید خب اخرین کامیتی که زدید رو میبینید فقط کافی هش کدش رو کپی کنید .

مرحله دودم از این قرار که برین به مسیر git\refs\heads\branch name. خب یک فایل میبیند که هم اسم برنچتون هست اون رو با نوت پد باز کنید خالی!!!,ولی نباید خالی باشه برای اینکه پر بشه اون هش کد که کپی کرده بودید رو اونجا past کنید و save کنید و کار تموم .

امیدوارم اگه از امروز اگه کسی براش این مشکل برای پیش اومد و یک سرچ فارسی بزنه دیگه بدون جواب نمونه D:

گیتبرنچ گیتبرنچ خراب شدهبنرچ کار نمیکنهمشگلات برنچ
من یک کتابخوان هستم که فقط یکم از برنامه نویسی سر در میارم ??
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید