ویرگول
ورودثبت نام
اولین ناشنوای ایرانی زندگی بخش در جهان
اولین ناشنوای ایرانی زندگی بخش در جهان
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

شروع کن،انجام بده،ادامه بده،رشد کن

با سلام و احترام،امیدوارم که حال دل همتون خوب باشه..اگه الان داری حرفای منو میخونی،خدا اتفاقای خوبی میندازه تو زندگیت..من با اصول و قواعد نویسندگی آشنا هستم ولی درگیر قید و بند قوانین خشک و پیچیده اش نیستم..براتون راحت و خودمونی مینویسم که بخونین،سبک نوشتن عامیانه رو خیلی دوس دارم،اینو از نحوه ی نوشتنم میتونی متوجه بشی که به جای دوست دارم نوشتم دوس دارم،فقط خواستم بهت بگم که من میتونم دقیق تر بنویسم و معنیش این نیست که بلد نیستم ولی با این مدل نوشتن راحت ترم،خلاقیت و تفاوت ایجاد کردن که میگن یه نمونه اش همینه که برات نوشتم ..از اینا که بگذریم،میخوام خلاصه ای از داستان زندگیم رو بهت بگم که برات انگیزه بشه و حرفام باعث بشه تلنگر و تحول مثبت و جدی تو زندگیت اتفاق بیفته و ذهنیت تو رو نسبت به زندگی تغییر بده،البته کسی مجبور نیست با حرفام موافق باشه،یکی باور میکنه،یکی باور نمیکنه،همه چی به انتخاب آدم بستگی داره....



بریم سراغ معرفی و مختصری از داستان زندگیم..

من 22 سالمه و شنوایی گوش هام به قدری ضعیف هست که با سمعک هم خوب نمیشنوم و تقریباً ناشنوا محسوب میشه..از وقتی که یادم میاد،بیشتر دوران زندگیم رو داشتم میجنگیدم که بتونم روی پای خودم وایسم و راهی برای زندگی کردن پیدا کنم و اگه میخوای بدونی با چه چیز هایی داشتم میجنگیدم،مبارزه با منفی ها که توسط جامعه و از زمین و زمان باهاش روبرو بودم..چون همیشه بهم میگفتن که هیچ وقت نمیتونم زندگی کنم،هیچ وقت نمیتونم بنویسم،هیچ وقت نمیتونم صحبت کنم و خلاصه که میگفتن آخر و عاقبتی ندارم..من حتی با منفی های علم پزشکی هم باید مبارزه میکردم و تو تهران یه پرفسوری بود در زمینه علم شنوایی سنجی که 20 سال پیش به ما گفت من نمیتونم هیچ وقت مثل الانی بشم که دارم مینویسم و حرف میزنم،چون میخواستن با دلیل و مدرک پزشکی ثابت کنن که من با این ضعف شنوایی قادر به ارتباط برقرار کردن نخواهم بود و نمیتونم یاد بگیرم،البته راست هم میگفتن،غیر ممکن بود اونم برای اونا ولی نه برای منی که میخواستم برای خواسته هام بجنگم..من جوری جنگیدم و مبارزه کردم و جوری تلاش کردم که تمام حرفای پزشکی اونا رو بردم زیر سوال و چیزی که تا دیروز براشون غیر ممکن بود،الان براشون شده سوال که چطور ممکنه؟

برای من 15 سال طول کشید که بتونم صحبت کنم و کم کم حضورم در جامعه زیاد بشه،فقط یادگیری این چهار حرف الفبای فارسی خ ق ک گ حدود دو سال طول کشید برام..

من خیلی در ها به رویم بسته بود،از خیلی جا ها و خیلی آدما طرد شدم ولی باز ادامه میدادم،چون مسوولیت بزرگ شدن و رشد کردن خودم رو به عهده گرفته بودم..

تا الان که دارم برات مینویسم و با وجود منفی های فراوان و در های بسته ای که باهاشون روبرو بودم،

من فوق دیپلم مهندسی عمران دارم و اینکه چرا تا لیسانس ادامه ندادم بخاطر اینکه دانشگاه جای خوبی هست ولی بدلیل شرایط شنوایی برای من مناسب نبود و جلوی پیشرفت منو گرفته بود..

من کیوکوشین کاراته کار میکنم و کمربند مشکی دان چهار از اتحادیه اروپا رو دارم..

داستان نویسی چند سال پیش در زمینه نوجوانان چندین مقام نخست کشوری رو آوردم..

خیلی زیاد هستن و من خلاصه ای از اونا رو برات نوشتم که بدونی چیا رو بدست آوردم..

من مسیرم رو عوض کردم به تولید محتوا و در زمینه تولید محتوای متنی و ویدئویی و صوتی فعالیت میکنم و به انگیزه دادن علاقه دارم و مثل بیزینس کوچینگ میمونه تقریباً و حالا چرا اینکارارو انجام میدم؟

چون تو دنیایی که همه همدیگرو مسخره میکنن و میزنن تو سر همدیگه و فاز منفی میدن،خیلی ارزشمنده که امثال ما کاری کنیم که به جامعه امید بدیم و هدف منم تشویق کردن و روحیه دادن و حمایت کردن هست که کمک کنم آدما انگیزه بگیرن و ادامه بدن و زندگیشونو بسازن..

دوست خوبم

آدم معمولی باشی یا نابغه باشی

برای تاثیرگذاری نیاز داری این چهار مرحله پایین رو انجام بدی،من اینا رو انجام میدم همیشه و الان اینجام،بازم بالاتر میریم به لطف خدا...

1:شروع کن

2:انجام بده

3:ادامه بده

4:رشد کن

تضمین میدم اینا رو انجام بدی زندگیت رو میسازی

بدرخشین در پناه خدا ?


اینم آدرس صفحه اینستاگرام من:

آیدی: @amirali_deaf

http://instagram.com/amirali_deaf




خداباورزندگیانگیزشیناشنوا
من امیرمحمد پورعلی معروف به امیرعلی..اولین ناشنوای ایرانی زندگی بخش در جهان..مدرس و مشاور و منتور بین المللی.. سخنران و تولید کننده محتوا.. کمکت میکنم در زندگی و کسب و کار نتایج خوبی بگیری..
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید