ویرگول
ورودثبت نام
ali poozeshi
ali poozeshi
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

چقدر به تجربه کاربری سایتت اهمیت میدی ؟

قبلا که حرف از سئو میزدیم، همه میگفتن که تگ های هدینگتو درست انتخاب کن و برای تصاویرت تگ alt بزار و رپرتاژ بنویس و صفحه رو پر کن از کلمه کلیدی و... دیگه بعدش حله !!

خب خیلی از سایت ها هم همینجوری نتیجه گرفتن اما این نتیجه دائمی نبوده و نیست چون گوگل دائما در حال تغییره و تو این تغییرات چی براش مهمه ؟ مطعنا کاربرش و راحتی کسایی که دارن از موتور جستجو گوگل استفاده براش از هر چیز دیگه ایی مهمتره و بخش خیلی زیادی از راحتی کاربران رو باید صاحبان کسب و کارها و سایت دارها فراهم کنند و در عوض آماده سازی شرایط راحتی کاربران، گوگل به شما رتبه های بالا رو جایزه میده و این میشه سئو نوین . من امیرعلی پوزشی متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و می تونیم در لینکدین باهم تبادل اطلاعات داشته باشیم.



حالا یکی از پارامترهای مهم برای راحتی کاربر نحوه Load شدن راحت و سریع صفحه است که میخوام پارمترهایی از قبیل FCP,LCP,CLS,TTI رو معرفی کنم که زمان بهینه برای این ها خیلی برای گوگل مهمه :

پارامتر FCP چیه ؟



1- عبارت FCP به معنای مدت زمان لازم برای ظاهر شدن اولین پارامتر معنادار صفحه است که این زمان اگر زیر 1.8 ثانیه باشه که عالیه و اگر بین 1.8 تا 3 ثانیه باشه که تقریبا اکیه و سطح اخطار داره و در زمان بالاتر از 3 ثانیه هم اوضاع خرابه .


در مورد LCP چی میدونی ؟


2- عبارت LCP به معنای مدت زمان لازم برای ظاهر شدن بزرگترین پارامتر معنادار صفحه است که این زمان اگر زیر 2.5 ثانیه باشه که عالیه و اگر بین 2.5 تا 4 ثانیه باشه که تقریبا اکیه و سطح اخطار داره و در زمان بالاتر از 4 ثانیه هم اوضاع خرابه .

پارامتر CLS زمان تغییرات صفحه



3- عبارت CLS به معنای مدت زمان لازم برای برای تغییرات ناگهانی جایگاه در صفحه است که این زمان اگر زیر 0.1 ثانیه باشه که عالیه و اگر بین 0.1 تا 0.25 ثانیه باشه که تقریبا اکیه و سطح اخطار داره و در زمان بالاتر از 0.25 ثانیه هم اوضاع خرابه .


این گزارشات را میتونید در ابزارهای زیر ببینید :


ابزار GTMETRIX

ابزار GOOGLE LIGHTHOUSE

ابزار SEARCH CONSOLE

ابزار PAGE SPEED INSIGHT

برای حل و ارتقای این بخش باید با برنامه نویس سایتتون صحبت کنید و ازش بخوایید که مواردی همچون نوع کدنویسی بک ، کدهای اضافی CSS و JS ، قدرت پاسخگویی سرور ، نحوه Load صفحه  و ... را بررسی کند.


من امیرعلی پوزشی هشتم و متخصص سئو و کارشناس دیجیتال مارکتینگ و علاقه مند به یادگیری و آموزش هستم، همراه من باشید و پیج اینستاگرام من هم پر از مطالب آموزشی به زبان خیلی ساده اس .


Instagram ID : @amirali_poozeshii

سئوآموزش سئودیجیتال مارکتینگseo
امیرعلی ام،مهندس مکانیک به شدت علاقه مند به حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم. از یادگرفتن دست برنمیدارم چون معتقدم علم بی انتهاس! اخرین سایت من https://digitamirkar.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید