ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین توتونچی - Amir Tutunchi
امیرحسین توتونچی - Amir Tutunchi
خواندن ۳ دقیقه·۶ سال پیش

داستان کارآموزی (این قسمت گیک بازی)

25 اردیبهشت 95 بود که بعد از 3 ماه که از مصاحبه ی اولیه می گذشت تماسی دریافت کردم که شما برای استخدام قبول شده اید و تشریف بیارین . من با این که قبلش خودم استارت آپ داشتم خیلی خوش حال شدم بلاخره داشتم توی کسرا استخدام می شدم و قرار بود با آدم های بزرگی کار کنم اما از همون ابتدا چون تقریبا فیری لنسری کار کرده بودم و خیلی با روش کارهاشون آشنایی نداشتم یک حس ترسی داشتم که نکنه دانش من نسبت به بقیه کمتر باشه با خودم فکر کردم باید یک ابزاری داشته باشم که اگر کسی ازم پرسید امروز چه کار کردی یا هفته ی پیش چه کار کردی بتونم خودمو ثابت کنم و یادم باشه روی چی کار می کردم از طرف دیگه اگر یک مشکلی رو حل کردم و دوباره بهش برخوردم می تونم برم توی اون لاگ بگردم تاریخ ش رو پیدا کنم و از روی تاریخش توی سورس کنترل به کد مورد نظر برسم

توی این فکر بودم که روز اول کاریم سپری شد و فهمیدم با این که شرکت تولید کننده ی نرم افزارهای حضور و غیابی هستیم اما شرکت برای کارآموز ها ساعت ثبت نمی کند و این کار به عهده ی خودمان است . این جا بود که جرقه ی یک کار جالب تو ذهنم خورد

من همیشه عاشق ترمینال بودم و اکثر کارام رو توی ترمینال کار می کنم از اون جایی که اون موقع ویندوز کار می کردم ولی عاشق vim بودم یک فایل با فرمت خاص با vim درست کردم و تاریخ حضور و مدت حضور و کاری که توی اون روز انجام داده بودم رو می نوشتم . قطعا زمانی که همچین دیتایی داریم یک Console Application هم لازمه تا این دیتا رو محاسبه کنه و بدک نیست بعد محاسبه بگه چقدر از کارآموزی باقی مونده و اگر از 200 ساعت کارآموزی گذشته چقدر حقوق می گیرم تازه اونم اولین حقوق !!! (اون موقع ساعتی حقوق می گرفتم)



خوب به سرعت دست به کار شدم و توی یک ساعت چیزی که می خواستم رو نوشتم و environment variable های لازم رو هم تعریف کردم که سریع به برنامه برسم و نخوام کلی cd کنم و خیلی فان شد . اما یک مشکل وجود داشت چه اتفاقی می افتاد اگر هارد لپ تابم خراب می شد یا مشکلی براش پیش می یومد به عنوان کسی که اون زمان ویندوز فون داشت :D رفتم سراغ sky drive و فایل مذکور رو اون جا نگه می داشتم و این مشکل هم حل شد حالا می تونستم با خیال راحت اخر هر روز کارهام و ساعت حضورم رو بنویسم و همچنین بفهمم چقدر با اولین حقوقم فاصله دارم :D


حس دریافت اولین حقوق
حس دریافت اولین حقوق


امروز بعد از مدت ها سراغ لپ تاب قدیمی رفتم و اتفاقی به اون فایل برخوردم و کلی خاطرات زنده شد چون لاگ ها رو خودم نوشته بودم با خوندن هر کدام دوباره تمام کارهایی که انجام داده بودم یادم می یومد و انگار دیروز اون کار ها رو انجام داده بودم یک اسکرین شات می زارم تا شما هم کارهایی که به عنوان یک دولوپر توی یک شرکت کسرا انجام دادم رو ببنین


لاگ کار های روزانه
لاگ کار های روزانه


و از همه مهم تر خروجی اون console application که نوشتم


(ببخشید ولی سانسور نیازه)
(ببخشید ولی سانسور نیازه)


ما برنامه نویس ها محصولاتی رو که تولید می کنیم خیلی برامون مهم میشن خصوصا اگر مدت زیادی ازش گذشته باشه و هیچ وقت به یک برنامه نویس مستقیم نگین محصول ش بی خوده یا بدرد نخوره چون قطعا با واکنش شدید طرف مقابل میشین . محصولات ما برنامه نویس ها یک جورایی حکم بچه های ما رو دارن و اگر به بچه ی کسی توهین کنین قطعا طرف عکس العمل نشون میده

برنامه نویسیگیککارآموزیترمینالاستخدام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید