amirhoseintangsirinet
amirhoseintangsirinet
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

برنامه نویسی سوکت در پایتون قسمت سوم

امیرحسین تنگسیری نژاد هستم با Part 3 اموزش برنامه نویسی سوکت در پایتون

ایجاد یک Server

خب مباحث ابتدایی و توضیحاتی را در پست های قبل کاملا شرح دادیم توی این پست فقد کافیه سرور خود را بسازیم که client بتواند به آن متصل شود و connection بزند

import socket

فراخانی ماژول Socket


s = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_STREAM)

ایجاد یک Socket object

host = 192.168.43.40

آدرس IP سرور

port = 12345

پورت Reserve شده برای سرویس مد نظر

s.bind((host, port))

ایجاد حالت انتظار برای و اتصال IP و Port به یک دیگر به منظور انتظار برای Connection


s.listen(5)

تعیین مقدار Connection، همانطور که میدانید تابع listen در Socket به معنی تعداد و میزان Connection های زده شده به سرور می باشد که سرور ما بیشتر از 5تا را قبول نخواهد کرد

while True:

ساخت یک حلقه بی نهایت

c, addr = s.accept()

ایجاد ارتباط با کلاینت

print 'Got connection from', addr
c.send('Thank you for connecting')
c.close()

کد کامل ما به شکل زیر می‌باشد:

import socket
host = '192.168.43.39'
port = 12345
s = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_STREAM)
s.bind((host, port))
print (&quot[+] server listend on&quot ,port)
s.listen(5)
while True:
c, addr = s.accept()
print ('Got connection from', addr)
c.send('Thank you for connecting')
c.close()

اجرا:


نویسنده: امیرحسین تنگسیری نژاد

برنامه نویسی سوکت در پایتونبرنامه نویسی سوکتSocket Programming in PythonSocket Programmingامیرحسین تنگسیری نژاد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید