ویرگول
ورودثبت نام
amirhoseintangsirinet
amirhoseintangsirinet
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

برنامه نویسی سوکت در پایتون قسمت چهارم

امیرحسین تنگسیری نژاد هستم با Part 4 اموزش برنامه نویسی سوکت در پایتون

ایجاد ارتباط بین کلاینت و سرور

خب همانطور که در پست های قبل یادگرفتیم که چگونه یک کلاینت و یک سرور ایجاد کنیم

با مفاهیم و توابع socket اشنا شدیم

وقت آن رسیده است که یک ارتباط بین سرور و کلاینت ایجاد کرده خود داشته باشیم

به این منظور کافیست server.py را اجرا کنید

که کد source code آن به شکل زیر می باشد

import socket
s = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_STREAM)
host = IP-Server
port = 12345
s.bind((host, port))
s.listen(5)
while True:
c, addr = s.accept()
print 'Got connection from', addr
c.send('Thank you for connecting')
c.close()

بعد از اجرا کردن Server.py میرویم به سراغ اجرای Client.py و ارسال Connection به سمت سرور

فایل Client.py هم نیز source code آن به شکل زیر می باشد

import socket
s = socket.socket(socket.AF_INET, scoket.SOCK_STREAM)
host = IP-Server
port = 12345
s.connect((host, port))
print s.recv(1024)
s.close()

نوسینده: امیرحسین تنگسیری نژاد

Socket ProgrammingPython socket programmingبرنامه نویسی سوکتبرنامه نویسی سوکت در پایتونکتابخانه socket
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید