ویرگول
ورودثبت نام
amirhossein adli
amirhossein adli
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

برای برنامه نویسی از کجا شروع کنیم؟

حتما شنیدید که دنیای برنامه نویسی به چند قسمت اصلی تقسیم میشه! بک، فرانت، اپ گوشی و...

در مورد تفاوت بک و فرانت به تصویر زیر بسنده میکنم که فرانت بدون بک هست!

نمای یک وبسایت بدون اینکه کارکردی داشته باشه
نمای یک وبسایت بدون اینکه کارکردی داشته باشه


من خودم به شخصه عاشق اینم که یه کد بزنم و نتیجشو در عمل ببینم! مثلا چی؟ وقتی یه کد میزنی که باهاش یه مسئله ریاضی رو حل میکنی، خیییلی حال میده!!! ولی این که بیای قیافه یه سایت رو درست کنی واقعا لذتی نداره! البته اینم بگم که نه بک به ریاضیات قوی نیاز داره نه فرانت صرفا جابجایی چندتا شکل در صفحست:)

مواد لازم برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس بک اند:

یادگیری یک زبان برنامه نویسی(خیلی مهم نیست چی باشه مثلا من خودم PHP یاد گرفتم ولی پایتون کد میزنم!)
آشنایی با اصول برنامه نویسی مثل دیتابیس و کمی فرانت و...
و چاشنی مورد نیاز مواردی مثل گیت، سیستم عامل و... هست

اینم بگم که تحصیلات دانشگاهی مرتبط خیلی لازم نمیشه...نمونش خودم! که مهندسی مکانیک خوندم ولی امروز کد میزنم در دنیای برنامه نویسی!
رابطه یه برنامه نویس با جستجو به زبان انگلیسی، فیلم های آموزشی یوتیوب و یودمی و... باید یه رابطه خوب باشه و این اصلا چیز سختی نیست و فقط با تکرار و تکرار و تکرار بدست میاد
البته اینا حداقل های ورود به این حیطه هست..
من تازه وارد ویرگول شدم و میخوام کلی پست تخصصی بذارم براتون پس حمایتم کنید لطفا...

برنامه نویسیdeveloperspythonphp
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید