ویرگول
ورودثبت نام
Amirhossein Gudarzi
Amirhossein Gudarzi
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

تحلیل قسمت اول فصل ششم سریال Black Mirror

اون تیک لعنتی رو بزن تا تمام قوانین ما رو بپذیری!

از اونجایی که فصل جدید سریال Black Mirror تازه پخش شده، سعی دارم قسمت‎ هاش رو ببینم و برای خودم تحلیلش کنم. دوست دارم باتو هم به اشتراک بذارم.
پس: از اینجا به بعد قراره اسپویل ببینی تو نوشته‌هام؛ میتونی گذر کنی?

1- سرویس های پخش استریم به لطف تکنولوژی، دیپ فیک، هوش مصنوعی و هرچیزی که داره سعی میشه جایگزینی برای انسان باشه به حدی رسیدن که میتونن از زندگی تو یک کپی کامل تهیه کنن با استفاده از کامپیوترهای کوانتومی ( میتونه تورو با خودِ واقعیت روبرو کنه!)

میتونه تک تک کارهات رو تکرار کنه، هرجاییم بخواد میتونه شروع کنه به تحریف کردن واقعیت برای این که مخاطب بیشتری جذب کنه!

حریم خصوصی من این وسط چی میشه؟

هرکسی میتونه راحت به تمام اعمال و رفتار من دسترسی داشته باشه و راحت قضاوتم کنه.

2- این وسط تو موندی و تیکی که برای استفاده از حق سرویس این پلتفرم ها زدی.

قوانینی که هیچ وقت خونده نمیشن و تو کمترین زمان ممکن میتونن اجازه هرکاری رو داشته باشن در آینده واقعیت اینجاست کی حوصله خوندن این همه شرایط و ضوابط رو داره؟ مگه این که روزی به مشکل بخوریم ( اتفاقی که برای خودم توی اسنپ افتاد)

3- داستان اینجا تموم نمیشه. تو فقط یک بازیگری! بازیگری که داره در لایه خودش نقش یک نفر دیگه رو به نحو احسن بازی میکنه. پیچیده شد نه؟ زندگی کردن دیگه معنی داره تو این حالت؟ اگر من نقش یکی دیگه رو بازی می‌کنم کجا این چرخه پایان پیدا کنه؟

جمع بندی:

  • هوش مصنوعی تا چه اندازه قراره زندگی ما رو به نحوی پیش ببره که تبدیل به برده ای بشیم که نه راه پس داره نه راه پیش.
  • قوانینی که اکثر اوقات خونده نمیشن چه راهکاری باید براش در نظر گرفت تا مخاطب کامل یا با بخش زیادیش آشنا بشه؟
  • این زندگی که داریم میکنیم لایه واقعیه یا داریم نقش یک نفر دیگه رو بازی می کنیم در یک لایه دیگه؟
  • حریم خصوصی با پیشرفت تکنولوژی تعریف هاش تا چه حد تغییر میکنه؟
  • اگر بدونیم زندگی ما رو جز خودمون میلیون ها نفر میبینن تبدیل به انسان بهتری میشیم یا به قهقرا میریم؟

نظر تو چیه؟ از دیدن این قسمت لذت بردی؟



حریم خصوصیهوش مصنوعیدیپ فیکblack mirrorسریال black mirror
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید