ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین حاجلو
امیرحسین حاجلو
خواندن ۱ دقیقه·۹ ماه پیش

دسترسی به دیوایس پشت NAT

سلام، این اولین پستیه که در ویرگول می‌نویسم. همانطور که میدانید به دلیل تعداد کم IPv4 از NAT استفاده میشه. وظیفه این سرویس ترجمه آی‌پی های شبکه خصوصی به شبکه عمومی (اینترنت) است. یکی از مشکلات NAT دسترسی یکطرفه از کلاینت به سرور است. چون دیوایس‌های شبکه داخلی، در رنج آی‌پی خصوصی قرار دارند و توسط NAT به اینترنت دسترسی دارند، به همین دلیل دسترسی به دستگاه‌هایی پشت NAT هستن پیچیده است، چون این سیستم امکان تشخیص مقصد درخواست‌هایی که از سمت شبکه خارجی (آی‌پی عمومی) شروع میشه رو نداره.

نحوه کار NAT بین شبکه خصوصی و شبکه عمومی
نحوه کار NAT بین شبکه خصوصی و شبکه عمومی


چند وقت قبل که داشتم سرچ می‌کردم، سرویس tailscale رو پیدا کردم که این مشکل رو حل میکنه و رابط کاربری ساده‌ای داره. روش کارش اینه که به هر دیوایسی که به اکانت خودتون اضافه کنید یک آی‌پی اختصاص میده که از طریق بقیه دیوایس‌ها می‌تونید بهش دسترسی داشته باشید. از بیشتر سیستم عامل‌ها پشتیبانی میکنه.

تو سایت زیر اکانت بسازید

https://tailscale.com

نرم افزار رو با توجه به سیستم عامل خودتون دانلود کنید.

من یکی از کلاینت‌ها رو روی ویندوز نصب کردم، بعد از نصب از system tray روی آیکون برنامه کلیک کنید و Log in رو بزنید.

یک صفحه باز میشه که باید با اکانتی که ساختید لاگین کنید و گزینه Connect رو برای اضافه کردن کلاینت بزنید

اینجا دیوایس جدیدی که اضافه کردیم رو نشون میده، در ادامه برنامه رو در یک سیستم دیگه هم نصب کنید

در آخرین مرحله، برای تست پینگ آی‌پی دیوایس دیگه رو بگیرید. من برنامه دوم رو روی کالی نصب کردم و در عکس هم مشخصه که ارتباط با موفقیت برقرار شده.






شبکهNATipکامپیوترروتر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید