ویرگول
ورودثبت نام
سیدامیرحسین سادات لواسانی
سیدامیرحسین سادات لواسانی
خواندن ۱ دقیقه·۲ ماه پیش

ترمیم شاخ غول با خبر

نوشتم و نوشتم اما پاک کردم، چون خیلی طولانی شد، از خودم نوشته بودم که عکاس بودم، خبرنگار شدم و حالا در روابط عمومی کار می‌کنم و علاقمندم تا مرز باریک روابط عمومی و دیجیتال مارکتینگ را از منظر دیگری ببینم و حس کنم، این‌ها را نوشته بودم که بگویم در این پست چه می‌خواهم بگویم.

8 فروردین امسال به سرکار آمدم، اخبار حوزه کاری را خواندم، یک خبر جذاب بود، وزیر اقتصاد شبانه حکم خداحافظی مدیرعامل بیمه ایران را صادر و کشاورز را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی کرده است.

همین خبر عاملی شد تا سری به سایت بیمه ایران بزنم؛ برای من در بررسی یک سایت اولین قدم، بررسی محل قرارگیری اخبار و متن اخبار است و بعد از آن (درباره ما) را چک می‌کنم.

خبر نخست همان خبر انتخاب و معرفی مدیرعامل جدید بود، اما اخبار بعدی در مورد موضوعات مرتبط با بیمه نامه و خسارت بود که تا به امروز (18 فروردین) هنوز دقیق متوجه نشدم که این اخبار چه بود، اخباری گنگ که هر چه می‌خوانی بیش‌تر گیج می‌شوی.

این اتفاق در حالی رخ داده که شرکت‌ها برای بازنشر اخبار خود هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کنند و نکته جالب توجه آن است که حتی در بازنشر اخبار هیچگاه به فکر سئو سایت و گرفتن لینک نیستند و تنها اگر نام مدیر در چند سایت دیگر به وسیله خبر روابط عمومی وجود داشته باشد، شاخ غول را شکسته است.

همین بررسی عاملی شد تا به این فکر کنم که شاید بد نباشد اخبار شرکت‌ها و سازمان‌ها را بخوانم و با اندک سواد رسانه‌ای خودم، آن‌ها را بازنویسی کنم، شاید همین کار کوچک عاملی شد تا من کمی بیش‌تر یاد بگیرم.

اولین بازنویسی خبر‌ روابط عمومی‌ها در پست بعدی

روابط عمومیخبرخبرنویسی
سال‌هاست که نوشتن کسب و کار من است، نوشتنی که از خبر در خبرگزاری ایسنا شروع شد و حتی در خدمت سربازی من را همراهی کرد و امروز نوشتن من به حوزه ارتباطات در قالب روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال رسید.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید