ویرگول
ورودثبت نام
امیرمعین
امیرمعین
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

چرا کمربند نمی بندند ؟ مگه نساختن که ببندن ؟

بیایید به قوانین احترام بکذارید .

سریع می روم سر اصل مطلب : « لطفا کمر بند ایمنی خود را ببندید . »

چون هیچ دلیل موجهی برای نبستن آن وجود ندارد . مثلا آن هایی که کربندتان را نمی بندید ؟

از کسی این سوال را پرسیدم و با این جواب مسخره مواجه شدم : «من خیلی وقته پشت ماشین می شینم و در طول این همه سال کمربندم رو نمی بستم و حال هم دیگر عادت ندارم . »

آخه پدر من این چه جواب مسخره و بی منطقی است ؟ پس من م عادت ندارم به کسی احترام بگذارم ، عادت ندارم کتا بخونم ، عادت ندارم بنویسم ، عادت ندارم درس بخونم ، عادت ندارم کار کنم و... . پس هیچ کدام از آن کار ها را انجام نمی دهم . این شد حرف حساب ؟

( شوخی کردم ها فکر نکنید داشتم راجع به خودم می گفتم . فقط قابل توجه افرادی که این دلایل مسخره را می آوردن این عادت ندارم ها را گفتم .)

جا داره جمله به جایی را از خودم نقل کنم : « بستن کمربند مثل بستن زین است بر روی اسب و حتی واجب تر از آن . »

آقا جان قانون رانندگی و سوار شدن بر اتوموبیل این است که کمربند را ببندید . والسلام حجت تمام . من دیگه حرفی ندارم .

ولی یادم است که همین دو هفته پیش ماشینی که خدا می داند چه مرگش بود ساعت دو نصف شب داشت میدان را بر عکس دور می زد ؛ آن هم با سرعت بالا .

قبل از اینکه حرکت کنیم به پدر و مادرم گفته بودم که کمربندهایشان را ببندند ولی هر دویشان گفتند : « خیابان خلوت است کمربند می خواد چیکار ؟ »

ولی باید همان ماشینی که میدان را برعکس دور می زد جلوی ما ظاهر شود و بوووووووم . تووووووف . شترررررق . مطمئنم اگر پدرم فرمان را خیلی به موقع نچرخانده بود ماشین ناشی دور میدان به جای بر خورد به در عقب ماشین ما به سپر جلوی ماشین کوبیده می شد و زبانم لال مادر و پدرم پرت می شدند و اتفاق بدی می افتاد .

این هم یک دلیل موجه برای کسانی که می گویند خلوته کمربند لازم نیست .

با این حال من باری دیگر می گویم : « یا پشت ماشین ننشینید یا اگر می نشینید کمربند فراموش نشود . »

اگر با قوانین کنار نمی آیید من خودم ضمانت می کنم به زودی یک تلنگر بد بهتان زده خواهد شد .

تنها دلیل نبستن کمربند از خودراضی بودن است و بس .

جان خودتان و عزیزانتان کم چیزی نیست . ارزشش را ندارد کمربند ببندید ؟


امیر معین .

قانونکمربندعاقلواقعا چرا ؟
امیرمعینم ... نویسنده و روانشناس ویرگولی ... وصلت کرده با کتابها ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید