ویرگول
ورودثبت نام
Amir KD
Amir KD
خواندن ۳ دقیقه·۳ ماه پیش

امریه؟ سرباز معلمی؟ ارشد؟ کدامیک؟



سلام و درود

زمستان 1401 بود که لیسانس برق رو گرفته بودم و مردد بودم بین شرکت در کنکور MBA و ادامه تحصیل و یا رفتن به خدمت سربازی؛ به هر حال من ترجیح دادم که سربازی رو برم و ادامه تحصیلم رو خارج از کشور برم.

البته که اگر قصدم از مهاجرت فقط تحصیلی بود قطعا قبل سربازی میرفتم اما خب چون شرایط کاری و بیزینسی هم وجود داشت ترجیح دادم که کارت پایان خدمت داشته باشم تا بتونم راحت در رفت آمد باشم.

بگذریم...

خلاصه آقا ما راه افتادیم ببینیم برای 2 سااااال سربازی کجا میتونیم بریم




اولین جایی که خودم شنیده بودم و خیلی هم طلبه بودم برای رفتن، شرکت‌های دانش بنیان بود!

برای اینکار هم باید امریه دانش بنیان میگرفتم. خب با تحقیقات اینترنتی شروع کردم و شرایطشو دیدم که خب نکات قابل توجهش این‌ها بود: (این اطلاعات مال اوایل سال 1402)

  • خیلی تفاوتی بین این که مدرکت کارشناسی باشه یا ارشد نیست
  • میزان سابقه کاری بیمه‌ای که در شرکت‌های دانش بنیان برات ثبت شده باشه خیلی موثره
  • از آشناها کسی شرکت دانش‌بنیان داشته باشه بدردت نمیخوره چون سیستمیه و خودشون بر اساس امتیاز تقسیم بندی میکنن

با توجه به امتیازی که برای جذب امریه شدن نیاز هست شما حداقل ی چیزی حول هوش 10، 11 ماه باید سابقه کاری داشته باشین. دیگ اون موقع فهمیدن این نکته برای من دیر بود... من فرصت این که یکسال برم تو یک شرکت کار بکنم که بعدش بتونم برای 2 سال دیگ اونجا خدمتم رو بگذرونم نداشتم و اینکه مجبور بودم هم ارشد هم بخونم چون 1 سال بیشتر پس از فارغ‌التحصیلی معافیت ندارین، که اگر بگذره و غیبت بخورین کلا امریه منتفی میشه!

(این داستانارو هم نزدیک 3 ماه پیگیرش بودم/برای مصاحبه و اینا هم رفتم/ با کسایی که امریه شده بودن هم صحبت کردم/ خلاصه فکر نکنین رو هوا میگم! D: )

شاید اگه شما بجای من بودید این کارو میکردین ولی خب من ترجیح میدم زودتر تمومش کنم و بتونم اهداف خودمو جلو ببرم




رفتم سراغ امریه‌های دیگ

آستان قدس رو بررسی کردم؛ که خب یا باید مدرک ارشد میداشتم یا جز گروه‌های خاصی از جمله ایثارگران یا مستعفین میبودم و اینا که نمیشد خلاصه

هلال احمر رو بررسی کردم؛ که رفتم دفتر مرکزیش گفت شایعست ما کلا اگه تو این 10 سال 2 نفر رو نهایت گرفته باشم!

راه و شهرسازی رو چک کردم؛ اونم مدرک ارشد یا تاهل شرط بود

قرارگاه خاتم الانبیا رو بررسی کردم؛ اونم فکر میکنم نیاز به مدرک ارشد بود ولی خب با بند پ میتونستم برم ولی خب چون سرباز سپاه میشدم و بعدا تو مهاجرتم ممکن بود اذیت بشم بیخیالش شدم.



هدف آخر سرباز معلمی بود

هر بار طرفای عید سال نو تو کانالشون توی فضای مجازی فراخوان ثبت‌نام میزنن شرایط خیلی خاصی هم نمیخواد.

اگه قبول بشین به عنوان مدرس برای مناطق دور افتاده‌تر اعزام میشین. تقریبا تو همه رشته‌های درسی هست. از نظر من که عالی بود. هم خودم چیزی یاد میگیرم تو این مدت هم تقریبا سختیش از سربازی معمولی کمتره هم اینکه خب به تدریس هم علاقمندم.

اما اینجا فقط یک مشکل خیلی خیلی بزرگ بود!

اینکه قبل از شروع مصاحبه‌ها و ارسال مدارک شما باید دفترچه سبزتون رو پست کنید!

این یعنی چی؟!

یعنی اگر شما داخل مصاحبشون به هر دلیلی قبول نشید و رد بشین باید سربازی معمولی رو برین

یعنی باید ابتدای تیرماه محل خدمتیت باشی، حالا اگه قبول شده باشی که آموزشی رو میری و بعدش سرباز معلمی اگر هم نشی آموزشی رو میری و بعدش احتمالش هست بری لب مرز!

در همین حین که دو دل بودم که چیکار کنم اقدام بکنم یا نه، از طریق اساتید دانشگاه با یک شخصی داخل قسمت فناوری اطلاعات نیرو انتظامی شهر خودم آشنا شدم. خب موفق شدم ارتباط بگیرم و خدمتم رو بندازم اونجا.

من اونجا رو به ریسک سرباز معلمی ترجیح دادم...

الان تقریبا 8 ماه از خدمتم میگذره و خب راضیم.

در ادامه از شرایط خدمت تو نیرو انتظامی میگم

مرسی



سرباز معلمیامریه سربازیامریه دانش بنیانسربازی نیرو انتظامیدانش بنیان
امیر کلانتری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید