ویرگول
ورودثبت نام
AmyyazdaN
AmyyazdaN
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

دنبال درآمد دلاری (ارزی) باشید، نه ریالی !!!

قبل از هر چیزی بگم که خوده من تازه شروع کردم و هنوز به نتیجه نرسیدم ولی به شما پیشنهاد میکنم که یک روز هم عقب نندازید و دنبال یه روشی برای درآمد دلاری باشید. البته من توی همین مقاله روش هایی رو بهتون میگم ولی خب احتمال داره یه روش بهتر (بسته به کاری که قراره انجام بدید) وجود داشته باشه و هدف من معرفی روش ها نیستش.

من توی این مقاله هرجا که از عبارت دلار استفاده میکنم، منظورم ارزی به جز ریال/تومان هستش و این میتونه یورو، ین یا هر چیز دیگه ای باشه.

چرا؟

اگر توی ایران هستید که قطعا دلیلش رو خودتون بهتر از من میدونید، ولی خب من نظر خودم رو هم بهتون میگم.

اول این که هیچ چیز توی ایران گرون نشده، میدونستید؟ هیچ چیز! فقط پول ما بی ارزش شده. دلار هم بی ارزش شده؟ نه. حالا قیمت کالا ها با چه ارزی قیمت گذاری میشه ریال یا دلار؟ دلار.

دوم این که برای مثال اگر شما داخل ایران یه برنامه نویس خیلی حرفه باشی، شاید بتونی درآمد ماهانه حدود 30 میلیون تومان داشته باشید (استخدام توی یه شرکت خیلی بزرگ)، با قیمت امروز دلار میشه حدود 1000 دلار ماهانه و 12 هزار دلار سالانه، ولی میدونستید که حداقل حقوق برنامه نویس توی کشور های توسعه یافته از 60 هزار دلار شروع میشه؟ (کم کمش رو گفتم، برای اطلاعات بیشتر گوگل کنید) که میشه بالای 1 و نیم میلیار سالانه. فکر نکنید اونا دارن خیلی پول پرداخت میکنن؛ توی کشور ماست که هم پول بی ارزشه (اونجا پول معمولی حساب میشه) و هم تو کشور ما کم پرداخت میکنن که بندگان خدا حق هم دارن چون به دلیل هزاران مشکل خودشون هم درآمد کمی دارن.

سوم این که خودتون میدونید ثبات کدومش بیشتره و لازم نیست توضیح بدم.

چهارم این که اگه درآمد دلاری داشته باشی، درسته سختی های تقد کردن درآمدت رو شاید داشته باشی، ولی دیگه اینطوری نیست که هر شب یکی از مسئولا یه خواب جدید ببینه و صبح بلند شه گند بزنه به کارو بارت. (تلگرام و که فراموش نکردید؟ سایت های دانلود فیلم رو چطور؟ دنگو فنگای ای نماد رو چطور؟)

و دلایل بسیار دیگه خودتون بهتر از من میدونید...

از کجا و چطور؟

روش های مختلفی وجود داره که میشه درآمد دلاری/ارزی داشته باشید، ولی خب اول باید یه کاری رو یا بلد باشید و یا یاد بگیرید و از طریق اون درآمدی رو کسب کنید. فرقی هم نداره مثلا یکی نقاشی بلده، یکی برنامه نویسی، یکی خیاطی، یکی نجاری و ... . البته خب موضوعاتی که به کامپیوتر مرتبط هستند درآمد بیشتر و راحت تری خواهند داشت ولی خب بقیه هم راه براشون بسته نیست.

ساده ترین روش تولید محتوا هستش، چه نوشتاری و چه ویدئویی، اگه میخواید محتوا ویدئویی تولید کنید (توی یوتوب)، به زبان فارسی هم میتونید و هیچ مشکلی ندارید، ولی اگر میخواید که مقاله بنویسید (توی وبسایت Medium مثلا) باید به زبان انگلیسی بنویسید که موفق بشید. تولید محتوا اشتیاق و سلیقه میخواد و قرار نیست از همون روز اول درآمد داشته باشید؛ زمان میبره یه مقدار، حوصله به خرج بدید و زمان بزارید براش که پشیمون نمیشید. توی تولید محتوا موضوع فعالیتتون زیاد مهم نیست، فقط باید چیزی باشه که بلد هستید و یا بهش علاقه دارید. امکان نداره چیزی نباشه که بلد نباشید، دیگه هر کسی حداقل چندتا کارو بلده... مثلا دیگه یکی از ساده ترین کارا این که فیلم نگاه کنید و یه قلم و کاغذ بردارید و نکات و نظراتتون رو بنویسید، بعد یه ویدئو ضبط کنید و نظراتتون رو درمورد اون فیلم بدید. (به همین زبان فارسی)

برای موضوعات کامپیوتری، میشه به استخدام در شرکت ها و انجام کار به صورت دورکاری و یا انجام دادن گروژه در وبسایت هایی مثل Freelancer یا Fiverr و ... اشاره کرد که هر کدوم از این ها تاکتیک داره و همین که شروع کنید مثلا کسی استخدامتون نمیکنه، مثلا قبلش باید یه پروفایل خفن برای خودتون توی وبسایت هایی مثل Github یا Linkedin و ... بسازید و کار هایی از این قبیل که قبل از شروع برید جستجو کنید.

نکته مهم

به بقیه هم کمک کنید، مثلا توی یوتوب باید فرد 1000 دنبال کننده داشته باشه تا بتونه درآمد داشته باشه، شما هم میبینید یه نفر (حتی یه بچه) داره ویدئو میسازه و تازه شروع کرده، حالا گیریم که اصلا داره چرت و پرت میگه و میسازه، حالا اگه ما دنبالش کنیم که سریع تر به 1000 تا برسه یا براش یه دوتا کامنت بزاریم و لایک بفرستیم چی ازمون کم میشه؟ دوروز دیگه هم خدا از یه جا دیگه بیشتر از اینا کمکمون میکنه (همیشه اینطور بوده).

سخن پایانی

هدف من از این مقاله/پست این بود که فقط توی این مسیر هلتون بدم و قرار نبود مسائل تخصصی بگم، از همین الان شروع کنید جستجو کردن توی گوگل و هر سوالی که دارید رو توی گوگل بنویسید، مثلا این که چطور کانال یوتوب بسازم، یا روش های کسب درآمد دلاری، یا چطور از آشپزیم فیلم بگیرم، یا چطور به عنوان فری لنسر شروع به کار کنم، یا چطور یه پروفایل قوی برای تخصص های کامپیوتریم بسازم و ... . فقط ردش باشید و پشت گوش نندازید، حیفه وقتتون.

من

من هم چند روزی میشه که توی Medium مقالات تخصصی منویسم و تازه شروع کردم (همونطوری که اول مقاله گفتم)، حالا توی این وبسایت باید 100 تا دنبال کننده داشته باشیم تا به درآمد برسیم.

لینک آدرس پروفایل من AmyyazdaN – Medium هستش. اگر دوست داشتید (با VPN) من رو داخل این وبسایت دنبال کنید (Follow) که واقعا ممنونتون میشم. اگر هم پست هامو لایک کنید که دیگه خیلی خیلی ممنونتون میشم.

از صمیم قلب براتون آرزون موفقیت میکنم.





درآمد ارزییوتوبدرآمددرآمد دلاریدلار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید