ویرگول
ورودثبت نام
آناپلو
آناپلو
خواندن ۷ دقیقه·۱ سال پیش

خرس ها سایت دوستیابی دارن!ولی تو هنوز نفهمیدی جای پارتی تو جنگل نیست!

سلام من ملوک هستم 5 ساله سینگل از آمریکای شمالی
سلام من ملوک هستم 5 ساله سینگل از آمریکای شمالی


فرض کن میتونستی با یه خرس حرف بزنی و از سایتهای دوستیابی براش تعریف میکردی و بهش میگفتی من گونه ی باهوشی هستمو به خودت افتخار میکردی که گونت این تکنولوژیو ساخته!بعد خرس سخنگو نه تنها تعجب نمیکرد! یدونم میزد پس کلت میگفت بَهَع!باد نبرتت بادکنک!این تکنولوژیو ما از اول خلقت داشتیم!

اشرف های مخلوقات عزیز! امروز میخوام براتون از یکی دیگه از شگفتی های طبیعت و دنیای حیوانات بنویسم...شاید جالب باشه براتون که بدونین خرسها خیلی ساله سایت دوست یابی دارن! و ازش برای جفتیابی استفاده میکنن! اونا برا خودشون پروفایل دارن ! پروفایلی که شامل سن جنسیت قد و وزن و جایگاه اجتماعی میشه! بله درست شنیدید جایگاه اجتماعی!...در ادامه بیشتر راجع به سایت دوستیابیشون براتون میگم!

خرس سینگل ما که اسمشو میذاریم مصیب
خرس سینگل ما که اسمشو میذاریم مصیب

اینجا همه چیز به هم متصله!پس باید از همش مواظبت کنی!

بارها براتون گفتم که تمام اجزای اکوسیستم به هم متصل هستن و از شما خواهش کردم به هیچ کدوم از بخش هاش آسیب نزنین!نه تنها من بلکه هزاران فعال محیط زیست دیگه میان اینو به شما میگن!ولی کو گوش شنوا!فکر میکنم علتش اینه که هیچوقت نمیان براتون داستان با جزییاتی درباره ی ارتباط اجزای طبیعت باهم به شما بگن!خب حالا تو نوشته هام تصمیم گرفتم تکه های کوچکی از این کتاب بزرگ و ارزشمند رو با شما به زبان ساده ی خودم در اشتراک بگذارم...و اینبار قصه ی همکاری خرس ها با حاکمین جنگل برای بقا رو براتون میگم...

خرس ها تقریبا همه چیز خوار هستن...روزانه به مقدار زیادی کالری برای زنده موندن نیاز دارن...هرساله تعداد زیادی از درختان جنگل قربانی هجوم موریانه ها میشن...موریانه هایی که بخش زیادی از غذای خرس ها هنگام خشک سالی و قحطی در زمستان رو تشکیل میدن...بله خرس ها به لونه ی موریانه ها حمله میکنن و از اونهمه واحد پروتئین در یک کلونی تغذیه میکنن...و به این طریق باعث کنترل جمعیت اونها و تضمین سلامت تعداد بیشتری از درختان جنگل میشن...از طرفی موریانه ها با وجود خودشون غذای خرس ها و خیلی از جانوران دیگرو تامین میکنن!...پس نتیجه ای که تا اینجا میگیریم اینه: وجود خرس در جنگل باعث کنترل جمعیت موریانه ها و حفظ بقا و سلامت درختان جنگل میشه....اما درخت برای این خرس ها چه فایده ای داره؟بیاین بریم داستان مصیب و ملوکو براتون تعریف کنم...

این خرس لانه موریانه هارا پیدا کرده و درحال لیسیدن آنهاییست که بیرون از درخت آفت زده هستند...کمی بعد درخت را با چنگال های قویش میشکافد و کلنی آنهارا  نابود کرده و بیشترشان را میخورد!
این خرس لانه موریانه هارا پیدا کرده و درحال لیسیدن آنهاییست که بیرون از درخت آفت زده هستند...کمی بعد درخت را با چنگال های قویش میشکافد و کلنی آنهارا نابود کرده و بیشترشان را میخورد!


وقتی خیلی وقته سینگلی و دو روز دیگه فصل خواب زمستونیه!

مصیب یه خرس نره باخودش میگه از آخرین مخی که زدم کلی میگذره...پس میره تو جنگل و دنبال یه درخت میگرده...یه درخت پیدا میکنه و حسابی بوش میکنه...بعد میشنوه:من اکبرم 7 ساله بچه همین محلم ماده بیاد دایرکت حرف بزنیم...باز میشنوه:سلام بکس من اتیلام 660 کیلو وزنمه پارتنر قوی خواستی پی وی درخدمتم. باز میشنوه:برین کنار من اومدم حشمت 9 ساله 750 کیلو وزنمه اقابالاسر خواستی بیا پشت تمشک خارداره ...مصیب که میبینه روی این درخت همه پروفایلشونو آپلود کردن باخودش میگه چرا من نکنم؟برو رو ندارم که دارم!اعتماد به نفس ندارم که دارم!اصیل نیستم که هستم!خلاصه پشتشو میکنه به درختو خودشو میماله به درختو حسابی با درخت پشتشو میخارونه اینجوری پروفایل خودشو آپلود میکنه...بله درست فهمیدی...درخت همون سایت دوست یابی خاصیه که بهتون گفتم! خرس های نر زیادی میان و پروفایل خودشونو با خاروندن کمرشون با درخت آپلود میکنن...درواقع بوی تن خرسا روی درخت میمونه و سن ، وزن و حتی جایگاه اجتماعی اونهارو برای خرس های دیگه مشخص میکنه...اما هدف خرسهای دیگه نیستن...هدف خرس های ماده هستن! هرچند این میتونه علامتی به خرسای نر هم باشه که از قلمروی من برین بیرونو حواستون باشه کت تن کیه من بچه این محلم ببینمتون اینورا میپلکین پشماتونو پالتو میکنما...بگذریم بریم سراغ ادامه داستان مصیب...

مصیب درحال اپلود کردن پروفایلش:سلام من مصیبم 6 ساله از آمریکاری شمالی اصلیتم جنگل آبادیه  وزنم...
مصیب درحال اپلود کردن پروفایلش:سلام من مصیبم 6 ساله از آمریکاری شمالی اصلیتم جنگل آبادیه وزنم...


پایه بودی بیا دایرکت!

بعد از اینکه مصیب پروفایلشو آپلود کردو خطو نشونشو کشید میره تا غذا بخوره و صبر کنه...چیزی تا زمان خواب زمستونی نمونده!...ملوک هم اینو میدونه...{ملوک(خرس ماده ما)که بالا بهتون خودشو معرفی کرده.}..پس زمان کمی برای جفتگیری و به دنیا آوردن توله هاش داره...پس میره برا سرچ و بالاخره سایت دوستیابی معروفشونو پیدا میکنه...بو میکشه و میخونه...اولین چیزی که میشنوه:سلام خوشگله من مصیبم 6 ساله از آمریکای شمالی اصلیتم جنگل آبادیه 700 کیلو هیکلمه عاشق خانمای تپلوپشمالوام کلنم اهل صفاسیتی و عشقو حالم پایه بودی بگو بیام دایرکت...ملوک که اینو میخونه خوشحال میشه و میفهمه خرس آرزوهاشو پیدا کرده...پس چیکار میکنه؟خودشو میماله به درختوحسابی با شورو شوق پروفایلشو آپلود میکنه...سلام من ملوکم 5 ساله از نورث اف عه مه ریکا پسرایی که از خانمای تپلوپششششمالو خوششون میاد فالو کنن بک میدم مرسی بای...بعد از این حرکت ملوک خانم تصمیم میگیره راهشو بکشه و بره سمت یه جای خوبو مناسب مخصوص عشقولانس بازی و داستان...

ملوک که داره میگه وااای پسره از ایناس که غذا رو از 3 کیلومتری با دماغش پیدا میکنه 800 کیلو وزنشه چ جیگریه!
ملوک که داره میگه وااای پسره از ایناس که غذا رو از 3 کیلومتری با دماغش پیدا میکنه 800 کیلو وزنشه چ جیگریه!
وهمچنان ملوک:بزار منم آپلود کنم سر سیا زمستون بی شوهر نمونم
وهمچنان ملوک:بزار منم آپلود کنم سر سیا زمستون بی شوهر نمونم


و هم اکنون دل در برو بو در کفو معشوق به کام است!

بعدش چی میشه؟مصیب بعد چند روز برمیگرده بالا سر درخت ، تا تو سایت دوستیابی عمودیشون پروفایلشو چک کنه...پس حسابی درختو بو میکنه.خرسا از ما 2000 برابر حس بویایی قوی تری دارن...پس خیلی طول نمیکشه تا بتونه پروفایل ملوکو بخونه!...اما ملوک یه کاری کرده!...خرس ماده با بو کردن درخت دقیقا میفهمه که زمان زیادی از وقتی که مصیب پروفایلشو آپلود کرده نگذشته!پس احتمال میده مصیب همین دورو ورا باشه!... و موقع رفتن از کنار درخت برای اینکه مصیب بتونه پیداش بکنه بدنش چندبرابرقبل از خودش بوی خاصی منتشر میکنه...طوری که مصیب میتونه جای دقیق قدم های ملوک رو با بوکشیدن مثل یک نقشه راه ببینه! پس بوی یارو دنبال میکنه و... در نهایت ملوک و وسط دشت تکوتنها پیدا میکنه...دل در برو بو در کفو معشوق به کام میشه...

و هم اکنون ملوکو میبینید که بدون توجه به قوانین عرف جامعه ما داره یه ماچ آبداری از لپ مصیب میگیره
و هم اکنون ملوکو میبینید که بدون توجه به قوانین عرف جامعه ما داره یه ماچ آبداری از لپ مصیب میگیره

خب دوستان امیدورام از نوشته های اینجانب آناهیتا حقیقی لذت برده باشید خوشحال میشم نظرات شمارو راجع به نوشته هام بدونم...

کمی درباره ی خرس های ایران و خرس گنده های مدعی به آگاهی

و کلام آخر:خرس های ایران هرروزه به خاطر قاچاق چوب و گردشگران بی ملاحظه و نا اگاه که سواد گردشگری و طبیعتگردی ندارن و لیدر هایی که چون کارت دارن فک میکنن همه چیزو دیگه میدونن داره کمو کمتر میشه...پارسال 22 قلاده خرس تلفات داشتیم!ایران دوگونه خرس قهوه ای وسیاه داره که هردو تعدادشون در ایران به حدی کم شده که چیزی تا انقراض کاملشون نمونده...خرس‌ها در مناطق مرتفع و نیمه‌مرتفع رشته‌کوه زاگرس و البرز، مناطق جنگلی خزر، علفزارهای مرتفع کوهستانی، دره‌های پایین‌دست جنگل‌های ایران، خراسان شمالی تا آذربایجان و از آذربایجان تا لرستان بین سنک‌های بزرگ، میان سوراخ‌های طبیعی یا ریشه‌های درختان زندگی میکنن.این مناطق عمدتا توسط تورهای گردشگری با اعمال وحشت آور برای حیوانات و مخرب برای محیط زیست تصاحب شده!...طوری که خرس ها احساس امنیت نمیکنن و محدوده قلمروییشون کمتر شده...پس تو قلمروی کوچیکشون به سختی غذا پیدا میکنن...پس به شهرها و روستاها میرن شاید ذر زباله دانی ها ی انسان چیزی پیدا کنن! ولی مردم محلی با نا آگاهی کامل تنها راه رو کشتن سریع خرس میدونن!...پس خرسی که از گرسنگی در قلمروی کوچیکش نمرده وقتی برای غذا به شهر میاد عموما برنمیگرده!..گاهی مردم به کشتن این گونه هم افتخار میکنن!...این حرکات قرون وسطایی برای مردم این قرن تاسف باره...پس چه لیدر کارت دار هستی یا بی کارت!علمتو راجع به طبیعت بالا ببر و 40 نفر ادمو با خودت نبر وسط جنگل تو قسمت بکری که واقعا جات نیست!...واقعا حق نیست بری تو خونه ی یکی دیگه و همزمان با چهل نفر دیگه اونجارو با خاک یکسان کنی و اونقدر سرو صدا کنی که تا یکسال حیوونای اونجا نخوان جفتگیری کنن!وقتی به طبیعت میرین بهش احترام بگذارین...پارتیاتونو بگذارین برای باغوویلاهایی که برای اینکارا اجاره میدن!تو آزاد ترین کشور ها هم کسی حق همچین کارهایی رو نداره آقا یا خانمی که حرف از شادی و آزادی و حق برابر و حمایت ازحیوانات میزنی...رفتار درست و منطقی و عمیق و انسانی خیلی عمیق تر از نگاه شماس..حمایت از حیوانات یعنی همه ی حیوانات! نه فقط پیشی و پاپیت!...باید بدونین هر حرکت شما بر ی زنجیره از زندگی تاثیر میگذاره!...بچه ها همیشه شوخ طبعم...ولی بعضی وقتا نیازه جدی بود...دوستون دارم.

خوشحال میشم این متنو برای دوستانتون بفرستین یا لایک کنیدو نظر بدید!

مخلصم.آناپلو


گردشگری ایرانمحیط زیستانقراضحیواناتحمایت از حیوانات خانگی
#اناهیتاحقیقی هستم ملقب به #آناپلو یه فریلنسر ایرانگرد برات از خودم و سفرامو افکارم مینویسم نوشته هاموبخون و نظرتو بگو. ✋ اینستاگرام: anapolooo.official@
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید