فیشنگار
فیشنگار
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

آیا عدم ارائه خدمات دولتی به بی‌حجاب بدعت است؟

فاضل میبدی متولد 1332 آخوند مروج اسلام مدرن که با هر کفر و شرک و ظلم سازگار باشد.
فاضل میبدی متولد 1332 آخوند مروج اسلام مدرن که با هر کفر و شرک و ظلم سازگار باشد.
اول انقلاب هم چنین حرکتی از مغازه‌ها در تهران صورت گرفت که منجر به رفتارهای بسیار افراطی امت حزب الله شد. عقلای جامعه قدر گشت ارشاد که مراحل عقلانیت و ساختارسازی را طی کرده را بدانند که دوباره جامعه به اول راه برنگردد. به جای حذف گشت ارشاد پیشنهادات اصلاحی مطابق با قانون اساسی مطرح کنید.
اول انقلاب هم چنین حرکتی از مغازه‌ها در تهران صورت گرفت که منجر به رفتارهای بسیار افراطی امت حزب الله شد. عقلای جامعه قدر گشت ارشاد که مراحل عقلانیت و ساختارسازی را طی کرده را بدانند که دوباره جامعه به اول راه برنگردد. به جای حذف گشت ارشاد پیشنهادات اصلاحی مطابق با قانون اساسی مطرح کنید.


فاضل‌میبدی: ممنوعیت «خدمات‌رسانی به زن‌های بدحجاب در بانک‌ها و ادارات» بدعت است.

شاید بگویید فرد بی‌حجاب به هرحال شهروند مملکت است و بانک یا اداره موظف است به او خدمات بدهد. اصلا شاید بگویید طرف مسیحی است و دینش حجاب را واجب نمی‌داند، باز هم طبق قوانین اسلامی حتی اهل ذمه (یعنی شهروندان غیرمسلمان) هم باید در جامعه را رعایت کنند و رفتارهایی که در آیین خودشان مجاز است ولی در دین اسلام ممنوع است در محیط عمومی از آنها سر نزند. به نظر من آن کارمند یا فروشنده که اعلام کرد به افراد بی‌حجاب خدمات نمی‌دهد کارش هم قانونی است و هم شرعی

نظر علمای شیعه درباره حجاب غیرمسلمانان

فتوای شیخ طوسی از فقهای بزرگ شیعه: اهل ذمه (غیرمسلمانان ساکن در جامعه اسلامی) منع شده‌اند از عمل به آنچه اظهار منکر در سرزمین اسلامی است...و مثلا ساختن کنیسه و بیع، زدن ناقوس، بلندتر کردن بنا بر بنای مسلمین، وارد کردن خوک، خوردن شراب در دارالاسلام و... اینها چه شرط شده باشد چه نشده باشد حد می‌خورد و امام در برخورد با آنها اعم از قتل، بندگی، دیه گرفتن، تبعید، اعزام به دارالکفر و.. آزاد است که به صلاح مسلمین عمل می‌کند.

آیا مجازات‌های اسلامی را فقط امام معصوم باید اجرا کند؟

اجرای حدود اسلامی با هدف حفظ سلامت جامعه و تعالی افراد واجب شده است پس عقلا اجرای آن نمی‌تواند منحصر به عصر معصومان (ع) باشد. چرا که تعطیلی حدود و قوانین بازدارنده منجر به گسترش فسق و فجور و سرکشی بیشتر افراد متخلف خواهد شد.

  • طبق روایات صادر شده از معصومین اجرای حدود و قوانین بازدارنده، وظیفه حاکم جامعه است نه امام.
امام صادق در پاسخ به حفص ابن غیاث که از او می‌پرسد چه کسی باید اقامه‌ی حدود کند؟ سلطان یا قاضی؟ می‌فرماید: اقامه حدود با کسی است که حکومت به دست اوست.
  • وجوب شرعی امر به معروف و نهی از منکر ایجاب می‌کند حکومت در مقوله حجاب وارد شود.

قبلا گفته‌ام باز هم تکرار می‌کنم که

وظیفه نیروی انتظامی مقابله با بدحجابی نیست

بلکه در دین اسلام برخورد با کسانی که تظاهر به منکر می‌کنند بر حکومت واجب است. تظاهر به منکر یعنی علنی کردن یک گناه. گناه یک جرم است و علنی کردن گناهی که مرتکب شده جرم دوم است. در زمینه برخورد با بدحجابی حکومت اسلامی با بخش دوم یعنی تظاهر به گناه برخورد می‌کند نه گناه کشف حجاب. (به خاطر همین است که اگر در خانه خود جلوی نامحرم کشف حجاب بکند حکومت با او برخورد نمی‌کند.

پیامبر اکرم فرمودند: معصیت آنگاه که توسط بنده‌ای در پنهانی انجام گیرد، زیان آن فقط به انجام دهنده می‌رسد اما اگر آشکارا انجام داد و کسی به او اعتراض نکرد، به همه مردم زیان می‌رساند.

نحوه برخورد حضرت علی با تخلف اهل کتاب

حضرت علی بر یهودی نصرانی یا مجوس که در خانه خود یا کلیسا و محل عبادت خویش شراب می‌خورد متعرض نمی‌شد ولی اگر این افراد علنا و به صورت آشکار در میان مردم شراب می‌خوردند حضرت بر آنها حد جاری می‌کرد.

برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به: کتاب مساله حجاب در جمهوری اسلامی (غلامی)

حال از خود بپرسیم: اگر اعضای جامعه اسلامی بخواهند در راستای حفظ ارزش حجاب و پاکی (اعتقاد به محرم و نامحرم) کسانی را که به صورت عمدی به حجاب اسلامی بی‌احترامی می‌کنند جریمه اجتماعی کنند بدعت است؟ و چرا حکومتی که به نام اسلام دارد جامعه را اداره می‌کند باید نسبت به حجاب اسلامی بی‌توجه باشد؟

بانشر یک مطلب شاید بی‌ربط به پست
https://vrgl.ir/QBEcW


https://vrgl.ir/hf9BG


گشت ارشادحجاباهل ذمهاسلام آمریکاییعقلانیت ساختاری
علاقه‌مندی‌ها: √ فلسفه √ تاریخ √ دین virasty.com/banimasani
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید