ویرگول
ورودثبت نام
فیشنگار
فیشنگار
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

کاری که علی(ع) نتوانست و یزید توانست


منطق وهابی در دفاع از یزید !

کلیپی به دستم رسید که در آن فردی به نام طاها دلیمی از مبلغان سلفی به آرامش و منطق خاصی داشت از کار یزید پسر معاویه و ابوسفیان دفاع می‌کرد. استدلال‌های او را گوش دادم و بررسی کردم. بخوانید

طه دلیمی
طه دلیمی

1- می‌گوید بر طبق قانون اسلام اگر با دو خلیفه بیعت شد، دومی قتلش واجب است! یعنی وقتی حضرت علی خلیفه شد ولی معاویه همزمان از مردم برای خودش بیعت گرفت علی(ع) باید او را به قتل می‌رساند.

اگر دست علی به معاویه می‌رسید او را می‌کشت. همانطور که طلحه و زبیر را کشت. طلحه و زبیر برای مبارزه با امیرالمومنین از برخی مردم بیعت گرفته بودند.
اگر دست علی به معاویه می‌رسید او را می‌کشت. همانطور که طلحه و زبیر را کشت. طلحه و زبیر برای مبارزه با امیرالمومنین از برخی مردم بیعت گرفته بودند.


2- معاویه یزید را به خلافت منصوب کرد. (البته قبول دارد که خلافت خود معاویه غیرشرعی و قتلش واجب بود)

وقتی میگی حکومت معاویه شرعی نبود چجوری وقتی منتقل کرد به یزید قدرتش شرعی شد؟
وقتی میگی حکومت معاویه شرعی نبود چجوری وقتی منتقل کرد به یزید قدرتش شرعی شد؟


3- بعد می‌گوید وقتی یزیدخلیفه شد امام حسین نباید علیه او قیام می‌کرد! و یزید حق داشت او را بکشد!

نتیجه‌گیری من درباره استدلال وهابی:

درست است که در زمان خلافت حضرت علی(ع)، معاویه در گوشه‌ای از جهان اسلام حکومت مستقل تشکیل داد و طبق احادیث اهل‌سنت قتلش واجب بود اما چون که حضرت علی دستش به معاویه نرسید و نتوانست او را بکشد پس گناه معاویه پاک شد و بنابراین معاویه می‌تواند برای مسلمین خلیفه انتخاب کند پس انتخاب یزید صددرصد شرعی است! اما زمان خلافت یزید، امام حسین قیام کرد و یزید توانست او را بکشد و مشکلی نیست!



https://www.aparat.com/v/SeMLf

امام حسینسلفیتنقد و بررسیعاشورااسلام شناسی
علاقه‌مندی‌ها: √ فلسفه √ تاریخ √ دین virasty.com/banimasani
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید