ابراهیم فیاض استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران یک صفحه راه انداخته است با عنوان «فرزان کامیار حکمت کامیاب» و نوشته های کوتاه خود را در آن منتشر میکند. سعی میکنم برخی از این نوشتهها را برای شما بازنشر دهم.
جنگ همه چیز را برهنه می کند
جنگ صداقت و راستی را عیان می کند
جنگ نقطه شروع دیگری است
جنگ نقطه سر خط است
ریشه عوام زدگی دینی به عرفان بر می گردد
-
ساختار عوام زدگی دینی از عدول از علم و علماء به منبری ها و از منبری ها به مداح ها شکل می پذیرد
-
دین زدایی از جامعه عوام گرای عرفانی توسط نخبگان به عنوان جهل زدایی صورت می پذیرد
-
نظم جهانی به دلیل ظلم جهانی در حال فروپاشی است و جهان و مردم به دنبال نظم عادلانه جهانی هستند
-
ظلم و ظلمت از یک ماده لغوی می باشند
-
تمامی علوم انسانی در کشورهای غیر غربی بر اساس استعمار بنا شده است
-
فلسفه کانت یک فلسفه اشرافی است مثل فلسفه ارسطویی یونانی
-
فساد اقتصادی فساد جنسی بوجود می آورد و فساد اقتصادی و جنسی فساد سیاسی بوجود می آورد و فساد سیاسی تبدیل به فساد اعتقادی و عقیدتی می شود
-
هر چه ایمان افزایش پیدا کند اعمال انسانی از بطالت به نیت مندی کشانده می شود
-
آنچه در دمکراسی اشکال ایجاد می کند انسان گرایی است که به جای مردم گرایی قرار می گیرد
-
دموکراسی با مقوله امنیت تعریف می شود امنیت یک امر نسبی است
-
مردم محوری سبب دموکراسی مشارکتی می شود نه دموکراسی حزبی
-
رسانه با دمکراسی رابطه دارد مستقیم و غیرمستقیم رسانه می تواند سبب دیکتاتوری باشد
-
رسانه فقط با استبداد در تضاد است نه دیکتاتوری
-
نوسازی با دیکتاتوری همراه است پس با دمکراسی همراه نخواهد بود
-
تا رشد عمومی اقتصادی بوجود نیاید توسعه اجتماعی بوجود نمی آید و تا توسعه اجتماعی بوجود نیاید توسعه سیاسی ممکن نیست
-
مردم سالاری دینی جز با دین مردمی و عرفی بوجود نمی آید و گروه دین با اشرافیت همراه می شود
-
عرفان اسطوره را خلق می کند که بر جنگ قهرمان و ضد قهرمان بنا می شود پس جنگ طلبی در بطن آن قرار دارد همراه با مازوخیسم
-
با تفسیر یهودی مسیحیت در فرآیند تولید پروتستانتیزیم مسیحیت را به ماقبل ظهور حضرت مسیح (ع) برگرداند که مهمترین آن جواز و رواج ربا بود
-
انقلاب اسلامی ایران با بازگشت به قرآن و فطرت و نبوت و امامت و امت شروع شد نه فقط ولایت
-
با ربا اقتصاد بانک داری شکل داده شد و بر اساس بانک دانشگاه را بوجود آوردند که نظام دانشی سرمایه داری را بوجود آورد
-
ایمان حیا بوجود می آورد و حیا عفت را می طلبد و عفت حجاب را مقتضی است.