ویرگول
ورودثبت نام
فیشنگار
فیشنگار
خواندن ۲ دقیقه·۸ ماه پیش

جایی برای نوشتن!

*کمی از خودت بگو و اینکه چندسال است که به صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال می‌کنی؟

امیر حسین عرب هستم ۱۶ ساله و در شهرستان سیرجان در استان کرمان زندگی می‌کنم. من یکی از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هستم و در کلاس اول تجربی در دبیرستان ابن سینا مشغول تحصیل هستم. ۶ سال است که به صورت حرفه‌ای ورزش کاراته آزاد یا کیوکوشین IFK را دنبال می‌کنم.

* پیش از این هم در مسابقات بین‌المللی و کشوری شرکت کرده بودی؟

بله مسابقات مختلفی دعوت شدم و مدال‌های طلا و نقره متعددی را در مسابقات کسب کرده‌ام.

* برسیم به مسابقات اخیر در بلغارستان. برایمان تعریف کن این مسابقات چطور بود؟

مسابقات بین‌المللی کیوکوشین کاراته IFK کاپ اروپا ۲۰۱۸ بلغارستان آذرماه سال گذشته در شهر سوفیا کشور بلغارستان برگزار شد. در این مسابقات که ۱۸ تیم و ۴۰۰ بازیکن به رقابت پرداختند بنده به یاری حق توانستم پس از شکست حریفانی از کشورهای روسیه، بلغارستان و ترکیه به فینال این مسابقات راه پیدا کنم و حریف فینال من در وزن ۶۵ کیلوگرم از رژیم صهیونیستی بود و من با انصراف از این مسابقات، مقام دوم را کسب کردم.

*‌چرا این تصمیم را گرفتی؟

در لحظه تصمیم گرفتم. بدون اینکه با کسی مشورت کنم و یا حرف‌های دیگری در من تاثیر داشته باشد. البته شاید تصمیم سختی باشد ولی این تصمیم برای من خیلی ساده بود، زیرا راه و هدفم را مشخص کرده بودم. به اعتقاد من همبازی شدن با رژیم صهیونیستی یعنی ارزش قائل شدن به آن کشور و من برای کشور کودک‌کش ارزشی قائل نیستم که بخواهم با آن هم بازی شوم و به قولی عطایش را به لقایش بخشیدم. کاپ قهرمانی را هم به آنها بخشیدم زیرا ارزش‌های انقلابم و مملکتم و رهبر عزیزم برای من بیشتر از اینها ارزش دارد.

* یک نقل قولی هم از تو در فضای مجازی منتشر شد، درباره مکالمه‌ات با نوجوان صهیونیست. آن را هم برایمان می‌گویی؟

بعد از اینکه من انصراف دادم، نوجوان صهیونیست نزدیکم آمد و گفت «این مدال طلا حق تو است و می‌خواست مدالش را به من بدهد». من هم وقتی دیدم یک صهیونیست از حق و حقوق صحبت می‌کند به او گفتم «اگر به حق و حقوق پایبند هستید به کشورت برو و حق و حقوقی که ۷۰ سال است دارید از مردم فلسطین ضایع می‌کنید را به آنها پس بدهید». صهیونیست‌ها خیال کرده‌اند ما با سن و سال نوجوانی مان متوجه نمی‌شویم که مردم فلسطین را از خانه و کاشانه شان بیرون کرده‌اند و این همه کشته و مجروح که هر روز خبرش منتشر می‌شود حاصل ظلم همین صهیونیست‌هاست.

البته این مکالمه از طریق مترجم رد و بدل شد و مترجم‌ها نیز در جریان هستند.


https://www.mashreghnews.ir/news/955154


رژیم صهیونیستیفضای مجازیامیرحسین عربسیرجاندانش آموز ایرانی
علاقه‌مندی‌ها: √ فلسفه √ تاریخ √ دین virasty.com/banimasani
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید