ویرگول
ورودثبت نام
Anne (Anisa) Ahmadi
Anne (Anisa) Ahmadi
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

پنج دلیل که همه افراد باید یک ساز اوکلله داشته باشند

بله، درست فهمیدید. منظورم همه افراد است، نه فقط نوازنده ها. و اگر پیش خود فکر می کنید که "اما من که هرگز ساز ننواخته ام" فقط به خواندن ادامه دهید زیرا ممکن است بتوانم شما را قانع کنم.

ابتدا بگذارید مقدمه ایی برایتان بگویم …

من از سن 16 سالگی گیتار می‌زنم و خیلی زود گیتار الکتریک را یاد گرفتم. و پیانو را به عنوان ساز اصلی خود انتخاب کردم و به درام زدن هم کاملاً مسلط‌ام اما با این وجود تاکنون هرگز با ساز دیگری‌روبرو نشده ام که نواختن آن به اندازه اوکلله راحت و سرگرم کننده باشد.

به تازگی به عنوان هدیه تولدم هم یک اوککله خوب هدیه گرفتم.?تقریبا شبیه عکس زیر


پیش از آن، 6 ماه قبل هم، یک اوکلله برای پسر دو و نیم ساله ام خریده بودم‌ که آن را بسیار دوست داشت. اولین بار با ساز پسرم بود که به طور جدی شروع به نواختن اوکلله کردم که صدای آن را خیلی دوست داشتم و فقط پس از آن بود که متوجه شدم که این چه سازجالبی است

بنابراین اکنون که اوکلله خوبی دارم ، می فهمم تا الان چه چیزهایی را از دست داده بودم.

و بنابر این الان میخواهم پنج دلیل برای شما ذکر کنم که فکر میکنم شما هم به یک عدد از این ساز احتیاج دارید.

  1. ارزان است
  2. یادگیری و نواختن آن آسان است
  3. می توانید آن را به هر جایی ببرید
  4. سازی شاد و سرگرم کننده است
  5. به آسانی میشود با آن آواز نیز خواند

۱. ارزان است

در مقایسه با هر ساز دیگر، Ukuleles بسیار ارزان است. اگر با بودجه محدودی دارید، می توانید با پرداخت مبلغ نه چندان زیادی در هر ساز فروشی یکی را تهیه کنید.

این یک عکس است:

حتی کافی است در اوکلله را در اینترنت جستجو کنید و نتایج زیادی را برای قیمت های مقرون به صرفه خواهید یافت.

۲. یادگیری و نواختن آن آسان است

اوکلله هم یک ساز است، و مثل هر ساز دیگری به برخی آموزش ها نیاز دارد، اما از بین تمام سازهایی که من می‌نوازم ، می توانم به راحتی تصور کنم که یک مبتدی خیلی سریع می‌تواند ان را فراگرفته و بنوازد. فرت‌های ساز به هم نزدیک هستند و فقط با 4 سیم یادگیری‌ آکورد ، به خصوص برای آهنگ‌های ساده بسیار آسان است.

یک راهنمای خوب برای یادگیری اوکلله را می توان در سایت ukuguides.com یافت.

برای یادگیری آهنگ ها و آکورد ها واقعاً نمی توانید ازسایت Ukutabs.com چشم پوشی کنید. این سایت آکوردها را در بالای صفحه و متن شعر و سایر اطلاعات مهم را در زیر آن نمایش میدهد. من عاشق این سایت هستم.

۳. می توانید آن را به هر جایی ببرید

اندازه استاندارد اوکلله بیست و یک اینچ (53 سانتی متر) است. اگر اوککله گران قیمتیخریدید حتی میتوانید بری آن یک هارد کیس نیز تهیه کنید. اما به خاطر اندازه کوچکش حتی میتوانید آن را در کوله پشتی خود هم بگذارید.

وقتی چیزی آنقدر قابل حمل است، بهانه ای برای نبردن آن در سفر بعدی خود و گیتار زدن نخواهید داشت.

۴. سازی شاد و سرگرم کننده است

حتی قبل از شروع نواختن آکورد ، صدای ساز اوکلله دل نشین و شاد است. این ساز فقط می خواهد شما را سرحال کند.

و هنگامی که برخی از آکوردهای ابتدایی اوکلله را یاد گرفتید ، خواهید دید که دنیای کاملی از موسیقی به راحتی در دسترس شما قرار دارد.

این کاملاً اثبات شده است که آموزش موسیقی بر روی مغز ما تأثیر می گذارد. اما وقتی آن را با دلیل پنجم من ترکیب کنید ، تاثیر آن بیشتر هم خواهد شد.

5. آواز خواندن ، مغز شما را خوشحال می کند

وقتی شروع به آواز خواندن میکنید، تغییرات مثبت روانشناختی و فیزلوژیکی زیادی در ذهن و بدن شما روی خواهد داد و شما احساس شادی و سرزندگی بیشتری خواهید کرد. به علاوه این که، با خواندن، این خوشحالی را می توانید با خانواده و دوستانتان هم به اشتراک بگذارید.

بنابراین حتی اگر در زندگی خود هرگز حتی سازی را لمس نکرده‌اید ، من از شما می خواهم که یک اوکلله را بردارید. شما فقط واقعاً باید چند آکورد را یاد بگیرید و برای باز کردن دهان خود آواز بخوانید و آن را با برخی از دوستان خود به اشتراک بگذارید و می توانید جنبه جدیدی از زندگی را رو به موسیقی باز کنید.


نویسنده:herrin ( نظریه پرداز آموزش موسیقی ،مهندس صدا، نویسنده)

مترجم:anne

اوکللهموسیقی کودکموسیقینوازندگیukulele
هنرآموز موسیقی (تحصیل کرده رشته نوازندگی موسیقی کلاسیک و مربی موسیقی کودک)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید