Ar.dst
Ar.dst
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

آیا وقت مهاجرت از یونیتی فرا رسیده است؟

سوختن یونیتی در آتش خودش!!!

این یکی از ناراحت کننده ترین اخبار درباره موتور های بازی سازی در هفته گذشته است. و متاسفانه اگر بهترین موتور بازی سازی نباشد یکی از بهترین هایش است.

بریم سر اصل مطلب

همینطور که در پایین میبینید یونیتی به تازگی پستی در وبلاگ خودش منتشر کرده که نحوه ی جدید قیمت گذاری که از سال 2024 به بعد از آن استفاده میشود را توضیح داده.

در گذشته یونیتی برای بعضی پکیج ها و نسخه های حرفه ای که امکاناتی را به کاربر میدادند (مثل حذف لوگوی یونیتی از اسپلش اسکرین) پول میگرفت و میشه گفت که سیستم درآمدی معقولی هم بود. اما نه تنها سیستم درآمدی قبلی حذف نخواهد شد بلکه یونیتی به دنبال پول بیشتر هم هست.

همانطور که در جدول بالا میبینید اگر در 12 ماه گذشته حداقل 200000 دلار درآمد و از اول ساخت بازی تا الان 200000 نصب فعال داشته باشید برای هر نصب در ماه باید حدودا 0.2 سنت که به صورتی میشه یک دلار برای هر 50 نصب بدهید که خیلی زیاده.

(البته جدیدا یونیتی یک پست دیگر در وبلاگش منتشر کرده و گفته که باید بازخورد های بیشتریرو در نظر میگرفته و شروع گرفتن پول از 1000000دلار درآمده).

برای مثال بازی cuphead که با یونیتی ساخته شده بیشتر از 5 میلیون فروش داشته که اگه حساب کنیم با سیستم درآمدی جدید یونیتی میشه 100000 دلار.

ولی خب چه میشه کرد. اگر کامیونیتی زورش برسه بر می گردیم به وضع اول ولی اگه نرسه باید ببینیم چی میشه.

و این وسط بیشترین فشار به توسعه دهنده ها میاد(البته بعید میدونم یک توسعه دهنده مستقل بتونه به 1000000 دلار درآمد برسه و معمولا شرکت هایی که اینقدر درآمد دارن یک موتور بازی سازی انحصاری دارند).


ولی ممنونم که این پست رو تا آخر خوندید برای همه آرزوی موفقیت میکنم ولی به جز یونیتی(و چند نفر دیگه:)

:)


یونیتیبرنامه نویسیبازی سازیمالیاتتوسعه دهنده
برنامه نویس html, javascript, css و البته python :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید