ویرگول
ورودثبت نام
آرین سلیمانی | Aryan Soleimani
آرین سلیمانی | Aryan Soleimani
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

شروع نویسندگی

نویسندگی توی دنیای امروز کار آنچنان سختی نیست که انجام دادنش نشدنی باشه! به متنی که دارم براتون می‌نویسم دقت کنید. شبیه به یک چت دوستانه میمونه. خارج از قواعد انشایی متداول، دارم با شما خیلی دوستانه صحبت می‌کنم و براتون می‌نویسم.

حالا فرض کنید می‌خواستم همین بخش کوتاه رو براتون به صورت رسمی بنویسم. نتیجه چیزی شبیه این میشد:

نویسندگی در دنیای امروز، کار آنچنان دشواری نیست که انجام دادنش نشدنی باشد. به متنی که درحال نگارش آن برای شما هستم دقت کنید. شبیه به یک چت دوستانه است. خارج از قواعد انشائی متداول، درحال صحبت با شما هستم؛ و دوستانه برای شما می‌نویسم.

نویسندگی در دنیای امروز

نویسندگی در دنیای امروز تغییراتی کرده! میدونید دلیلش چیه؟ ظهور شبکه‌های اجتماعی...

یک سری به کپشن‌ها و متن‌های ما بلاگرها بزنید (از اینجا وارد صفحه اینستاگرام من بشید) و نگاهی به کپشن‌های پر تعامل ما بندازید. میبینید یک متن دوستانه با یک عکس ساده چندین هزار تعامل میگیره و یک عالمه مخاطب داره. چیزی که مهمه اینه که همه اینا به دور از رسمی نوشتن هست! بریم یکی از این نمونه‌ها رو ببینیم:

آرین سلیمانی | Aryan Soleimani
آرین سلیمانی | Aryan Soleimani

من اینجا براتون لینک پست رو قرار میدم تا بتونید ببینید یک پست، با عکسی دوستانه و کپشنی دوستانه و صمیمی و به دور از رسمی‌گویی(!) میتونه تعامل بالایی بگیره.

این فقط من نیستم که در جایی مثل اینستاگرام انقدر ساده می‌نویسم. دوست دارید نمونه‌های بیشتری از دیگران هم ببینیم؟



motiheidari | مطهره حیدری
motiheidari | مطهره حیدری


میبینید؟ کپشن رو دیدید چقدر ساده بود؟

این شما و این هم اولین عکس بنژامن با ایفل ? اونم با کلی ناز و ادا راضی شد بیاد یه عکس بگیره انقدر که خوشش نمیاد ازش?? ❣❣
میگه مگه تو میری با برج آزادی یا میلاد عکس بگیری من با ایفل بگیرم ?
ولی خدایی من هم با برج آزادی عکس دارم هم میلاد ?


ساده نویسی یک فرصت امروزی

بذارید بیشتر روشنتون کنم! ساده نویسی توی دنیای امروز یک فرصته. شاید قبلاً لازم بود می‌رفتید و دوره‌های تخصصی میدیدید تا شاید میتونستید یه متن مخاطب پسند بنویسید! اما امروز اوضاع فرق کرده. الان مهم نوع نوشتار شما نیست. امروز مهم نوع تعامل شماست. مهم اینه چقدر مخاطب خودتونو درگیر متن خودتون می‌کنید. حالا دوتا راه دارید: اول اینکه بیخیال بشید و این فرصت رو از دست ندید. و دومین راه اینه که از این شرایط استفاده کنید. باور کنید همیشه کسایی که از همین فرصت‌ها استفاده میکنن برنده میدون هستن.

شروع نویسندگی

برای شروع نویسندگی برخلاف گذشته دیگر نیازی به کاغذ و قلم ندارید. اگه بخواید نویسندگی رو برای دل خودتون انجام بدید، باید بگم که ارزش زیادی برای شما نخواهید داشت! چرا؟ چون زمانه، زمانه‌ی دیده شدن و شنیده شدنه. انقدر در دنیای امروز رقابت برای موفقیت سخت و تنگاتنگ شده که کافی نیست فقط کاری رو برای دل خودتون انجام بدید! شما باید از هر فرصتی برای پیشرفت خودتون استفاده کنید.

همین فضایی که من الان درحال نوشتن در اون هستم رو ببینید. من میتونم در اینستاگرام خودم بنویسم، و هزاران و بلکه ده‌ها هزار خواننده خواهم داشت. اما چرا اینجا می‌نویسم؟ تا جایی جدید برای ارزش‌آفرینی ایجاد کنم. تا موقعیت‌های بیشتری بدست بیارم و فرصت رو برای رشد خودم بیشتر کنم.

شاید خنده‌دار باشه برای چندعدد خواننده (مثلا نوشته قبلی من در اینجا حدودا تا این لحظه ۳۰ خواننده داشته!) من تلاش کنم و بنویسم! اما اصلا خنده‌دار نیست. همیشه از همینجا شروع میشه. همیشه آروم آروم رشد می‌کنیم و همیشه برای شروع پیشرفت باید در مسیرهای ساده و خنده‌دار از نگاه دیگران شروع کنیم.

پیشنهادم برای شما

پیشنهاد جدی و مهمی براتون دارم! سعی کنید از جایی شروع کنید. و فراموش نکنید باید ارزش آفرینی کنید. اگه در همین وب‌سایت ویرگول بخواید شروع به نوشتن حرف‌های قشنگی کنید که فقط برای خودتون قشنگ هستن، مطمئن باشید نه اینجا و نه هیچ جای دیگه‌ای نتیجه نمیگیرید!

شما باید برای دیگران ارزش آفرینی کنید. شاید فکر کنید خیلی از حرف‌ها و نوشته‌ها خصوصا در اینستاگرام ارزش آفرینی بخصوصی برای مخاطب ندارن. و میرید و در اون فضا حرف‌های علمی میزنید و میبینید نتیجه نمی‌گیرید! مساله اینه که ارزش آفرینی نباید از نگاه من و شما باشه! بلکه باید ببنید مخاطب شما به دنبال چه چیزی هست.

تنبلی نکنید، شروع کنید، و سالها استمرار داشته باشید...

نویسندگیبلاگینگشبکه اجتماعیویرگولبلاگر
من آرین سلیمانی هستم؛ کارآفرین، مشاور و مدرس در حوزه کسب و کار.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید