ویرگول
ورودثبت نام
آرزو آراسته
آرزو آراسته
خواندن ۳ دقیقه·۴ ماه پیش

تجربه حضور در باشگاه محتوا

اگه به محتوا علاقه‌مندی و نمی‌دونی از کجا شروع کنی خوندن این متن رو بهت پیشنهاد می‌کنم

قبل از اینکه در مورد تجربیاتم از حضور در دوره بازاریابی محتوایی باشگاه محتوا بگم، قصد دارم در مورد نحوه‌ی آشناییم با باشگاه محتوا بنویسم.

من تا قبل از ورود به باشگاه محتوا، به عنوان کارشناس کنترل پروژه کار می‌کردم اما دنیای محتوا و کارکردن تو این زمینه برای من اینقدر جذاب، به‌روز و متنوع بود که هر روز منو به سمت خودش می‌کشوند . ولی یه چالش بزرگ داشتم و اونم این بود که از کجا شروع کنم؟

آدمهای حرفه‌ای و باتجربه این زمینه رو باید پیدا می‌کردم تا با انتخاب غلط وقت، هزینه و انرژی خودم رو هدر ندم.

وقتی تحقیق می‌کردم گزینه‌های زیادی وجود داشت و همین کار رو سخت می‌کرد، چون با خودم می‌گفتم کدومشون قابل اعتمادن و من رو توی راهی قرار میدن که با دانش و آگاهی وارد بازارکار بشم. تا اینکه یکی از دوستام باشگاه محتوا رو به من معرفی کرد، پیج باشگاه رو دنبال کردم و با نحوه‌ی کارشون آشنا شدم.

راستش باشگاه محتوا از همون اول من رو خیلی جذب کرد. یک دوره‌ی منظم و فشرده که قدم به قدم شما رو با استراتژی تولید محتوا، شناخت مخاطب، برنامه ریزی، تولید محتوا در انواع پلتفرم‌ها و هرآنچه که برای یک تولیدکننده محتوا و بازاریاب محتوا لازمه که برای ورود به بازارکار یاد بگیره، آشنا می‌کنه. اساتید دوره‌های قبل رو که نگاه ‌می‌کردم همگی افراد به‌نام و معتبر در زمینه محتوا بودند. پیج و سایت باشگاه رو چندبار مرور کردم و به صدای درونیم گوش دادم که میگفت خودشه! همونیه که میخواستی! از دستش نده!

خلاصه تصمیمم رو گرفتم و در آزمون ورودی باشگاه ثبت نام کردم. آزمونی که هم متفاوت و هم جالب بود یه جورایی انگار از همون اول وارد کلاس درس شدیم. متن آزمون رو باکلی تردید نوشتم، خیلی استرس داشتم ولی دل رو به دریا زدم و فرستادمش.

بعدشم که یه مصاحبه با آقای داریان و همسرشون هلیا جون داشتم. گرمی و صمیمتی که توی صحبت و برخوردشون بود رو اینقد دوست داشتم که احساس می‌کردم مدتهاست می‌شناسشون.

با خودم عهد بسته بودم هرطور شده دوره رو شرکت کنم حتی به‌صورت آزاد. بالاخره نتایج اومد و عضوی از یاران فصل سیزدهم باشگاه محتوا شدم.

برای اولین جلسه‌ی کلاس خیلی هیجان داشتم. به محض شروع دوره از طرف باشگاه عضو چندتا گروه شدم که می‌تونستم با همکلاسی‌هام در ارتباط باشم. ارتباط با کسانی که با اون‌ها علاقه و دغدغه‌ی مشترک داشتم، تجربه‌ی شیرین و فراموش‌نشدنی رو برام ساخت. یکی از گروه‌ها مربوط می‌شد به ارتباط با کمک مربی دوره. یک منتور دلسوز، باتجربه و دردسترس که به‌راحتی هرسوال و مشکلی داشتم را باهاش درمیون می‌ذاشتم و همه جوره من رو حمایت می‌کرد.

نکته جالب باشگاه این بود که فقط به کلاس درس و توضیح مطالب خلاصه نمی‌شد و تمرین‌های کاربردی و اصولی هرهفته که توی باشگاه به اون‌ها مشق عشق می‌گن (واقعا عشقه! چون در عین فشردگی و استرس، ولی از انجامش لذت می‌بردیم) رو با دقت و خیلی ریزبینانه باید انجام می‌دادیم. بعد از بررسی، کمک مربی به اون‌ها امتیاز می‌داد و مشق‌ها تحلیل می‌شد اگر اشکال و نکته‌ای وجود داشت به‌صورت کامل اون‌ها رو برامون توضیح می‌داد.

شش هفته کلاس درس، پر از نکته‌ها و مطالب کاربردی با مشق‌های اصولی که باشگاه محتوا برامون تدارک دیده بود باعث شد دید جدید و تازه‌‌ای نسبت به حوزه محتوا پیدا کنم دیگه ساده از کنار پست‌ها، کپشن‌ها، عبارت‌های تبلیغاتی، صفحات لندیگ، توییتر، لینکدین و...عبور نمی‌کنم.

باشگاه محتوا درس‌های زیادی به من داد که فقط مختص حوزه محتوا نبود.

اینکه چطور بر ترسمون از شروع کردن و نوشتن غلبه کنیم، از انتشار محتوامون نترسیم، از ضبط و انتشار صدامون خجالت نکشیم، کمال‌گرایی رو کنار بذاریم و مصصم و بااراده شروع کنیم و استمرار داشته باشیم.

در آخر باید بگم که اگر شما هم تردید دارید و از نمی‌دونید از کجا شروع کنید و به چه کسانی اعتماد کنید پیشنهاد میدم که باشگاه محتوا رو از دست ندید.

باشگاه محتواتولید محتوادوره بازاریابی محتواآرزو
عضو تازه وارد خانواده محتوا/ یار فصل سیزدهم باشگاه محتوا/ کارشناس کنترل پروژه‌ای که مسیرش به تولید محتوا رسید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید