ویرگول
ورودثبت نام
عارفه
عارفه
خواندن ۲ دقیقه·۴ ماه پیش

چطور از میگرن نجات پیدا میکنم؟

خیلی خوشحالم که به کتابخونه خوبی دسترسی دارم. یه ای‌بوک خوندم و در انتها، فهرست منابعش رو آورده بود. تو سایت کتابخونه نزدیکم سرچش کردم و بیشترشون رو داشت. وقتی یه کتاب می‌خونم عطش خوندنم بیشتر میشه. ولی باید مراقب باشم تو تله فراوونی نیفتم. همین طور FOMO. هنوز دو تا کتابی که قبلا خریدم رو کامل نخوندم و اینا تو اولویت هستن، چون به کارم مربوطن.
بعد از دو روز کار با اینترنت بسیار ضعیف، یا بهتره بگم کار نکردن، امروز وی پی ان شرکت رو برام فعال کردن و تونستم کار کنم. برآیندم خوب نبود. چون دندون درد و چشم دردی داشتم که کلافه‌ام کرده بود و واقعا نمیتونستم چشم به مانیتور بدوزم. فکر میکردم میگرنمه، چون سه روز بود ول کن نبود و یه چشمم رو درگیر کرده بود.

ضعف اینترنت، به ضعف اعصاب می انجامد!
ضعف اینترنت، به ضعف اعصاب می انجامد!


یادم اومد شیش ماه پیش که رفته بودم دندانپزشکی، دکتر گفته‌بود یکم پوسیدگی داری. بعد‌از‌ظهر رفتم دندانپزشکی و فهمیدم پوسیدگی بیشتر شده. باید عکس بگیرم و دندونامو پر کنم.پس یادداشت می‌کنیم: هر درد چشمی میگرن نیست. یه نگاهی هم به دندون‌ها و سینوس‌هات بنداز.

درد دندون کم نیست، درد هزینه دندانپزشکی رو هم می‌کشیم!
درد دندون کم نیست، درد هزینه دندانپزشکی رو هم می‌کشیم!



به عنوان کسی که از بچگی با میگرن در جدال بوده، درد پریود رو تحمل کرده، دندون درد و چشم درد و ده‌ها درد مزمن و غیر‌مزمن رو تجربه کرده میگم: درد مزمن بدتر از غیر‌مزمنه. بین دردهای مزمن هم، میگرن از همه فلج کننده تره.



چطور میگرن رو درمان می‌کنم؟ نمیکنم. داروم رو مصرف می‌کنم و چند روز استراحت میکنم. در کم بازده‌ترین حالت ممکن کار می‌کنم و مهم‌تر از همه، اینو پذیرفتم. این‌که حرص بخوری که این میگرن لعنتی جلوی کارام رو گرفته، هیچ فایده‌ای نداره. تازه ممکنه بدترش هم کنه. پس بی‌خیال همه برنامه‌هایی که ریختی. تو سکوت و نور ملایم کارای غیر‌چشمی کن. پادکست و موزیک گوش کن (ترجیحا بدون هندز فری)، برو ورزش کن. سروتونین و اندورفینی که با ورزش‌کردن ترشح میشه، میتونه سردرد رو بهتر کنه. حداقل برای من که این کار رو می‌کنه.
مطمئنم هر کسی راه‌حل‌های خودشو واسه بهتر کردن میگرن داره. خیلی دوس دارم راه‌های شما رو هم بدونم. واسم بنویسید.



دردمیگرنکارچشم درددندانپزشکی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید