ویرگول
ورودثبت نام
ارحام
ارحام
خواندن ۸ دقیقه·۲ سال پیش

موفقیتِ فروشی یا دلالِ رازهایِ ناگفته...!

تا دلتون بخواد هر روز و هر شب می‌بینیم که یک نفر اومده و سفره بذل و بخشش رو پهن کرده و میخواد همه خلق الله رو پولدار کنه، به همین آسونی.

دقیقا فکر میکنم اومدم بازار بزرگ و دستفروش داره داد میزنه، یکی بخر، دوتا ببر ...

مردم ما یک باگِ بزرگ دارن، اونم علاقه شدید به پولدار یا موفق شدنه، اونم با معجون تجویزی افراد در ظاهر موفق، افرادیکه با اتومبیل‌های کرایه‌ای و عکس‌های آتلیه‌ای و ... اومدن تا شما رو پولدار کنن. یک حساب سر انگشتی میگه اگر کسی تو چیزی موفق باشه و از اون راه پولدار شده باشه، مفت و مجانی یا با ۱۰۰ هزارتومن یا ۲۰۰ هزارتومن یا هرچی، نمیاد برای خودش رقیب درست کنه، تجربه من کاملا ملموس بوده و زمانیکه توی ایران درگیر کسب و کار خودم بودم، به همایش‌ها، استارتاپ ویکندها و ... سری میزدم، گاهی بعنوان سرمایه‌گذار، گاهی بعنوان شرکت کننده، گاهی بعنوان سخنران میهمان و در اونجا اسم‌های بزرگی رو میدیدم یا میشنیدم و با ساده‌لوحی و شاید صداقت، با خیلی از این افراد به ظاهر سرشناس هم کلام می‌شدم و ارتباط دوستانه‌ یا کاری ایجاد میکردم، جالب اینکه حتی بعنوان یک فرد متخصص، گول صحبت‌های قشنگشون رو خوردم.

کلاهبردارها معمولا خوشتیپ ترن، نه؟؟؟
کلاهبردارها معمولا خوشتیپ ترن، نه؟؟؟

این نمونه تبلیغات یک شیاد جدید در ایران هست که دوستم لینکش رو برای من گذاشت و با یک حساب سرانگشتی ساده از روی همین تبلیغ هم متوجه میشید که واقعا نمیشه، چون اگر بشه، چی میشههههه :)

روش محاسبه کلاهبرداری:

اگر حقوق پایه رو عدد ۱ میلیون تومان در نظر بگیریم و این فرمول درست باشه، پس فرد مورد نظر در انتهای سال درآمدش باید ۲۰۴۸ میلیون، یعنی دو میلیارد و چهل و هشت میلیون تومان باشه !!! خوب پس متوجه میشیم که این هم تبلیغ یک کلاهبرداری دیگه س.

یکی از بزرگترین دروغهایی که تو این مدت شنیدم، از فردی بود که بعنوان پنج نفر برتر سخنرانی انگیزشی کشور و پدر فلان و پسر بهمدان هنوز هم داره فعالیت میکنه، خداییش خیلی آدم سخنوری بود، اما دوستی من باعث شد تا اون روی سکه ش رو ببینم.

کسی که میگفت من از برندهای ایتالیایی و ... برام کت و شلوار بعنوان هدیه میارن و ۱۰۰ تا ۲۰۰ دست کت و شلوار دارم و ۳۶۵ عدد کروات و مشاور فلان شخص هستم و رئیس فلان برند و فلان چیز، بعد از اولین دیدار حضوری من در منزلش، همه چیز نقش برآب شد ...

واقعیت اون چیزی نبود که هر روز تو همایش‌هاش شعار میداد و باعث ایجاد شور و شعف تو مردم میشد!!! واقعا فرسنگها با این موضوع فاصله داشت، اون شخص فردی بود تنها، در یک خانه اجاره‌ای، با چند دست کت و شلوار و کروات، که تماما برای شوآف استفاده میشد و وقتی من حدود ۶ ماه از نزدیک با این فرد معاشرت کردم، به قول خودش "اون حرفا برا تو همایش و سخنرانیه و باید بتونم مردم رو تشویق کنم پول بیشتری بدن تا من همایشم شلوغ تر باشه"

بنظر من این افراد به اندازه‌ای دروغ گفتن که دنیای دروغین توصیف شده خودشون رو زندگی می‌کنند و باور دارن، پس این حرف که دروغگو فراموش کار میشه، اصلا جواب نمیده.

یکم بیایم واقع بین باشیم، این افراد معمولا بصورت تیمی کار میکنن، یعنی برای مجاب کردن شما ممکنه افراد دیگری رو داشته باشن که شما رو به دفتر یا شرکت یا ... اون فرد ثالث می‌برند و با شوآف کردن، شما رو گول بزنن

البته این نکته فراموش نشه، خیلی از اونها بدون اجازه فرد ثالث از حق و حقوقات و امتیازات اون به نفع خودشون سوء استفاده میکنن و میگن من فلان جا شریک هستم یا فلان برند رو من راه اندازی کردم و تا دلتون بخواد من تو ایران دکترهایی رو دیدم که دکترای دروغین داشتن، مثل همین فردی که چند مثال ازش زدم و خودش رو دکتر معرفی میکرد و وقتی یک روز تو دفتر کار اشتراکیش، که همیشه میگفت کل اون برج مال اونه، جلسه داشتیم، اتفاقی چشمم به مدرکش افتاد و دیدم این مدرک رو بخاطر یک سخنرانی انگیزشی، به ایشون هدیه دادن و ذکر شده این مدرک هیچ اعتبار خاصی نداره، اما دقیقا از همون رو ایشون شده بود آقای دکتر ...

و همه جا از این لقب عاریه به بهترین نحو سوءاستفاده میکرد.

این همه توضیح، حالا که چی؟؟؟

خوب تمام نوشته های من، به نوعی نشان دهنده مَثَلِ "مُشت نمونه خراورِ" بود، پس حواستون باشه، هرکسی هر جایی ادعایی کرد، در سه مرحله مختلف بررسیش کنید، تا مشخص بشه "چند مردِ حَلاجه!"

  • مرحله اول) بررسی اطلاعات ذکر شده و شناسایی فرد مورد نظر
  • مرحله دوم) ارتباط تلفنی یا در صورت امکان حضوری با کمپانی‌هایی که بعنوان منبع یا شریک یا ... همیشه نام می‌برند
  • مرحله سوم) در صورتیکه میخواهید ۱۰۰٪ مطمئن بشید این افراد کلاه بردار هستند یا نه، از مراجع دولتی استعلام بگیرید و ترجیحا برای بستن قرارداد یا هرچیزی، اونها رو به دفتر وکیل امین خودتون راهنمایی کنید و سعی کنید سخت گیر باشید و بی‌خود و بی جهت زندگیتون رو به دستشون نسپرید

اینها مواردی بود که برای بسته فروشان و سخنرانان کیلویی انگیزشی میتونید پیگیری کنید و جواب درستی بگیرید، چون به صِرفِ حرف، هیچ چیزی مشخص نمیشه، اگر شما راهکار دیگه ای میشناسید تو کامنت‌ها اعلام کنید.

کلاهبرداران اینترنتی، در باغ سبز نشون میدن

این نوع کلاهبرداران بدلیل فراهم بودن بستر تبلیغات هجو و آزادی عملشون دست به هرچیزی میزنن، که همین مورد باعث میشه راحتتر شناسایی بشن، کلا به عقیده من هیچ فرد موفقی به آسونی رازش رو به اشتراک نمیزاره، پس اگر هر زمانی پول بی زبونتون رو برای موفقیت و خریدن اون راز نهفته برای این افراد خرج کردید، بدونین قطعا یک چیزی بدست آوردید و اون هم تجربه آشنایی بیشتر با روش‌های کلاهبرداری این افراده.

خوب چطوری شناساییشون کنیم؟ اینجاست که خود اینترنت به ما کمک شایانی میکنه، با چندتا سرچ ساده، میتونید نظرات واقعی مردم رو متوجه بشید و گذشته اون فرد رو بازرسی کنید،‌چون هیچ چیزی زمانیکه تو اینترنت بارگذاری میشه، دیگه قابل بازگشت نیست و همیشه اون تو میشینه و جا خوش میکنه، پس خوب بگردید و پیداش میکنید، چون یک باغچه زیبا رو بیل بزنید، قطعا توی اون پُر از کرمِ.

اکثر این افراد از ماشین‌های مدل بالا تو ویدیوهاشون استفاده میکنن، که با جستجوی پلاک اون ماشین‌ها، جستجوی اطلاعات وبسایت این افراد، شماره تلفن‌هاشون و ... کم کم دستشون رو میشه.

قانون جذب ثروت

تا اینجای کار یکسری از افراد با حرف‌های من موافقن و یکسری دیگه مخالفن، چون میگن این افراد موفق هستند و پولدار، ما نتونستیم هیچ مدرکی خلاف موفقیتشون پیدا کنیم، اینجاست که من پیشنهاد میکنم یکم حرفه‌ای عمل کنید و برید به جنگ غول آخر بازی و حضوری با این افراد جلسه بزارید، ازشون بخواهید که اگر امکان داره، جلسه رو ضبط میکنید (وویس جلسه) و تو همون وویس هم اعلام کنید که با اجازه آقای یا خانم فلان در تاریخ فلان، موضوع و جلسه فلان رو ضبط میکنید و به ایشون هم بگید، لطفا با اعلام تاییدتون، این موضوع رو تایید کنید و به ادامه جلسه بپردازید، تو جلسه ازشون بخواهید مستندات موفقیت‌هاشون رو با استناد به مدارکی که دارن برای شما رو کنن، یا در صورت امکان یک داکیومنت از این موفقیت‌ها رو با شما به اشتراک بزارن و سوالاتی که ذهنتون رو درگیر کرده مستقیم بپرسید و زبان بدنشون رو تحلیل کنید، خیلی از اونها به این مرحله نمیرسن و کلکشون کنده میشه و تمام.

اما حرفه‌ای ترها با استناد به ارقام مانده حساب و ماشین و غیره از شما میخوان که باورشون کنید، پس اینجا حواستون باشه که آیا این افراد بجز مشاوره موفقیت و فروش رازهای جذب ثروت کار دیگه‌ای بلدن؟

اگر جوابتون نه بود که راهتون رو بکشید و برید به زندگیتون برسید و با تلاش و درک درست بازار سعی کنید موفق بشید نه با چرت و پرت‌هایی که اونها میفروشن و اگر جوابتون بله بود که باید برید و اون کارهای دیگه‌شون رو هم تحلیل کنید.

کلا این افراد به اسم فروش قانون یا کتاب رازهای جذب ثروت و موفقیت، دقیقا دارن همین کار رو انجام میدن و با خالی کردن جیب مردم ثروت رو سرازیر میکنن به جیبشون.

کلاهبرداری ساده است، شما ساده لوح نباشید

پر واضحه که کلاهبرداری نیازمند مواد اولیه س، من اینجا براتون مثالش رو میزنم که بدونین چقدر ساده اونها کلاهبرداریشون رو شروع میکنن و خالی کردن جیب مُردم ساده لوح رو اولویت زندگیشون میزارن.

ماهان تیموری یکی دیگه از این دست افراد
ماهان تیموری یکی دیگه از این دست افراد

مواد اولیه (کلاهبرداران اینترنتی)

یک اکانت اینستاگرامی، راه اندازی یک وبسایت، اجاره یک ماشین گرونقیمت برای چند ساعت و خرید لباس های گرونقیمت و ساعت و …

حالا زمان فروش راز پولدار شدنتون رسیده که میتونه تو قالب چندتا سی دی [ این روزها هم دوره دانلودی ] باشه
که دقیقا کپی برداری از کوین ترودو، آنتونی رابینز، برایان تریسی، قانون جذب و … هستند و برو برا فروش.

حال کلاهبردار عزیز ما ثروتمند شده!
اگر باور ندارین، یه نگاه به دور و برتون بندازید و ببینید هر روز چندهزارتا از اینجور تبلیغات چَرتُ پَرتُ رو می‌بینید

این افراد با فروش دروغین، فروختن امیدِ واهی و ... ثروتمند شدن

صد البته که اونها به پشت سرشون نگاه نمیکنند،‌چون گذشته‌ای برای لبخند زدن ندارن، و خودشون می‌دونن واقعا خوشبخت نیستن و فقط پولدارن.

مواد اولیه کلاهبرداری غیراینترنتی و فیزیکی

میتونم اسمش رو بزارم کلاهبرداری همایشی، انگیزشی و ... که من پیشتر به اون اشاره کردم، این افراد دقیقا از سیستم پانزی استفاده میکنن و باد هوا رو به شما میفروشن و با مجاب کردن شما، به شما میگن فرد دیگه ای رو هم تو این چرخه بیمار وارد کنید، البته این افراد یکم کارشون سخت تره و صد البته رقم کلاهبرداریشون بیشتر ...

پس وقتی این کلاهبردارا شروع میکنن به فعالیت، اگر دقت کنین، بعد چند وقت جاشون عوض میشه یا جوری پیش میرن که جایگزین خودشون رو میزارن و شما هیچ وقت دستتون بهشون نمیرسه.

این افراد بعنوان مواد اولیه، چندتا مواد اولیه دسته اول رو نیاز دارن، به همراه یک ملک، دفتر کار یا ... اجاره‌ای، چندتا شریک کذائی و کلاش، شماره تلفن رند و تیپ و قیافه غلط انداز، حالا اونا میرن دنبال لقمه چرب و نرم و نتیجه کلاهبرداریشون رو بین خودشون تقسیم میکنن و شما میشین یک توپ که همیشه پاس‌کاری می‌شید.

عکس تزئینی ست، لذتش را ببرید :))
عکس تزئینی ست، لذتش را ببرید :))

نصیحت دوستانه

من به عنوان فردی که تجربه شناسایی این افراد رو داشتم و خوشحالم که چیزی رو در بازی اونها از دست ندادم، به شما میگم:

دوستِ من؛ فقط و فقط رو خودت و توانمندی‌هات سرمایه‌گذاری کن،‌ اونجاست که موفق میشی و افراد موفق واقعی تو رو همراهی میکنن، هیچ کس یک شبه پولدار نمیشه، اون دورانی که افراد میرفتن تو زمین‌ها و رودخونه‌ها دنبال طلا، افرادی پولدار شدن که به اونها بیل و کلنگ فروختن، نه افرادیکه دنبال طلا بودن، بیشتر فکر کنیم و بیشتر عمل کنیم
کلاهبرداریموفقیتجذب ثروتاینستاگرامپول
مینیمالیست، برنامه‌نویس، آشپز، عاشق خانواده و شکلات، مستقر در فرنگ ☺️
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید