آکادمی عریانیسم _ مکتب اصالت کلمه / اهرام هفت گانه ی جنبش پسامینیمالیسم ایران
* #فراگرایی :
عریانیسم در حیطهی هنر شعر برای نخستین بار از همان آغاز، کاراکترهای تحلیلگر، پدیدارشناسیِ نگرشی_نگارشی، #دگرسوژهگرایی ، #چندروایتیِ مرکزافزا، #فراسوژهنگری و روایت دیالوگ_منولوگمحور را به جهان شعر و شعر جهان افزود که بعدها شدیداً مورد تقلید و انتحال قرار گرفت.
در نخستین بیانیهی آن همافزاییِ کلمهگرایانهی شعر بیانی و شعر زبانی رخ داد و سیستمهای چندصدایی که بر مبنای کاراکترِ تحلیلگر شکل گرفته بودند معرفی و فلسفهی «فراگرایی» به جای نئوگراییِ مدرنیستها و پساگراییِ پستمدرنیستها تبیین و ارائه شد و این نگرش و نگارش (فراگرایی) بعد از کتاب «جنس سوم» چنان همهگیر شد که هیچ فلسفهای در تاریخ خاورمیانه اقبال چنین نفوذی را در زمان ظهور خود نداشته که شاهد آن این همه پسوند «فرا» بر عناوین شعری، داستانی، هنری و... است، اگر چه بسیار کسان حتی در کاربرد آن از اصل فلسفهی عریانیستیِ «فراروی» آگاه نیستند و بنا بر همهگیر شدگی اصل فراروندگی به تقلید از آن روی آوردهاند.
و اینک عریانیسم در طلیعهی جنبش ادبی_فلسفی۱۴۰۰ به معرفی چندین ژانر و سبک نوپدید دیگر در جهان شعری_داستانی دست یازیده است: ادبیات تعبیرگرا (خوابنما)، غزل ماکسیمال (غزل_ترکیب، غزل_ترجیع و غزل کلمهگرا)، بسیطگرایی، شعر انیمیشن، شعر زبانه، شعر پدیدار، #شعر_سبز ( #ادبیات_طبیعی)، #شعردال؟، #مینیکلماتور ( #کاریمینیاتور )، عریانکنویسی و به تکمیل ظرفیت ژانرهای پیشینه همانند انواع مرکزافزایی (متوالی، متکثر، متمرکز، فراژانریک و فرافرمنویسی) و غزلنقطه و فتوغزل پرداخته که شرح و بسط آنها در دیباچهی جنبش فلسفی_ادبی ۱۴۰۰ به قلم بنیانگذار و مغز متفکر این مکتب جهانشمول، امپراتور واژههای جهان _آرش آذرپیک_ آمده است
متن پشت جلد کتاب :
#جنبش_ادبی_۱۴۰۰ ( #آنتولوژی_فراشعر_نویسان_مولتی_فونیک )
به اهتمام :
آقای #علی_رشیدی و استاد #آریو_همتی
*****************
#مکتب_اصالت_کلمە
???
@sher_khobe
______
#آرش_آذرپیک
#امپراطور_واژه_های_جهان
#آرش_آذرپیک_امپراطور_واژه_های_جهان
#اندیشکده_کلمه_گرایان_ایران
#جنبش_ادبی_۱۴۰۰_عریانیسم
#شعر_۱۴۰۰_عریانیسم
#عریانیسم_و_اعلام_عرفان_بس_در_تمدن_ایرانی_اسلامی
#بانوی_واژه_ها_شبنم_هاشمی_عریانیسم
#غزلواژه_هنگامه_اهورا