#
#امپراطور_واژههای_جهان عالیجناب استاد #آرش_آذرپیک _از مبحث نگاهی به تعاریف ارسطو از وجود، ماهیت، جوهر و عرض ، و ارائه تعاریف عریانیستی از وجود، ماهیت، جوهر و عرض :
در نظر ارسطو، جوهر یک امر قائم به ذات است یا همان "جنس عالی"که بالاتر از آن جنسی نیست. من بنا بر تئوری" مادرما"مخالف قائم به ذات پنداشتن جوهر هستم و معتقدم جوهر، مجموعه ای از تمام عناصر طبیعی به علاوه ی زمان است که برای قوام و تشکیل هر موجود با هم افزایی هم، پیکره زیستی موجود را می سازد و باعث موجودیت آنها می شود. در انسان، حیوان و گیاه خلل در جوهر باعث اختلال و صدمه در روند زیستی آنها می شود و در جمادات و اشیا ساخت بشر نیز خلل در آن از لحاظ کمی و کیفی موجب تغییر می شود. در واقع رنگ، بو، ساقه، ریشه، برگ و شکل گل، تمام جوهره ی گل هستند، نه عرض آن، ولی هر کدام به محض خارج شدن از جوهره ی گل، وجودی ظاهرا مستقل پیدا کرده و تبدیل به جوهره ای دیگر می شوند که نسبت به جوهر اولیه ای که از آن جدا شده اند عرض محسوب می شود.
از کتاب
#فرارمان فلسفی :
#چشم_های_یلدا_و_کلمه_کلید_جهان_هولوگرافیک
مولفین :
#امپراطور_واژههای_جهان عالیجناب استاد #آرش_آذرپیک
استاد #هنگامه_اهورا
استاد #نیلوفر_مسیح
_________
#عصر_عریانیسم #مکتب_اصالت_کلمە #امپراطور_واژههای_جهان عالیجناب استاد #آرش_آذرپیک #مکتب_فراساختارگرایی #مکتب_نقد_عمیق_گرا #مکتب_نقد #ارسطو #آریو_همتی #افلاطون #فیثاغورث #ستی_سارا_سوشیان