ویرگول
ورودثبت نام
مرکز آرمانشهر مهدوی
مرکز آرمانشهر مهدوی
خواندن ۳ دقیقه·۴ ماه پیش

استاد سعید عبداللهی،رمضان 1402

🌱بسم الله الرحمن الرحیم


🌠سلسله مباحث «جامعه خانوادگی توحید شهری»

📋جلسه ۶


🌹سخنران: محقق عالیقدر، استاد عبداللهی خوب

🍃🍃🍃


↪️ در جلسه قبل عرض کردیم‌ که خداوند، آدم بودن و حسود و بخیل و حریص و متکبر نبودن را برای ما آسان قرار داده است اما👈 با باورِ تفکرِ «توحیدِ من»!


🤲 همه شرایع و فرایض دینی مثل نماز و روزه برای آماده شدن ما برای تشکیل خانواده یگانه و امت واحده است!🤝


‼️👈 تمام فریضه های دینی هر کدام برای ترمیم بخشی از وجود انسان آسیب دیده از اطاعت ابلیس و نفسانیت است!



🔴چون ما نو به نو از ابلیس تبعیت های جدید کردیم، فریضه های جدید لازم آمده تا ما را از آثار تبعیت ابلیس پاک و دور کند!



💚نماز و روزه باید با انسانها کاری کند که بشوند من های الهی؛ به عبارتی نماز و روزه برای این است که من بیخود ما را بسوزاند و‌ طلای خالصِ «منِ حقیقیِ ما» را غربال و‌ از کوره خارج کند و آنگاه👇


😊 پایان ماه رمضان ، برای کسانی که فریضه ماه رمضان را بخوبی انجام داده اند، جشن آغاز خانواده و‌ جامعه توحیدی است!

که دیگر بین هیچکس هیچ دعوا و اختلافی نیست؛

‼️👈 چون‌ منِ الهی دعوا ندارد!😊


♻️ نماز،مثلثِ «یادِ خدا» و «یادِ خود» و «یادِ بندگان» است؛ یعنی 👈بعد از فراغت از نماز باید به یاد خدا و بندگان خدا بیفتیم و ...


‼️به محض اینکه باور کنیم که من دومی وجود ندارد و من و تو از هم و از خدا جدا نیستیم و همه‌ ما منِ الهی هستیم، دیگر هیچ‌ کفری نیست و دیگر هیچ دعوایی نیست!


💎 توحید یعنی فقط به خدا نگاه کنیم، فقط از خدا اطاعت کنیم، فقط به او توکل کنیم و...


❌ در هر کجا که از خدا تبعیت نمی کنیم یعنی در آنجا خود‌ِ باطل را دیده ایم نه خدا را‼️


💚هر کدام از فرضیه ها به تنهایی می تواند ما را به من سوزی و حذف خودِ باطل کشانده و به لقاءالله برساند!..


‼️👈 ما باید به خودمان جرات بدهیم و باور کنیم که منِ الهی هستیم، و منِ الهی واقعا یعنی منِ الهی؛ که بوسیله ی عبودیت، به ربوبیت و الوهیت می رسد!...


💚 همه این فریضه ها و تکالیف، آخرش می خواهد ما را به جایی برساند که ما، جان مان را به خدا بدهیم و جانِ الهی بگیریم، 👈که این یعنی همان «من فروشی به خدا» 👈 «مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ...»؛؛

👈 ما باید با نماز و‌ روزه به فروش نفس مان به خدا و به بی منی برسیم ‼️


برای منِ الهی😊، حسود و بخیل و متکبر و‌ حریص بودن سخت است، اما برعکس برای منِ نفسانی👿، متکبر و حسود و بخیل و حریص نبودن سخت و بلکه محال است!


‼️پس تو فقط باید با جرأت بگویی که: «من، منِ الهی، و منِ اللّهی هستم!» و...


‼️اگر می خواهیم راحت حسود نباشیم باید طاغوت و فرهنگ شرکی او که فرهنگِ تعدد و تکثّرِ من های مستقل و مجزا است را دفع کنیم‼️


🔴 طاغوت بی شرف نمی خواهد بگذارد که ما این باور نجات بخش و آسان کننده ی «توحید من» را داشته باشیم!


‼️👈هزینه و خرج‌ِ از بدی به خوبی منتقل شدن و از جهنم به بهشت رفتن فقط «یک ساعت خوب گوش دادن» و «یک ساعت خوب فکر کردن» است! همین!


‼️هر چند که یک ماه رمضان به آسانی می تواند ما را به بالاترین آرمانها برساند، اما آن بحث اساسی تر که زودتر ما را به نتیجه های آرمانی مان می رساند باورِ تفکرِ «توحید من» است!👇


‼️بنابراین ما باید برای تحقق آرمانهای بالاتر از متکبر و حسود و بخیل و حریص نبودن، تفکرِ «توحید من» را بدست بیاوریم و باور کنیم!


🔹و از آن به بعد، دیگر این فکر را همیشه به یاد داشته و ذکر کنیم.


‼️👈 اگر ما قدم‌ در وادی و سبک زندگی «توحید من» بگذاریم، انتظارمان از خودمان خیلی بالاتر از حسود و بخیل و‌ حریص و‌ متکبر نبودن می رود!😊

۱۴۰۲/۱/۱۰

#مباحث_رمضان_۱۴۰۲

شناسه ما در فضای مجازی:

@Armanshahrmahdavi_ir

سایت:

Armanshahrmahdavi.ir

🍃🍃🍃

استادسعیدعبداللهیسعیدعبداللهی خوبمحقق عالیقدر استاد عبداللهی خوب
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید