ویرگول
ورودثبت نام
مرکز آرمانشهر مهدوی
مرکز آرمانشهر مهدوی
خواندن ۳ دقیقه·۱۳ روز پیش

استاد عبداللهی خوب:در خانواده باید جمله «دوستت دارم» ترویج بشود

بسم الله الرحمن الرحیم


🌠 سلسله مباحث «جامعه خانوادگی توحید شهری»

📋 جلسه ۴۱


🌹سخنران: محقق عالیقدر، استاد عبداللهی خوب

♻️💚♻️


❇️ از مجموعه آنچه در مباحث «ایجاد امت واحده» و خانواده یگانه آمد به این جمع بندی رسیدیم:👇


📌ما می خواهیم «امت واحده» و‌ «خانواده یک‌ و‌ یگانه» و دوست باشیم!👇


📌به این منظور باید چهار رذیله ی عامل دعوا یعنی کبر و حسد و بخل و حرص، در ما از بین برود!👇

📌پس برای از بین بردن این رذایل ضرب الاجل و مسابقه و مسارعه و منافسه گذاشتیم


📌اما از چه طریقی ؟!

☀️ از طریقِ برگشت به من کریمه الهی مان، و بوسیله باور تفکر «توحید من»


📌 و گفتیم که در این برگشت، زنها خلقتا و به خاطر نقش تربیتی شان نسبت به مردها اولی تر و‌ موظف ترند! ...

📌پس، بنا بر این شد که خانم ها، برگشت به من کریمه الهی را جدی تر بگیرند و بیشتر از قبل صبر و محبت و حیا را بر خانواده ببارانند!😊

💥اگر زنها این ده مرتبه صبر و محبت و حیا و حب را بر خانواده ببارانند، یقینا اتفاقات عظیمی خواهند افتاد!


❤️ خب حالا👆

در بین این کلمات، کلمه ی «حب» یک کلمه ریشه ای تری است و از جایگاه مهم تر و‌ خاص تری برخوردار است!


☀️ برگشتن ما به من الهی ، همان برگشتن ما به حب است❗️

☀️ برگشت به من الهی یعنی تجلی خدا


‼️👈 انسان هر چه الهی تر می شود، هم محبوب تر و‌ دوست داشتنی تر و هم مُحِب تر و دوست دارنده تر می شود!


♻️‼️ما می خواهیم امت واحده و‌ خانواده یک‌ و‌ یگانه باشیم و می دانیم که امت واحده بجای کبر، تواضع، و بجای بخل، ‌کرامت دارند !...


‼️👈 و لازمه اینها حب است ؛ یعنی برای رسیدن به تواضع و جود و کرامت باید «حب» و محبت را هدف همت خودمان قرار دهیم!


❌ ایجاد خانواده یگانه و دوست، بدون توجه به مسئله «حب»، امری محال است!


💚 به هر اندازه که به یک‌ نفر حب داری، رذایل کبر و حسد و بخل و حرص در تو نسبت به او از بین می‌رود، و برعکس!‼️


‼️اگر بناست که انسان به کسی بخل نداشته باشد، باید به او حب داشته باشد!


‼️وقتی که انسان حب داشته باشد، بسیاااااار صبور می شود!

‼️👈 پس من اگر بخواهم مومن باشم باید 👈 کبر و حسد و بخل و حرص نداشته باشم، و برای اینکه این چهار رذیله را نداشته باشم 👈 باید حب داشته باشم!


❤️ اصلا حب که بیاید، همه خوبیها در انسان تجلی می کند و همه بدی ها میرود!☺️


‼️اما حب و بغض انسان به دیگران باید بر مبنای «فقط الله» و «توحید من» و برای خدا باشد!

☀️ انسان عظیم الهی، حتی به کافر ها هم توجه دارد و نسبت به آنها هم مثل خدا عمل می کند!...


‼️بنابراین:

♻️ ما در تشکیل خانواده یگانه مان، به اینجا رسیده ایم که:

👈 لازمه متکبر و حسود و بخیل نبودن و صبور بودن و‌ ... داشتنِ حب است!


‼️👈 پس: الان برنامه ما مشخصا روی مسئله «حب» متمرکز شده است!


❤️ حقیقتا باید در وجود ما نسبت به هم حب مستقر شود.


‼️ اگر می خواهیم همه خوبیها، بفهمی نفهمی در ما بوجود بیاید باید ضمن توجه به من الهی، برنامه ما ترویج حب (و از بین بردن بغض) است !

⛔️ ولی ما برای واردِ طرحِ حب شدن، دیگر اصلا به بغض فکر نمی‌کنیم‼️


💜 طرحِ حب مساوی است با ترویج‌ تبسم و‌ بُشر!☺️


ما خانواده یگانه، برای اهل حب بودن باید اهل بُشر باشیم و به هم لبخند بزنیم و ابراز دوست داشتن و‌ محبت کنیم! 😊


💚 و در خانواده ما باید جمله «دوستت دارم» ترویج بشود!😊


۱۴۰۲/۳/۷


♻️💚♻️

خانوادهاستادعبداللهی خوبآرمانشهرمهدوی شیرازمحقق عالیقدرمرکز مهدویت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید