ویرگول
ورودثبت نام
مرکز آرمانشهر مهدوی
مرکز آرمانشهر مهدوی
خواندن ۲ دقیقه·۸ ماه پیش

استاد عبداللهی خوب: آیا می شود آسان مخالفت با نفس کرد؟

🌱بسم الله الرحمن الرحیم

🌠سلسله مباحث «جامعه خانوادگی توحید شهری»

📋جلسه ۵

🌹سخنران: محقق عالیقدر، استاد عبداللهی خوب

🍃🍃🍃

🔸برای تحقق یگانگی در جامعه بیرونی تا سطح جهانی ، هر فردی باید به یگانگی و یکپارچگی درونی یعنی امت واحده شدن برسد!؛

‼️و مادامی که ما به توحید درونی نرسیم هیچ چیز در بیرون درست نمی شود!

‼️هر کس حرف از سازندگی می زند ولی برای تحقق این حرفهای مربوط به توحید من و امت واحده برنامه ای نداشته باشد دارد دروغ می گوید!...

‼️ابزار تحقق امت واحده «توحید من» است!!

⁉️ آیا می شود آسان مخالفت با نفس کرد؟

✅ ما باید روش و‌ مهارت درست شدن و آدم شدن را بدست بیاوریم

ما تا به فرمول اصلی و به اصل الاصول نرسیم هیچ اتفاقی نمی افتد و هیچ‌چیز درست نمی شود!

آسان مخالفت با نفس کردن و آسان حسود و متکبر و بخیل و حریص نبود فرمول دارد!

‼️👈و فرمول آن «علم» است؛👈 جاهد الهوی بالعلم!

‼️و علم هم فقط «توحیدِ من» است!

❗️اگر ما مفهوم «توحید من» را فهمیده بودیم و در منِ الهی مان مانده بودیم، اصلا مفهومی به نام مخالفت با نفس مطرح نبود!!

⭕️ مخالفت با نفس مالِ وادی شرک و سبک زندگیِ شرکیِ «من منم تو‌تو» است!!

☀️آیات رمضانی به ما می گوید رسیدن به آرمان‌ها ممکن و آسان است!.

باید با باور توحید من و تو خودمی، برگردیم به منِ الهی، و‌ منِ الهی باقی بمانیم. و آن را صیانت کنیم!

💚 ما با باورِ توحید من و تو‌خودمی، همیشه به آسانی می توانیم آدم باشیم، و نفسِ بد و سوء نباشیم، و‌ به آسانی حسود و بخیل و‌ متکبر و حریص نباشیم،

اما👇

تحقق آرمانها، و شدن ها در ماه رمضان آسان تر است!؛

چون ماه رمضان ماه شدن است! و خدا همه شیاطین را در غل و زنجیر کرده است!

‼️ما خانواده آرمانشهری باید دامن بزنیم به👇

۱- تفکر توحید من

۲- و زندگی با جمع خودی ها

و در تحقق این امر به هم القا مثبت کنیم

⭐️ما آرمانشهری ها باید به چیزهائی فراتر و بالاتر از نجات از حسد و‌ بخل و‌ کبر و حرص فکر کنیم👇

باید در این ماه مبارک به بالاترین آرمان یعنی تحقق «وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ...» برسیم!

۱۴۰۲/۱/۹

شناسه ما در فضای مجازی:

@Armanshahrmahdavi_ir

سایت:

Armanshahrmahdavi.ir

استادعبداللهی خوباستاد سعید عبداللهی خوبحاج آقا عبداللهیاستاد عبداللهیآرمانشهر مهدوی شیراز
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید