ویرگول
ورودثبت نام
ارسلان حبیب الهی
ارسلان حبیب الهی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

مدیریت ریسک و سرمایه ترید | ترید با ربات

مدیریت ریسک و سرمایه ترید | ترید با ربات
مدیریت ریسک و سرمایه ترید | ترید با ربات


این ویدو مهمترین ویدویی هست که من تا امروز ساختم و ازتون درخواست میکنم با دقت و حتی اگر لازم هست چندین بار این ویدو را ببینید. این سطح صفر ترید است و تمام استراتژی ها و هر رباتی که ازش استفاده می‌کنین به این موضوع احتیاج دارند . با هر رباتی با هر میزان سرمایه ای و در هر بازاری ( فارکس یا کریپتو ) این موضوع را اگر رعایت نکنی داری قمار میکنی ، اگر داری میبری سود میکنی قمار باز خوبی هستی ترید نمیکنی. بریم روی چارت بیشتر بهتون توضیح بدم . فرقی نمیکند با چی داری ترید میکنی بریم تئوریش را با هم ببینیم . این موضوع را حتما شنیدید من اگر هزار دلار سرمایه داشته باشم باید ۵ درصد سرمایه ام را تو معامله ریسک بکنم . ۲ تا برداشت داره


۱:پنج درصده هزار دلار میشه ۵۰ دلار وارد معامله کنم . استاپ کجا باشه تکنیکالی ای است لوریج کجا باشه نمی‌دونم تارگت کجا باشه ریسک به ریواردی بگیر

۲: روش دیگه اینکه ۲ تا ۵ درصد سرمایه رو ریسک کن

یعنی اگه استاپ خوردی ۵ درصد سرمایه ات از بین بره . در این مورد میگه که اگه سرمایه شما هر عددی هست ضربدر ۲ درصد یا ۵ درصدش کن میشه یه عددی این یعنی اینکه چه فیوچرز ترید میکنی چه اسپات ترید میکنی چه اپشن ترید میکنی این میزان از سرمایه ات باید وقتی استاپ خوردی از بین بره . حالا فرض کن شما یه استراتژی پیدا کردی وین ریت ۹۰٪ اگه مدیریت ریسک و سرمایه رعایت نکرده باشی چه اتفاقی میوفته ؟ یعنی تقریبا از هر ۱۰ تا ترید ۹تاش سودده است ، ربات را خریدی اولین ترید همون یکی باخته است ،۹ تای بعدی قراره ببره ها ، اولیش فقط باخته .چه اتفاقی برات میوفته ؟ اگر ۵۰ دلار ضرر کنی ۹۵۰ دلار داری بعدش ۹ تا برد پشت هم میزنی و سرمایه ات رو افزایش میدی ، اگر این موضوع را رعایت نکنی‌چه اتفاقی میوفته ! هزار دلار داشتی میای با نصف سرمایه وارد میشی استاپ میخوری و میشی ۵۰۰ دلار . حالا اگه ۵۰۰ دلار و میخوای بکنی ۱۰۰۰ دلار باید ۱۰۰ درصد اکانت رشد بکنه . و این همون نکته اس که فرق بین یک تریدر و قماربازه.

لانگ پوزیشن
لانگ پوزیشن


۲ تا ابزار هست کنار نوار تریدینگ ویو لانگ پوزیشن و شورت پوزیشن. قبل اینکه استاپ و تارگت بزنی ۲بار روش میزنی . یه صفحه ای باز میشه اول اکانت سایزتو مشخص میکنی ، اکانت سایزتون هر عددی که هست مثلا میزنی هزار دلار ، لات سایز برای بچه های فارکس است ما برای کریپتو تغییر نمیدیم . اینجا یه چیز جالب نوشته یه ماشین حساب که همه اینارو اتومات براتون حساب میکنه ، یا به درصد یا به دلار که من پیشنهادم قطعا درصده . میگه چند درصد سرمایه را میخواین ریسک کنین . ۲ درصد یا ۵ درصد . یعنی اگه استاپ خوردم ۵ درصد سرمایه ام از دست بره .و همین رابط گرافیکی اش قابل ادیت کردن هست . حالا یه نکته جالب من مثلا با ۱۰۰۰ دلار وارد شدم دیگه گفته اگه استاپ بخوری امونتت میشه ۹۵۰ دلار ( گفته بودم ۵ درصدم بره دیگه یعنی ۵۰ دلار ) حالا اگر استاپم بیاد پایین بیشتر باید بشه دیگه چرا نمیشه ؟ چون من بهش گفتم اصلا کاری نداشته باش که من استاپ و کجا میزارم اصلا من استاپ و میزارم صفر . هرجا که من استاپ و گذاشتم باید استاپ که خوردم ۵۰ دلارم از دست بره . میگی خب چجوری‌ ممکنه اهرم و حجم چی میشه پس‌؟! آفرییین …تنها چیزی که تغییر میدم همین کیو تی وای است ، که تغییرش میدم و تارگتت هم تغییر میکنه ها .و استاپ که پایین میاد هم کوآنتیتی تغییر میکنه هم به طبع اون سودا تغییر میکنه پس مدیریت ریسک و سرمایه درست اینطوریه


برای توضیحات بیشتر درمورد مدیریت ریسک و سرمایه و استفتده با ربات ویدئو کوتاه زیر را ببین:

https://www.aparat.com/v/mT7la


برای مشاهده سایر مطالب آموزشی مرتبط با ربات‌های معامله‌گر میتوانید به وبلاگ ما در سایت تریدینگ ربات سر بزنید .


مدیریت ریسک سرمایهتریدآموزش تریدمدیریت ریسککریپتو
فارغ التحصیل مهندسی فناوری اطلاعات و اکنون دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد-نظری دانشگاه شهید بهشتی تهران است. www.trading-robot.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید