ویرگول
ورودثبت نام
artunity.art
artunity.art
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

درباره ی اثری از جورجیا اُکیف؛گل شیپوری آمریکایی شماره چهار

گل شیپوری آمریکایی شماره چهار Jack-in-the-Pulpit No.IV

جورجیا اُکیف نقاشی کشیدن از گل‌ها را در سال ۱۹۲۰ آغاز کرد. آلفرد استیگلز (Alfred Stieglitz)، عکاس مشهور و همسر جورجیا، از مشوقین اصلی او بود که در مطرح شدن آثار جورجیا نقش موثری ایفا کرد. در حالی که ارتباطات هنری استیگلز در شناخته شدن اُکیف تاثیر داشت، اما استعداد و ذهنیت خارق‌العاده جورجیا بود که جایگاه او را در دنیای هنر محکم کرد. جورجیا پس از اینکه نقاشی‌های هِنری فانتین لاتور (Henri Fantin Latour)، نقاش فرانسوی قرن نوزدهمی که از گل‌ها نقاشی می‌کرد را مشاهده کرد تحت تاثیر موضوع گل‌ها قرار گرفت. جورجیا تصمیم گرفت تا این نقاشی‌ها را در ابعادی بزرگ‌تر و با رنگ‌های بارز‌تری ترسیم کند. بنابراین اُکیف تصاویری از گل‌ها در مقیاس بزرگتر با یک پالت رنگی اشباع‌تر ایجاد کرد.

گل شیپوری آمریکایی شماره چهار یکی از آثار بسیار مهم او در این زمینه به حساب می‌آید. این نقاشی بزرگ‌نمایی درونی گل شیپوری آمریکایی را نشان می‌دهد. در طول تاریخ هنرمندان شناخته‌شده‌ای چون ون‌گوگ و هنری فانتین لاتور در آثار طبیعت بی‌جان خود گل‌های فراوانی را ترسیم کرده بودند اما تفاوت اصلی آن‌ها با اُکیف ابعاد آثارشان بود. آثار اُکیف بسیار بزرگ‌تر از اندازه طبیعی ترسیم شده‌اند. ابعاد اثر گل شیپوری آمریکایی شماره چهار، بدون در نظر گرفتن قاب آن، ۱۰۲ سانتی‌متر ارتفاع به عرض۷۶ سانتی‌متر است.

نقاشی‌های گل جورجیا اُکیف از زمان خلق شدن تا به امروز بسیارمورد بحث بوده است. بسیاری از افراد گفته‌اند كه گل‌های او نمایانگر جنسیت زن و تمایلات جنسی است. هرچند که او در مصاحبه‌ای گفته بود «آیا دنیای هنر و عموم مردم هرگز از جستجوی دستگاه تناسلی در هنر منصرف می‌شوند؟ آیا ما تا این حد درباره مسائل جنسی وسواس داریم؟»

جورجیا ای اثر را به عنوان بخشی از جستجوی هنری خود خلق کرد. او به دنبال دیدن شعر در طبیعت و زیبایی در هندسه بود. در حالی که گل‌های او انفجارهای بصری واسیلی كاندینسكی یا مطلق‌های مستقیم پیت موندریان را ندارند، اما به انتزاع مرز دارند. گل شیپوری آمریکایی شماره چهار، مانند بسیاری دیگر از نقاشی‌های گل او، از مقیاس بزرگ، کاهش رنگ و ریتم پژواک‌وار استفاده می‌کند. از این رو، جورجیا اوکیف قصد داشت تا تنها گل‌هایی را که نقاشی کرده است تکرار نکند. او قصد داشت معنای بصری آن‌ها را روشن کند. بنابراین، جورجیا اُکیف را می‌توان مادر مدرنیسم آمریکایی و گل شیپوری آمریکایی شماره چهار را به عنوان یکی از بزرگترین آثار وی در حمایت از این عنوان دانست.

درباره ی اهمیت انتخاب عنوان برای آثار هنری بخوانید

برای خواندن مطالب بیشتر پیرامون دنیای هنر به وبسایت www.artunity.art مراجعه کنید.

گردآوری و ترجمه: علیرضا محسنی
منبع: ‌dailyartmagazine.com

آرت یونیتیهنرجورجیا اُکیفمسترپیسگالری
بستر خرید آنلاین آثار هنری شناسنامه‌دار ـ ـ ـ «آرت‌یونیتی، بازار مستقل هنر»https://artunity.art/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید