ویرگول
ورودثبت نام
آرین آبسالان
آرین آبسالان
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

نحوه گرفتن ورودی در یک خط و ذخیره آن در لیست (پایتون)

سلام !

برای اینکه بتونیم در یک خط چندین عدد یا کاراکتر را بگیریم باید چیکار کنیم؟

بعضیا میگن خب من میتونم بگیرم ولی خب چطور ذخیره کنم؟

یا بعضی ها هم میگن که خب من اول باید تعداد ورودی هام رو داشته باشم وگرنه نمیشه که ...


خب بیاید باهم این روش رو امتحان کنیم که بدون هیچ اطلاع قبلی از تعداد اعداد ورودی اون هارو بگیریم از کاربر و در یک لیست ذخیره کنیم تا هرموقع دلمون خواست عدد مورد نظر رو فراخوانی بکنیم و ازش استفاده بکنیم.

کد پایین رو ببین:

این دو خط کد کارتو راه میندازه و کار تمومه.
این دو خط کد کارتو راه میندازه و کار تمومه.

اگر من این کد رو اجرا بکنم و به دلخواه اعدادی رو بنویسم و اخرش اینتر بزنم ،تمامی اعداد من توی لیست ذخیره میشن و ما اونجا داریمشون.

اعداد رو وارد کردم و سپس اسم لیست رو صدا زدم و لیستم رو نشون داد.
اعداد رو وارد کردم و سپس اسم لیست رو صدا زدم و لیستم رو نشون داد.

و خب بدیهی هست که ما بخوایم رشته یا به عبارتی string در لیست اد بکنیم باید در خط دوم کدمون بجای integer تعریف کردن آیتم ها str تعریف کنیم . به همین سادگی!!!



با آرزوی موفقیت برای همتون**

Aryan

لیستخطذخیرهپایتونورودی
دانشجوی خوش اخلاق ،فعال در زمینه برنامه نویسی و تکنولوژی و ریاضیات که معمولا با حل مسعله خیلی حال میکنه و دوست داره هرچیزی بلده رو یاد بده.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید