ویرگول
ورودثبت نام
asbaghi.pars
asbaghi.pars
خواندن ۶ دقیقه·۴ سال پیش

خاطرات سفر کاری به چین

شرکت ما توی زمینه واردات موبایل، پاور بانک و به طور کلی لوازم جانبی موبایل فعالیت داشت. ما با استفاده از یه فرد واسطه توی چین، لیست خریدمون رو تهیه می کردیم. یعنی کلیه مواردی رو که می خواستیم سفارش می دادیم و اون فرد برامون می فرستاد و هزینه واسطه گری و ارسالشون رو از شرکت می گرفت. این روال در حال اجرا بود تا اینکه شرکت تصمیم گرفت دیگه از یه فرد خارجی توی کارها استفاده نکنه و یه نیرو از خود شرکت رو برای تهیه اقلام و کالاهای مورد نیاز به هانگژو چین بفرسته. اینجوری هم هزینه ها پایین میومد هم مطمئن بودن که همه کالاها همونطوری که می خوان تهیه می شه. از طرفی برقراری ارتباط با یکی از افراد خودی شرکت، راحت تر از برقراری ارتباط با یه فرد خارجی بود.

بعد از اینکه تصمیم گرفته شد، قرار بود که یه نفر از بین پرسنل برای این کار انتخاب بشه و به همین دلیل شروع کردن به بررسی توانمندی کارمندهای شرکت. از بین همه پرسنل من تنها کسی بودم که زبان انگلیسیم از بقیه بهتر بود. شرکت تصمیم گرفت که منو به عنوان فرد برگزیده انتخاب کنه و قرار شد که تا اعزام من به چین برنامه هایی برای افزایش مهارت های ارتباطی و مورد نیازم تهیه بشه.

من هم خوشحال بودم هم نگران. خوشحال بودم که می تونم برم چین و زندگی جدیدی رو اونجا تجربه کنم و هم نگران بودم چونکه من فقط به زبان انگلیسی مسلط بودم و می دونستم که چینی ها زیاد به زبان انگلیسی ارتباط برقرار نمی کنن و بیشتر زبان چینی رو استفاده می کنن. به همین خاطر با خودم فکر کردم که اگر تو مدتی که شرکت داره برنامه ریزی کارهای محل اقامت و معرفی من رو انجام میده، بتونم زبان چینی رو حتی تا حد مبتدی ام یاد بگیرم چقدر خوب میشه.

شغل ما به صورتی بود که ساعات کاریمون اجازه نمی داد خارج از تایم کاری به کلاس یا موسسه ای برم. برای همین پیش خودم فکر کردم که بگردم و یه منبع آنلاین برای یادگیری زبان چینی پیدا کنم. بنابراین بعد از کار که اومدم خونه و رفتنم رو با خانواده مطرح کردم؛ نشستم پای کامپیوتر و شروع کردم به سرچ کردن برای پیدا کردن دوره یادگیری زبان چینی. همین طور که جستجو می کردم چشمم به یه سایت خیلی جالب افتاد به اسم من و زبان.

سایت من و زبان آموزش های 12 زبان زنده دنیا رو داشت که البته یکی از اونا، زبان چینی بود. شروع کردم به گشت و گذار توی وبسایت من و زبان تا ببینم که چه امکاناتی داره.بعد از ساخت اکانت و بررسی های مختلف شروع به یادگیری زبان چینی با آموزشای وبسایت من و زبان کردم. هر روز علاقم به یادگیری زبان چینی بیشتر می شد و چیزای جدیدی درباره این زبان یاد می گرفتم. به عنوان کسی که هیچ چیزی درباره زبان چینی نمیدونه واقعا هیجان زده شده بودم. یادگیری زبان چینی با این وبسایت واقعا لذت بخش بود؛ چرا که با جدیدترین متد های روز انجام می شد و مدرسین اون همگی جزو برترین های کشور بودن.

من از سطح مبتدی شروع به یادگیری زبان چینی کردم و خیلی زود تونستم اونو تا سطح آخر پشت سر بذارم. صحبت کردنم خیلی خوب بود و از این بابت توی پوست خودم نمی گنجیدم. وقتی که شرایط اعزام من به وجود اومد من به عنوان سوپرایز به همه همکارام توی شرکت گفتم که زبان چینی رو هم توی این مدت خیلی حرفه ای یاد گرفتم. مدیر شرکت از این کار من خیلی خوشحال شد و برام یه پاداش نقدی زیاد در نظر گرفت.

اینجوری یه تیر دو نشون شده بود. هم یادگیری زبان چینی رو به سرانجام رسونده بودم و هم یه پاداش عالی نسیبم شده بود. مدیرمون گفت دیگه هیچ تردیدی ندارم که مناسب ترین فرد برای اعزام به هانگژو چین شما هستی. می تونم روی شما حساب کنم، چون هم زبان انگلیسی بلدی و هم چینی. من وسایلمو جمع کردمو چند روز بعد با پرواز به هانگژو رسیدم. هانگژو یه شهر تجاری توی چین بود که خیلی از تاجرای ایرانی برای خرید و معامله هاشون به اون اومده بودن. منم از طرف شرکت برام یه خونه اجاره کرده بودن که اقامتم توی چین رو اونجا سپری می کردم. روزا با شرکت ها و کارخانه های تولید کننده تماس می گرفتم و درباره اجناس مورد نیازمون سوال می کردم. چینی ها وقتی متوجه می شدن که زبان چینی رو بلدم خیلی ارتباز بهتری باهام برقرار می کردن و راحت تر هر چیزی رو که می خواستم در اختیارم می ذاشتن.

بعد از مدتی کار توی هانگژو، کم کم به شرایط زندگی و کار توی چین عادت کردم و تصمیم گرفتم خودم هم یه شرکت توی چین ثبت کنم. به خاطر یادگیری زبان چینی خیلی سریع و آسون مراحل پیگیری برای ثبت شرکت توی چین رو سپری کردم و در کنار کار شرکت، بیزینس شخصی خودم رو هم داشتم. هیچوقت فکر نمی کردم که یادگیری زبان چینی تا این اندازه بتونه مسیر زندگی و کار من رو تغییر بده. همه موفقیت هامو مدیون سایت من و زبان هستم که انقدر حرفه ای آموزش زبان چینی رو در دسترسم گذاشته بود. به عنوان کسی که این تجربه رو داشتم و خیلی هم به نظرم تجربه بزرگی بود، بهتون پیشنهاد می کنم که یادگیری زبان چینی و هر زبان دیگه ای که مد نظر دارید رو با این سایت دنبال کنید. خاطرات سفر کاری به چین برای من، جو خاطراتیه که تا آخر عمر فراموشش نمی کنم.

آموزش زبان چینییادگیری زبان چینیزبان چینییادگیری آنلاین زبان چینی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید