جاخالی دادن بین دشمنان، چرخیدن به اطراف، و پریدن برای وارد آوردن یک ضربه مهلک، در حین کشیدن و هدف گیری کمان در حالت آهسته هرگز قدیمی نمی شود. هیچ قدرت ماورایی واقعی برای نمایش وجود ندارد، مگر اینکه این واقعیت را در نظر بگیرید که فوکوس Aloy می تواند نقاط ضعف دشمن را مشخص کند. با این وجود، هنگامی که کنترلها به ناخودآگاه شما نفوذ میکنند، نمایشهای قهرمانانه حیلهگری، قدرت و نترسی، به Aloy قابلیت مافوق بشری میبخشد. شما میتوانید از تاکتیکهای مخفی کاری اولیه استفاده کنید و به دشمنان حمله کنید، اما وقتی به درستی مسلح هستید، به سختی دلیل قانعکنندهای وجود دارد که لذت درگیریهای رو در رو Zero Dawn را از خود سلب کنید.
در حالی که دویدن در اطراف میدان نبرد و نبرد با طیف وسیعی از پرتابه ها، زمان بسیار خوبی را برای شما به ارمغان می آورد، متأسفانه مبارزه تن به تن تاثیر کمتری دارد. تنها گزینه شما حملات نیزه ای سبک یا سنگین است و هنگام مبارزه در داخل خانه، احتمال برخورد شما با دیوار بیشتر از هدف مورد نظرتان است. علاوه بر این، در جایی که دشمنان نیزه دار می توانند حملات دریافتی را مسدود کنند، شما نمی توانید ا نیزه استفاده کنید و تکیه بر حملات با نیزه، شما را در حالت ضعف قرار می دهد. اما شما هرگز مجبور به مبازه تن به تن نمیشوید، و همیشه میتوانید با ترکیبی از مانورهای فرار و سلاحهای پرتابه به جنگ برگردید.
برای جذاب نگه داشتن مبارزات در طول ده ها ساعت، در ابتدا دشمنان رباتیک را میتوان با سرعتی خوشحال کننده از بین برد و زمانی که بر دشمنان کم چالش تر مسلط شوید، جانوران کمی بزرگتر و پیچیده تر روبرویتان قرار میگیرند. ممکن است در ابتدا با ربات های کوچک دوپا و همچنین اسبها و گاوهای نر رباتیک روبرو شوید و در نهایت با کروکودیلهای زرهدار وحشی، رباتهای شبیه پلنگ با قابلیت پنهانسازی و خرچنگهای دشمن غولپیکر درگیر میشوید. در پایان بازی، با وجود جثه نسبتاً کوچک خود، میتوانید با اطمینان کامل در مقابل یک T-Rex رباتیک بزرگ وارد نبرد شوید.
یک شکارچی موثر در Zero Dawn نیاز به یک بخش اجرا و یک بخش دانش دارد - یعنی درک اینکه دشمنان چه توانایی هایی دارند و چه قسمت هایی از بدن آنها آسیب پذیرتر است. نقاط آسیب پذیر روی قسمتی از بدن دشمنان که با استفاده از قبلیت فکوس Aloy نمایان می شوند، می درخش. برخی مواقع لازم است یک زره را از بین ببرد تا اندام آسیب پذیر ربات را آشکار شود. همچنین می توان دشمنان را خلع سلاح کرد و از سلاح هایشان علیه آنها استفاده کرد. سلاحهای استاندارد شما به اندازه کافی مؤثر هستند، اما هیچ چیز بهتر از اتمام نبرد با یک توپ لیزری عظیمی که از طریق مبارزه زیرکانه به دست آوردهاید، نیست.
نقشه Zero Dawn عمدتاً طبیعت وحشی است، اما سکونتگاه های قبیله ای را به راحتی می توان یافت. اکثر آنها ساده هستند - فقط چند کلبه و یک فروشگاه - اما تعداد انگشت شماری از پادشاهی های کوچک، جمعیت قابل توجهی از بازرگانان و جستجوگران را ارائه می دهند. در بهترین حالت، مراحل جانبی معمولی شما را با انگیزههای داستانی به سمت طبیعت گسترده سوق میدهند، اما معمولاً میبینید کسی که مرحله جانبی را به شما ارائه می کند، شخصیتی جالبتر از معنای نهایی هدف دارد. با داستان قوی و تاثیر زیاد تصمیم گیری ها در مراحل اصلی، داستان های فرعی Zero Dawn به سادگی نمی توانند با داستان اصلی رقابت کنند.
در حالی که نبرد در خط مقدم Zero Dawn قرار دارد، شما معمولاً هر منبعی را که از نقطه A به نقطه B میروید جمعآوری میکنید. گیاهان و تکههای حیوانات و روباتها به طور یکسان برای ساخت مهمات و تلههای Aloy، ارتقای فضای آیتم ها و تهیه معجون های سلامتی، ضروری هستند. فروش اقلام یک فرآیند دردناک است، زیرا هیچ راهی برای مرتب کردن موجودی شما وجود ندارد. شما باید در یک شبکه گالری با حداکثر 100 نماد، پیمایش کنید و جزئیات را به صورت دستی بخوانید تا تعیین کنید چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را بفروشید. برای بازیای که میتواند سیستمهای پیچیده را در زمان کوتاه و با سرعت زیاد مدیریت کند، عجیب است که چیزی به به سادگی مدیریت موجودی را در اولویت قرار نداده اند.
مجموعهای از مصنوعات کمیاب برای یافتن در طبیعت وجود دارد، اگرچه پاداشهای مادی که برای جمعآوری یک مجموعه کامل و مبادله آن با یک تاجر دریافت میکنید، کمی ناامیدکننده است.
تعداد انگشت شماری از سازه های بیگانه مانند در زمین جاسازی شده اند، و در قلب هر یک از این سیاه چال های پیچیده و اخروی، دستگاهی وجود دارد که به شما قدرت هک دسته خاصی از حیوانات روباتیک را می دهد. برخی از ربات ها به سادگی در کنار شما می جنگند یا در صورت هک شدن شما را تنها می گذارند، اما تعدادی از آنها به شما اجازه می دهند بر روی پشت خود سوار شوید. مسلماً، این گزینه محدود است - نه، شما نمیتوانید سوار ربات T-Rex شوید - اما این یکی از استدلالهای مکانیک مخفیانه بازی است، زیرا شما فقط میتوانید یک ربات را با حرکت مخفیانه به سمت آن هک کنید.
این اولین جدایی از سری Killzone برای توسعهدهنده Guerrilla Games است، و اگرچه ممکن است فکر کنید تیم با خارج شدن از منطقه راحتی FPS خود برای ایجاد یک بازی اکشن جهان باز سوم شخص ریسک کرده است، هرگز آن را نمیدانید که این اولین رودئوی آنها بود. برای هر نقص جزئی، عنصری از عظمت وجود دارد که میل شما را برای ادامه مبارزه و کاوش در دنیای زیبا و خطرناک Zero Dawn شارژ می کند. Guerrilla Games یکی از بهترین بازیهای جهان باز این نسل را ارائه کرده است و اعتبار تیم خود را در این فرآیند بازتعریف کرده است.
https://www.gamespot.com