ویرگول
ورودثبت نام
ashkanp
ashkanp
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

معرفی کتاب خاطرات یک ابله سیاسی: زندگی عادی در بلگراد

کتاب خاطرات یک ابله سیاسی: زندگی عادی در بلگراد، نوشته یاسمینا توشانوویچ با ترجمه خانم راضیه خوشنود است این کتاب توسط نشر ماهی در ۱۲۰ صفحه چاپ شده و قیمت آن در زمان تنظیم این نوشته ۷۰هزار تومان است که امکان سفارش گذاری به صورت آنلاین از طریق سایت شهرکتاب وجود دارد.

ساعتی پس از شروع حملات هوایی ناتو به یوگسلاوی یکی از دوستان یاسمینا از سوئد ایمیلی به او زد و حالش را پرسید یاسمینا که فرصت سرخاراندن نداشت در جواب بخش‌هایی از خاطرات روزانه‌اش را برای او فرستاد. این دوست نویسنده خاطرات یاسمینا را در وب سایت مجله‌ای که برایش می‌نوشت منتشر کرد خاطرات یاسمینا بدون اطلاع خودش ظرف یک هفته به چندین زبان ترجمه و بدون ذکر نام نویسنده در ۵۰ وب سایت مختلف بازنشر شد و از طریق ایمیل در سراسر دنیا دست به دست چرخید.

بخش‌های کوتاهی از کتاب:

  • ترس هم مثل درد یک حد طبیعی دارد وقتی از حد آن گذشت بی‌تفاوت می‌شوی.
  • پله پله سقوط می‌کنیم ، قدم به قدم. آستانه وحشت به روز عقب‌تر می‌رود ، ترس دیروز می‌شود عادت امروز.
  • من به کشور، زبان و فرهنگی تعلق دارم که هیچکس جز خودش را نمی‌بیند دنیا هم البته آنرا به چیزی نمی‌گیرد کاملاً فلج شدم.
  • آمریکایی‌ها می‌خواهند با آمریکایی باشیم می‌خواهند ما دیگری باشیم قلمرویی برای اجرای نقشه‌های جدیدشان.
  • من خودم را یک ابله سیاسی می‌دانم. در یونان باستان عوام الناس می‌گفتند ابله. عامه مردم که به دانش و اطلاعات دسترسی نداشتند.
  • هرجا که می‌روی همه فقط از پول حرف می‌زنند. پول، گرانی، آب و هوای آلوده، بقا نه سازی نه آوازی نه شادی نه جشنی از آدم‌ها گریزان شدم.
  • وقتی میلوشویچ می‌گوید ما تا آخرین قطره خون می‌جنگیم منظورش خون من است نه خون خودش.
  • توی محله مان کافه‌ای داریم که تا دیروز اسمش کافه نیویورک بود حالا شده کافه بغداد.
  • پله پله سقوط می‌کنیم ، قدم به قدم. آستانه وحشت به روز عقب‌تر می‌رود ، ترس دیروز می‌شود عادت امروز.
  • روس‌ها از شمال و انگلیسی‌ها از جنوب وارد خاک کشورم می‌شوند شخصاً با آمدن هیچ کسی مشکل ندارم با وجود آنها کمتر احساس انزوا می‌کنم بگذار همه بیایند بگذار تا تاریخ هایمان با هم درآمیزند فقط به این شرط که دیوار نسازند.
زندگی عادیدیکتاتوریمعرفی کتابسیاسینشر ماهی
هر دردی شروع درک جدیدی از مفهوم زندگی است.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید